Simca 1100 GLX, De Luxe ?

Voit esittellä oman harrasteautosi ja liittää kuvia autosta tai esitellä autoprojektin eri vaiheita.

Valvoja: Admin2

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 02.03.2014 20:14

Tuommoista löytyi takapäästä... Lopun purkamisen teen koripukkiin asentamisen yhteydessa, sen homman teen ulkona. Nyt projektiin tulee 2 - 3 kuukauden hiljaisempi vaihe. Välillä muita remppoja ja koripukin päivitystä. Aloittelin vuodenvaihteessa ja nyt "tuntimittariin" on kertynyt n. 60 tuntia..
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 08.07.2014 21:53

No niin taas jatketaan tätä - talli on pysynyt mukavan vilpoisena helteistä huolimatta. Voimansiirtolinja purettuna, kuoria ajattelin puhaltaa soodalla samalla kun koriakin.
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 30.07.2014 08:07

No niin nyt alkaa auto olla purettuna, ainoastaan taka-akseli on nipussa. Saatan siinä vähän oikaista ja puhaltaa ja maalata sen koottuna, on kuitenkin aika helposti pyöriteltävä paketti. Ukkosten välissä sain soodapuhallukset tehtyä. Vaihteiston kuorista ja kytkinkopasta tuli soodalla, omasta mielestäni, ihan riittävän siistit. Moottorin öljypohjan valuosasta ei piintynyt "tummuus" lähtenyt, onko vinkkejä ? Varovaista hiekkapuhallusta ajattelin kokeilla.
Kuva
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 17.09.2014 17:18

Ilmat pysyvät vielä onneksi mukavina ulkotöillekin - sain loputkin puhallukset tehtyä ja taka-akselin maalattua. Tuo keltainen massa pohjassa oli paikoitellen uskomattoman sitkeää, kolvihommia tuli jonkunverran lisää...
Kuva
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 26.10.2014 21:55

Simca on asemoitu lämmitettävään talliin, mahtui juuri ja juuri pyörähtämäänkin ja nyt takapään runkopalkeista on hitsausta saatu vähän alulle.. Nimimerkki Limpulta löytyi onneksi kaikki helmapellit eli pintapellit on nyt kasassa suht hyväkuntoisina. Talveksi riittää kyllä askartelua...
Kuva
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 30.11.2014 22:08

Projektissa eka vuosi tuli varsinaisessa roplaamisessa täyteen, tunteja on mennyt n. 210, euroja n. 2300,-. Nyt ollaan kuvan vaiheessa - toinen takalokasuoja on "istutettu" paikoilleen. Hidastahan tuo on, kun ei oikein ole pelliä jäljellä edes malliksi, mutta puhtaita pellejä on toisaalta helppo hitsailla, työasennotkin koripukin kautta ihan inhimillisiä. Ensivuoden toukokuulla voisi hitsaukset olla tehtynä - syksyllä taas pyörillään...
Nälkähän monesti kasvaa syödessä - syntyi idea vetokoukusta. Suvussa olisi lainattavissa Combi Camp telttaperävunu, ihan kunnossa oleva, 70 luvun alusta, sopisi 70 lukuiseen autoon..
Jos jollakin on joutilas koukku tai tietoa mistä voisi löytyä, olen kiinnostunut.
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 05.01.2015 23:32

Uusivuosi alkoi muutaman päivän hitsaussessiolla - takapäänpalkit alkavat olla B- pilariin asti kuosissaan. Helman uloin pelti asennetaan yhtenä kappaleena kunhan muu osa helmakoteloa on korjattu eteen asti. Kori on taas takaosastaankin kiinni telineessä, runkopalkkien takapäiden korjauksen ajan oli irti.
Kuva
Ämpärissä suurinpiirtein kaikki poisleikattu....
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja Naskali » 06.01.2015 23:11

Paljon on peltiä vaihtunut. Hienon näköistä jälkeä. Onko vetokoukku jo löytynyt? Minulla on yksi käyttämätön Horizonin koukku joka ei ainakaan minun ´83 Horizoniin sopinut. Saattaisi olla vanhemmasta Horizonista eli pienillä muutoksilla voisi sopia Tonnisataseenkin.
Tämä on varmasti valmistuttuaan Suomen hienoin 1100 Simca. Näiden arvostus on Ranskassa noussut huomattavan paljon viimeaikoina.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 08.01.2015 07:20

Tarkoitus olisi saada auto koriltaan ja terkniikaltaan terveenä säilymään tulevaisuudessakin.... Ei ole vielä koukkua, joten olen kyllä kiinnostunut. Runkopalkkien väli tuossa 1100:ssa on 980 mm ja puskurin kiinnitysreikien väli keskeltä keskelle n. 1020 mm. Ja modifiodahan aina voi...
Mexin
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 01.02.2015 21:43

Ei liene väärin sanottu - projekti etenee pala palalta. Takaiskarin yläpään kiinnityskupin aihiot ja valmis kuppi.
Kuva
Ehkä hankalin paikka hitsauksissa eli takasisälokasuoja ja takaiskarin yläpään kiinnitys jollakin tavalla hahmossaan. päällisinpuolin suht saman näköinen kuin alkuperäinen, piiloon jäävissä osissa oli pakko tinkiä ulkonäöstä - toiminnallisuus ja tukevuus kuitenkin toteutuu.
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

EdellinenSeuraava

Paluu Omien autojen esittelyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa