Simca 1100 GLX, De Luxe ?

Voit esittellä oman harrasteautosi ja liittää kuvia autosta tai esitellä autoprojektin eri vaiheita.

Valvoja: Admin2

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 22.04.2017 08:30

Autojen mukana tuli noita merkkejä useampi, osasta oli teksti jo kokonaan hävinnyt. Yhdestä sai tarrantekijä sai mallia ja aika lähelle pääsikin. Tekstihän on alumiinille alunperin "painettu", hioin alumiinin kirkkaaksi ja laitoin tarrakirjaimet hiotulle merkille, mustalla maalilla ylimaalaus, tarrakirjamet pois ja ohut kirkas lakka. Kehys on erillään maalattu "kromisprayllä". Ympyrä sulkeutuu - konepellin merkin ihmettelystä tämä sepustus alkoikin.
Vähän jo opettelin lakkavalumienkin rapsutustakin...
Kuva
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 124
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 01.05.2017 13:55

Kuva
Sastamalan Vappuparaatin "sivuparkissa". Virallisessa paraatissa 200 ajoneuvoa - sivummalla vielä kymmeniä.
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 124
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 25.06.2017 19:34

Lahden näyttelyreissulta tultiin pahasti ontuen, kaikki pytyt eivät olleet pelissä. Kun sytkäpuoli näytti olevan kunnossa, iski epäilys venttiilinnostinkuppeihin. Jospa olisi juuttunut, kun moottori oli ensimmäisessä pidemmässä ajossa. Puristusmittauksessa 2. sylinterin paineet puuttuivat, venttiilikoppa pois ja tosiaan 2:n imuventtiili ei liikkunut lainkaan. Sylinterikansi pois ja nostinkupit kyllä liikkuivat herkästi - nokka-akselista oli 2:n imunokka ja 3:n pakonokka kulunut pois. (kuvassa 3 ylhäältäpäin on kadonnut imunokka) Lähistöltä löytyi 1,3 Talbotin akseli, ei sekään enää virheetön, mutta ei "rupinen" niinkuin nuo molemmat 1100:n akselit, joista paremman valitsin ekaan asennukseen. Kokosin moottorin myös pitelemättomillä nostinkupeilla, jos ne koneistetut kuitenkin olivat syynä vaurioon, Sain auton juhannukseksi ajoon - rapiat sata kilometriä pöristeltiin.
Kuva
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 124
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 10.12.2017 21:33

Simcaan kertyi kesän aikana kilometrejä 1800. Pari kertaa ihan hyötyajossakin kun paku jolla normaalisti liikun oli pojalla lainassa. Nokka - akseli rempan jälkeen ei ollut ongelmia. Kakkosvaihteen synkronointi on kyllä loppu, varaosalaatikko odottaa purkua. Sikäli kätevä rakenne, synkrokartiot ovat samanlaiset joka vaihteella ja vaihdettavissa. Aionkin ottaa tuosta varaosalaatikosta vain ehjän kartion, yleensä nelosvaihteen ovat kunnossa. Muuta askartelua kevääksi on vetokoukun asennus - seitkytlukuinen telttaperävaunu on saatavissa lainaan. Kuskin istuin on myös lässähtänyt, sillekin tietty pitäisi tehdä jotain jos vielä intoa riittää. Sen verran oli tiukka puserrus tämän projektin kanssa, että kun muita hommia vähän jäi rästiin, on tallin loppusiivous vielä tekemättä...
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 124
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 20.02.2018 21:39

mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 124
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 24.02.2018 18:05

Valmistautuminen tulevaan ajokauteen alkoi vaihteisto rempalla, kakkosvaihdetta ei tahtonut saada sivistyneesti päälle. Onneksi varaosalaaatikossa oli kulumattomat synkrokartiot ja kun nuo ovat keskenään samanlaisia voi kakkos - kolmosvaihteille valita parhaat. Kyllähän noita joskus remonteissa käännettiinkin jos ei uusia ollut saatuvilla.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4184.JPG
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4181.JPG
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 124
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 09.03.2018 23:05

Vaihteisto taas kasattuna ja paikalleen asennettuna, venttiilien välykset tarkastettuna. Vetokoukku on paikallaan,sisäpuolisia sähkökytkentöjä vaille. Kuula jää melko lähelle puskuria mutta eiköhän tuo pelitä. Ihan ei ole seitkytluvun tuote, on irroitettavalla kuulalla. Irroitus jopa toimii. Lisäpeilit vielä askartelen etulokasuojiin. Tarkoitus on vetää Combi Camp 2000 telttaperävaunua, ei siis mitään varsinaista asuntovaunua.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4185.JPG
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 124
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 14.02.2020 21:09

Tulevaa ajokautta kohti - kuljettajan jakkara työn alla. Istuintyynyn kötöstelin uuden, selkänojan pehmustetta paikattu. Niskatuesta näkee uutta kuosia - huonekalukankaista valittu. Budjetti ei sallinut mersun "oldtimer" kankaissa ollutta hyvännäköistä kangasta....
Nokka-akselin korjautin ja uudet seuraajat ovat tulossa, jakoketjuon vielä haussa.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4243.JPG
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4244.JPG
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 124
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 22.02.2020 20:59

Tommonen siittä tuli, istuintyynystä tuli 1 cm korkeampi kuin vanha ja kun "perustuksiinkin" tuli vahvistuksia on istuin paikallallaan korkeampi kuin vanha => pää on lähempänä kattoa kuin ennen, mutta kun tuntuu todella hyvältä selälle - olkoon. Eli osoitus myös siitä kuinka tarkkaa pienen auton suunnittelu on, se myöskin tulee näin itse tehden selväksi, miksi verhoilut ym. maksavat ammatinsa osaavien tekeminä - taitoa tarvitaan ja aikaa menee...
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4248.JPG
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 124
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 06.03.2020 21:56

Etupenkit verhoiltuna, takaistuimen verhoilut ommeltuna, kunhan saan lisää "hakasia" saa nekin paikoilleen. Kuskin puolen istuintyynystä tuli vähän liian korkea ja hieman eri näköinen kuin alkuperäinen, taidan vielä tutkia jos alkuperäisen vaahtomuovin saisi parsittua, kankaita tuli varattua vähän eiku-kappaleita varten...
Korjattu nokka-akseli, uudet seuraajat ja uusi ketju odottavat asennusta. Jakoketjua ei tahtonut löytyä, tuo on bensa Fergusonin TE 20 lyhennettynä, oli vielä ketjulukollinen - oli helppo lyhentää. Alkuperäistä ei tosiaan löytynyt, ranskassa oli parissakin verkkokaupassa ohjelmassa, mutta ei varastossa ja kyselyihin ei vastattu.
Suomessa tahtoo vastaus olla: poistettu ohjelmasta, Cat Camsiltä sai virinokkia ja seuraajia, muttei ketjua sieltäkään. Jospa noilla epämääräiset ronkkosotukset sai käynnistä pois, eihän venttiilikoneisto näissä aivan hiljainen ole juuri koskaan, mutta tästä kuuluu kyllä turhan paljon. Johonkin muistiin on Horizoneista jäänyt kuva, että venynyt ketju voisi hangata jakopään koteloon - en tiedä muistanko oikei, mutta tarkastan kuitenkin ja kokoan noilla osilla.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4250.JPG
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/IMG_4251.JPG
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 124
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

EdellinenSeuraava

Paluu Omien autojen esittelyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron