Sivu 3/11

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 01.02.2015 22:36
Kirjoittaja Naskali
Hienoa nähdä miten Tonnisatanen edistyy. Edistyminen näissä 11kk välillä otetuissa kuvissa on melko suuri. Peltityöt ei ole niitä kaikkein mukavimpia hommia kunnostusprojektissa.
mexin kirjoitti:KuvaKuva

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 15.03.2015 16:28
Kirjoittaja mexin
Vaikka ilmat ovatkin keväiset ja se paljon kaivattu aurinkokin paistaa, maltoin olla sen verran tallissa, että sain oikeankin puolen takapäästä takapäästä paikattua. Tuossa ennen pääsiäistä yritän saada vielä muutaman päivän käytettyä projektiin - sitten taitaa tulla paussia "kevät töiden" takia. Jos saisin sivu helmat valmiiksi ennen taukoa...

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 06.04.2015 19:47
Kirjoittaja mexin
Tuosta tilanteesta projekti jää pienelle tauolle, ehkä heinäkuulle asti - voipi siis olla viimeinen päivitys tällä foorumilla.. No nyt on ehjät helmat molemmin puolin, A - pilarin pintapellit alapäistä myös vaihdettu. Tunti kirjapidossa rapiat 300 tuntia, siitä yli puolet hitsausta. Ehkä vielä 100 tuntia hitsausta edessä. Harrastus on tullut maksamaan n. 8,50 € / tunti..
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3976.JPG

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 22.07.2015 22:51
Kirjoittaja mexin
Projekti jatkuu taas alustan ja korin loppujen osien puhalluksella ja maalauksella. Sateiset ilmat tekevät hommasta pätkittäistä ja varastoja piti vähän järjestellä - ulkona ei nyt uskalla maalailla. Alustan osat alkavat olla valmiita, vain jarrukilvet on käsittelemättä. Vanteitakin löytyi kahdesta autosta sentään neljä samanlaista, varapyöräkin on malliltaan samanlainen, pöllärin kiinnityskynnet vaan puuttuvat. Tein pyöristä perinteiset "vannehopean" väriset, alustan osat ovat mustalla uretaanilla maalattu. (Normadur 65) Ovet ja luukut puhalsin vain reunoilta näihin tulee epoksi pohja - menee kuitenkin vielä jonkun aikaa ennen kuin varsinaiset maalauksen pohjatyöt alkavat, hitsattavaa on vielä... Bensatankki oli positiivinen yllätys - ehjä myös puhalluksen jälkeen !
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3990.JPG

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 16.08.2015 19:22
Kirjoittaja mexin
Kun hitsauksille ei oikein tunnu järjestyvän "kokonaisia" työpäiviä, olen notkunut netissä ja kartoittanut kulutusosien saatavuutta. Yllättävän paljon tuntuisi löytyvän ihan kotomaastakin ja jälkikasvun avustuksella muutamia tilattiin ebaysta, eli 1. tilauskierros on tehty - katsotaan mitä siitä kertyy. Ensimmäiset osat tulivatkin jo, jarrulevyt ovat kyllä Horizonin, mutta ulkohalkaisijaa 4 mm pienentämällä sopivat. Keskiö on samanlainen. Yritän parinviikon päähän saada vapaata hitsauksille.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3993.JPG

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 31.08.2015 19:52
Kirjoittaja mexin
Elokuun lämpöisinä päivinä ei oikein malttanut olla tallissa, nyt sentään pääsin jo vähän alkuun. Lattian paikkaukseen tuli tehtyä aihioita - jospa tulevana viikonloppuna saisi niitä paikoilleen..
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3994.JPG

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 06.09.2015 14:58
Kirjoittaja mexin
Hitsauksissa pääsin jatkamaan lattian hitsauksella, kuljettajan puoli on rintapelliin asti ehjätty.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_3998.JPG
Osia on saapunut aika kasa, vain poljinkumit ovat vielä matkalla näitä ensimmäisen ostoskierroksen tavaroista. Puutteitä ei enää kovin montaa ole. Nostalgisia tuotemerkkejä vielä löytyy, Hepolite, Clevite, Unipart ja QH. No tuota viimeistä kyllä vielä näkyy nykyäänkin. Motonetistakin löytyi yllättävän paljon ja palvelu oli asiallista. Pyöränlaakerisarjat olivat stefoineen täydellisiä, bensapumppukin oli perinteinen purettava malli. Moottoriin löytyi Itävallasta täydellinen tiivistesarja - Italiassa valmistettu, tuoreen näköinen sarja. Kuvassa Motonetin kasa.

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 20.09.2015 17:37
Kirjoittaja mexin
Rupesin irrottelemaan varaosa-autosta mahdollisesti tarvittavia osia - vielä hyvän sään aikana. Löytyihän sieltä parempia osia kuin tässä työnalla olevassa, takajarrukilvissä kenkien säädöt liikkuvat, nokka-akseli ja nostinkupit ovat lähes virheettömät. Sähköosissa jännä sattumus, autoissa on molempien valmistajien (Ducelier ja Paris-Rhone) laiteita "ristiin" niin, että nyt on jakaja, laturi ja startti molemmista merkeistä. Vielä pitäisi saada kaivettua lämmityslaite esille, jospa olisi ehjä hana.. Autoissa on myös erilaiset ohjauspyörät, kolmipuolainen ja "Talbotin" mallinen. Sateet tulivat kuitenkin väliin ja hantin puolen lattiaa ehti väsäämään...

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 05.10.2015 17:06
Kirjoittaja mexin
Kohta tulee vuosi hitsausten aloittamisesta, perästä aloitin ja nyt olen "rintapellin" puolessavälissä. Hankalimmat paikat on jo onneksi tehty. Jospa jouluvapailla saisi pohjaa maalattua.. Varaosa-auto tuli tsekattua ja hyvännäköinen lämppärinhanakin löytyi - jonkinmoinen koeponnistus sille ja kennolle pitää varmaan tehdä. Suht. priimat kumimatotkin löytyi, kaipa tuo kaksiovisen lattia on samanlainen kuin neliovisessa. Seuraava harrastustuokio menee kompuran päivitykseen ja paineilmalinjan rakenteluun.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_4004.JPG

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiLähetetty: 15.10.2015 19:29
Kirjoittaja mexin
Tuommoinen heräteostos tuli tehtyä Mobilistin myyntipalstalta, käyttämätön ja "tehtaan" paketissa. Vuosilukua en mistään löytänyt - 80 lukuinen kaiketi. Hieman joutuu aukkoa kojetaulussa isontamaan, nuppien paikat sopii kyllä.
https://knieminen.kuvat.fi/kuvat/Simca% ... G_4006.JPG