Simca 1100 GLX, De Luxe ?

Voit esittellä oman harrasteautosi ja liittää kuvia autosta tai esitellä autoprojektin eri vaiheita.

Valvoja: Admin2

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 14.03.2020 21:04

Verhoilut valmiina, ei nyt ihan "näyttelylaatua" mutta ihan tyytyväinen olen. Koti ompelukoneella tehtyä, kaarteista tuli vähän ,kulmikkaita muuten ihan ok. Nokka-akselin vaihtoon seuraavaksi. Vappuparaati peruttiin, kuten kaikki muukin - aikataulupaineita ei siis ole, no trailerin päivitys on kuitenkin kesän ohjelmaan buukattu. Eli ensi viikonloppuna koneen kimppuun...
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4254.JPG
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4253.JPG
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 110
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 22.03.2020 19:32

Nokka-akselin vaihtoa, purettaessa loytyi myös pore pakosarjassa - ketjuhan oli vanha ja venynyt kun kasasin konetta. En kyllä silloin oivaltanut kuinka paljon venynyt ketju vaikuttaa nokka-akselilla. Kuvassa uusi ja vanha, toiseen käytettyyn ketjuun verratessa venymä oli ketjun mitalla 4,5 - 5 mm. Ehjä pakosarja olisi kyllä, mutta tiivistettä ei nopsasti taida löytyä - saattaa olla, että vastoin kaikkia ohjeita hitsaan tuon migillä...
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4257.JPG
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4256.JPG
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 110
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 29.03.2020 20:12

Kunnostettu nokka-akseli ja uudet seuraajat paikoillaan ja kone käytetty kerran täyteen lämpöön. Kannen kiristys , venttiilien ja sytkän säätö seuraavaksi. Öjypumpun ja jakajan käyttöakselin "E-clipsi" teetti vähän lisätöitä, oli senverran napakka laittaa paikoilleen, että jäähdytin täytyi purkaa tieltä. Ja tietty kyllähän se pari kertaa singahti öljypohjaankin... Myös ölypumppu jumppautti, ohutta tiivistepaperia ei sattunut olemaan kotosalla, tein paksummasta, mutta eipä lähtenyt sillä nostamaan. Kun vaihdoin vähän repaleisen vanhan ohuen tiivisteen lähti heti nostamaan. Kokeilin kasata ilman tiivistettäkin, mutta pumppu jumittui - en uskaltanut kasata. Jos vuotaa ulospäin täytyy hommata ohutta paperia, onneksi pumppu on koneen ulkopuolella, mitään muuta ei tarvii purkaa. No kuitenkin rupesi toimimaan ja ääni kuulosti terveeltä, eihän tämä koskaan ole äänetön, mutta inhoittavan kuuloinen rohina häipyi, varmaan tolkuttoman venynyt ketju sai äänen tyhjäkäynnillä aikaan, nokissakin kyllä oli muutamassa rupia ja vinoon kulumista.
Kuljettajan istuinta oli aikanaan kohennettu sanomalehdillä, Alkuvuoden -81 Kaleva lehtiä oli muutama vaahtomuovin ja pohja kankaan välissä.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4258.JPG
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4259.JPG
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 110
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Edellinen

Paluu Omien autojen esittelyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron