Simca 1100 GLX, De Luxe ?

Voit esittellä oman harrasteautosi ja liittää kuvia autosta tai esitellä autoprojektin eri vaiheita.

Valvoja: Admin2

Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 02.12.2013 08:29

Otsikon mukainen vm. -77 auto on tarkoitus kunnostaa. Korissa on tietenkin hitsattavaa, joten puran auton perusteellisesti korjauksia varten. Museorekisteri ei ole varsinainen tavoite, mutta pyrin korjaamaan niin, että sekin voisi olla mahdollinen. Nyt on menossa muistiinpanojen tekeminen, varsinainen operatiivinen toiminta alkaa tuossa joulun tienoolla, valmista pitäisi olla 2015 kesällä.
Autossa on konepellissa Deluxe - merkki, malli on GLX rekisteriotteessa. Tuon Deluxen merkitys ei ole oikein auennut, onko se yleensä alkuperäinen, jos on miten eroaa tavallisesta GLX mallista. Autossa on aika massiiviset tarrat, niskatuet ja takalasinlämmitin. Liityvätkö nuo tarrat tai varusteet Deluxeen ? Löytyykö tietoa tai vinkkiä mistä selviäisi ? Hieman vaisummin kylkitarroin varustetusta olen löytänyt jonkinlaisen kuvan löytänyt, mutten tuollaisesta.
Muutama kuva tarroista.
Kuva
Kuva
Kuva
Mexin
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 100
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja Naskali » 02.12.2013 12:51

Minulta löytyy varaosakirja josta voisin tarkastaa löytyykö siitä mitään infoa tarroista tai tuosta merkistä. Myös 1100 mallin esitteitä minulla on kymmeniä erilaisia, luulisi jostain löytyvän tietoa tuostakin mallista. Etsin kunhan kerkeän.

Tarrojen uusimisessa apu löytyy varmasti Mynämäeltä, Marko Hannula tekee mallin mukaan uusia todella laadukkaita tarroituksia. Ja meidän kerholle sopuhinnalla.

Toni Naskali
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 02.12.2013 13:44

Mainiota jos jotakin löytyy, mikään kiire ei vielä ole. Auto voi toki olla myöskin ilman kylkitarroja, maalia skannattiin ja löytyi aavistuksen punaisempi sävy, joka näytti koemaalauksessa hyvältä yksinäänkin. Otan kyllä kylkitarroista kuvia ja mittoja, etulokasuojat jäävät värinäytteeksi. Konehuoneen tarroissa ajattelin kääntyä juurikin Hannulan puoleen, hyvä jos kerho vaikuttaa hintaankin.
mexin
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 100
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja Naskali » 02.12.2013 22:44

Varaosakirja vuodelta 1975 tuntee kyllä nuo teippaukset ja teipeille löytyy varaosanumerot. Teippejä on saanut ruskeana ja kullanvärisenä LX mallin 1100 Simcoihin. LX malli on ollut valikoimissa ensikertaa vuonna 75. Tuo GLX malli lienee tullut vasta mallivuonna 76 tai 77. Eli kyseessä on kai mallisarjan keskivertoa parempi GLS varustein oleva auto jossa on lisämausteena vielä nuo teipit joita tuo X näemmä tarkoittaa.
Tuollaista De Luxe merkkiä ei ole käytetty ainakaan vuonna 75 eikä ennen sitä. Olisiko tullut samalla kun mallinimi on muuttunut LX->GLX? Saisitko laitettua paremman kuvan siitä merkistä?

Kun tulee aika teettää niitä konehuoneen tarroja niin olen mielelläni mukana projektissa. Niitä kannattaisi varmasti teettää useampia kappaleita kerralla, tarvitsijoita on/tulee varmasti muitakin. Saisi hieman jaettua tarrojen tekemisestä tulevia kustannuksia. Se itse tarran tulostus ei montaa euroa maksa mutta sen skannaaminen/piirtäminen/värien ja fonttien hakeminen maksaa tuosta työstä suurimman osan. Hannulalla olemme teettäneet Simcan konehuoneen tarroja jo noin tuhannella eurolla joten kerhon nimissä teetettynä hinta on sopiva. Tapaan Hannulan taas parin viikon päästä yhden tarraprojektin tiimoilta.

