Sivu 2/11

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 02.03.2014 20:14
Kirjoittaja mexin
Tuommoista löytyi takapäästä... Lopun purkamisen teen koripukkiin asentamisen yhteydessa, sen homman teen ulkona. Nyt projektiin tulee 2 - 3 kuukauden hiljaisempi vaihe. Välillä muita remppoja ja koripukin päivitystä. Aloittelin vuodenvaihteessa ja nyt "tuntimittariin" on kertynyt n. 60 tuntia..
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3933.JPG

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 08.07.2014 21:53
Kirjoittaja mexin
No niin taas jatketaan tätä - talli on pysynyt mukavan vilpoisena helteistä huolimatta. Voimansiirtolinja purettuna, kuoria ajattelin puhaltaa soodalla samalla kun koriakin.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3938.JPG

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 30.07.2014 08:07
Kirjoittaja mexin
No niin nyt alkaa auto olla purettuna, ainoastaan taka-akseli on nipussa. Saatan siinä vähän oikaista ja puhaltaa ja maalata sen koottuna, on kuitenkin aika helposti pyöriteltävä paketti. Ukkosten välissä sain soodapuhallukset tehtyä. Vaihteiston kuorista ja kytkinkopasta tuli soodalla, omasta mielestäni, ihan riittävän siistit. Moottorin öljypohjan valuosasta ei piintynyt "tummuus" lähtenyt, onko vinkkejä ? Varovaista hiekkapuhallusta ajattelin kokeilla.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3953.JPG
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3952.JPG

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 17.09.2014 17:18
Kirjoittaja mexin
Ilmat pysyvät vielä onneksi mukavina ulkotöillekin - sain loputkin puhallukset tehtyä ja taka-akselin maalattua. Tuo keltainen massa pohjassa oli paikoitellen uskomattoman sitkeää, kolvihommia tuli jonkunverran lisää...
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3956.JPG

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 26.10.2014 21:55
Kirjoittaja mexin
Simca on asemoitu lämmitettävään talliin, mahtui juuri ja juuri pyörähtämäänkin ja nyt takapään runkopalkeista on hitsausta saatu vähän alulle.. Nimimerkki Limpulta löytyi onneksi kaikki helmapellit eli pintapellit on nyt kasassa suht hyväkuntoisina. Talveksi riittää kyllä askartelua...
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3967.JPG
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3960.JPG

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 30.11.2014 22:08
Kirjoittaja mexin
Projektissa eka vuosi tuli varsinaisessa roplaamisessa täyteen, tunteja on mennyt n. 210, euroja n. 2300,-. Nyt toinen takalokasuoja on "istutettu" paikoilleen. Hidastahan tuo on, kun ei oikein ole pelliä jäljellä edes malliksi, mutta puhtaita pellejä on toisaalta helppo hitsailla, työasennotkin koripukin kautta ihan inhimillisiä. Ensivuoden toukokuulla voisi hitsaukset olla tehtynä - syksyllä taas pyörillään...
Nälkähän monesti kasvaa syödessä - syntyi idea vetokoukusta. Suvussa olisi lainattavissa Combi Camp telttaperävunu, ihan kunnossa oleva, 70 luvun alusta, sopisi 70 lukuiseen autoon..
Jos jollakin on joutilas koukku tai tietoa mistä voisi löytyä, olen kiinnostunut.

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 05.01.2015 23:32
Kirjoittaja mexin
Uusivuosi alkoi muutaman päivän hitsaussessiolla - takapäänpalkit alkavat olla B- pilariin asti kuosissaan. Helman uloin pelti asennetaan yhtenä kappaleena kunhan muu osa helmakoteloa on korjattu eteen asti. Kori on taas takaosastaankin kiinni telineessä, runkopalkkien takapäiden korjauksen ajan oli irti.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3967.JPG
Ämpärissä poistettua tavaraa...
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3968.JPG

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 06.01.2015 23:11
Kirjoittaja Naskali
Paljon on peltiä vaihtunut. Hienon näköistä jälkeä. Onko vetokoukku jo löytynyt? Minulla on yksi käyttämätön Horizonin koukku joka ei ainakaan minun ´83 Horizoniin sopinut. Saattaisi olla vanhemmasta Horizonista eli pienillä muutoksilla voisi sopia Tonnisataseenkin.
Tämä on varmasti valmistuttuaan Suomen hienoin 1100 Simca. Näiden arvostus on Ranskassa noussut huomattavan paljon viimeaikoina.

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 08.01.2015 07:20
Kirjoittaja mexin
Tarkoitus olisi saada auto koriltaan ja terkniikaltaan terveenä säilymään tulevaisuudessakin.... Ei ole vielä koukkua, joten olen kyllä kiinnostunut. Runkopalkkien väli tuossa 1100:ssa on 980 mm ja puskurin kiinnitysreikien väli keskeltä keskelle n. 1020 mm. Ja modifiodahan aina voi...
Mexin

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 01.02.2015 21:43
Kirjoittaja mexin
Ei liene väärin sanottu - projekti etenee pala palalta. Takaiskarin yläpään kiinnityskupin aihiot ja valmis kuppi.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3969.JPG
Ehkä hankalin paikka hitsauksissa eli takasisälokasuoja ja takaiskarin yläpään kiinnitys jollakin tavalla hahmossaan. päällisinpuolin suht saman näköinen kuin alkuperäinen, piiloon jäävissä osissa oli pakko tinkiä ulkonäöstä - toiminnallisuus ja tukevuus kuitenkin toteutuu.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3972.JPG