Kaivelen vielä niitä 1100 esitteitä jos niistä vaikka löytyisi GLX esite.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 07.12.2013 17:18

Terve,
Kiitos tiedoista, tutkin tuota DeLuxe - merkkiä vähän tarkemmin. Ei taida olla alkuperäinen, paikalla on ollut toinen vähän isompi merkki (Simca?). Kuvan linkitys ei nyt vaan näytä onnistuvan !
Konehuoneen tarrojen tilaus kerhon nimissä sopii hyvin, palataan keväämmällä asiaan. Minulla on myös toinen 2 ovinen saman ikäinen varaosa-auto ja siinäkin tarrat ovat aika hyvässä kunnossa. Otan kuvia ja mittoja, voi olla niinkin, että saan niitä ehjänä siirrettyä kartongille malliksi.
Mexin
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 100
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 13.01.2014 08:23

Vaikka purkuhommatkin ovat vasta alussa, en malttanut olla kokeilematta osien sähkösinkitystä/keltapassivointia. Tuossa harjoitelmia.. Nyt virtalähteenä oli vanha akkulaturi ja virran säätö ei tahtonut onnistua...
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 100
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja Naskali » 13.01.2014 21:52

Ihan kelvollista jälkeähän tuo on akkulaturilla tehdyksi. Millainen anodi tuossa oli käytössä. Ja millaisen kylvyn teit? Miten kauan nuo oli kylvyssä?
Minulla on myös tarkoitus yrittää tehdä pinnoituksia Simcojen osiin.. Tallista löytyy jo säädettävä virtalähde mutta kokemusta ei ole vielä yhtään.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 14.01.2014 14:40

Tilasin englannista Gateros Platingilta sarjan, jossa tuli nuo suolat ja kemikaalit. Sarjaan päädyin tuon keltapasivointinesteen takia. Mukana tuli myös sinkki ja nikkeli anodit, käyttävät myös veneissiin tarkoitettuja anodeita. Varsinaiseen sinkitysliemeen löytyy netistä ohjeita ja apteekista tavarat saa varmaan edullisesti. Sarjassa liemeen sekoitettiin myös kahta nestettä, joissa ei tainnut olla kuin kauppanimi ja varoitukset.
Kylvyssä olivat 15 - 20 minuuttia. Nuo ovat tosiaan harjoittelun parhaat, samanverran kappaleita meni suteen, uudelleen hiekkapuhallukseen, kokemusta ei vielä minullakaan ole enempää. Tilasin myös itselleni säädettävän virtalähteen ja saatan tulevana viikonloppuna kokeilla lisää.
Mexin
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 100
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 02.02.2014 21:43

Purkaminen jatkuu, moottori irti ja purettu. Yhteen sylinteriin oli ilmeisesti päässyt vettä ja mäntä on jumissa. Onneksi on vielä varaosa-auto, jonka kone pyörii. Sen pitäisi olla lähes peruskorjauksen jäljiltä.. No oli tässäkin kampiakseli koneistamaton ja hyväkuntoinen - laakerit voi löytyä helpommin.
Minkähän värinen lohko on alunperin ?
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 100
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 23.02.2014 21:43

Taas tovi tehty purkuhommia, hantin lattiassa on vähän "kolvattavaakin". Kuvassa tuo tasainen ruosteenruskea piilottaa reiän tehokkaasti...
Kuva
Jottei epätoivo pääse vallalle vähän asennusvalmistakin komponenttia, Pääsylinerit fiksattuna. Jarrusylinterissä on sähkökatkaisin, jota luulin ensin jarruvalokatkaisijaksi. Polkimen yhteydessä oli kuitenkin katkaisin, eli tuo sylinterin katkaisin lienee alhaisen jarrupaineen varoitusvalolle...
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 100
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Seuraava

Paluu Omien autojen esittelyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron