Simca 1100 GLX, De Luxe ?

Voit esittellä oman harrasteautosi ja liittää kuvia autosta tai esitellä autoprojektin eri vaiheita.

Valvoja: Admin2

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja talbot » 19.02.2016 23:56

Todella hyvää työtä.Tästä tulee varmasti hieno.Tsemppiä!
talbot
Alokas
 
Viestit: 2
Liittynyt: 17.11.2008 00:39

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 28.02.2016 18:09

Kiitos ! Hieman pidemmän kaavan mukaanhan tämä menee kuin alkaessani ajattelin... Aina ei vaan mene ihan suunnitelmien mukaan - tänäänkin luulin, että minulla olisi harmaata hiontamaalia, mustaahan tuo sitten olikin. Tässä vaiheessa ei sillä nyt ole väliäkään, suurin osa hiotuu vielä pois. Katon ja takapään kittaukset siis menossa.
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 13.03.2016 16:56

Oikean kyljen sovittelua, takalokasuoja on jo tiivistenauhan kanssa lopullisella paikallaan. Etulokasuojassa ei vielä ole tiivistettä, täytyy vielä varmistaa vasemman lokasuojan sovituksen jälkeen konepeiton sopivuus. Ovien saranoihin en löytänyt 7 mm "senkkikantaisia" uusia ruuveja, puolet tuhoutui purkuvaiheessa. Porasin ovissa olevat kierteet 6,8 mm terällä ja tein 8 mm tapilla kierteet, saranoissa olevat reiät porasin 8 mm terällä. Ei kierteistä välttämättä täydellisiä tullut, mutta ihan normi kiristyksen tuntui kestävän. Saranoissa on onneksi reilut upotukset - M8 senkkikantainen ruuvi uppoaa riittävän syvälle. Aikanaan autolehdet moittivat testeissään Simcan koria hataraksi, kieltämättä ovitiivisteitä voi olla vaikea saada pitämään, jos ulkopinnat säätää siistiksi, alareunojen ja yläreunojen välillä on melkoinen ero tiivisteen kiinnityskohdilla. Ovia ei paljonkaan pääse säätämäänkään, korissa sarana on hitsattu ja ovessa on kiinteät kierteet. Takaoveen tein säätölevyn saranan ja oven väliin. Katto alkaa myös jo olla linjoissaan, ammattimaalari suositteli kyllä vielä maalaamaan kiiltävän pinnan tarkastusta varten - saa nähdä tuleeko tehtyä... 600 tallitunnin raja tuli ohitettua tässä viikonlopussa.
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 03.04.2016 15:38

Korikehikko hiontamaalissa, ensiviikonloppuna vielä hionta ja väri + lakka päälle. Ovissa on vielä hiukan hitsaamistakin, niinpä maalaan luukut irrallaan.
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja t.p.l » 03.04.2016 16:52

Hyvää vauhtia näyttää projekti etenevän! Hienoa työtä muutenkin..
Talbot GLS VIP #47
t.p.l
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 53
Liittynyt: 04.02.2010 21:50

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 10.04.2016 16:56

Juu, nyt ei ole muuta harrastusta menossa - pystyn keskittymään tähän, tarkoitus saada pyörilleen ja käymään syksyksi. Tuommoinen väri tuli, ehkä vähän ruskeampi kuin alkuperäinen, kauempaa maalauskin näyttää hyvältä, roskia tuli vähemmän kuin luulin, pari valumaa tuli lakkaan...
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 08.05.2016 15:27

Ovet sain parsittua ja pohjamaalattua, hitsaushommat tuli siis vihdoinkin tehtyä loppuun. Epoksi kuivui melkoisen nopsasti lämpöisessä kevättuulessa. Pari seuraavaa viikonloppua menee pihatöissä, mutta jospa vielä kuun lopulla saisi luukut maalattua. Ovet täytyy viritellä maalauksen ajaksi pystyasentoon, värissä on sen verran metallihilettä, että on hyvä olla samassa asennossa maalatessa kuin viereiset lokasuojat. (konsultoivan maalarin ohje)
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 05.06.2016 21:33

Monta lommoo vaan löytyi pienistä ovista, nyt kuitenkin maalissa, konepelli ja takaluukku seuraavaksi. Eivät oikein mahtuneet kerralla "maalaamoon" Kuvan osoite ei jostain syystä kopioitunut oikein aluksi, mutta nyt näkyy. Loppuja osiakin tilailtiin, takajarrujen paineensäädin vaan ehti mennä ohi. Korvaavakin on tulossa, saa nähdä kummoiset jarrut tulee. Alustavasti kysäistynä katsastaja ei pitänyt mahdottomana, parempi kuin jumissa oleva tai vuotava alkuperäinen.. Toisen alkuperäisen purin ja tiivisteet olivat murusina, ehkä nuo voisi jostain löytyäkin.. Kerron aikanaan miten kävi..
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 22.06.2016 23:11

Valkosivu Barum koeponnistuksessa. Eipä löytynyt valmiina kovin helposti 145 / 13 koossa, irrallisia valkosivuja sentään tovin odotuksella. Ensimmäinen testissä, jospa pitäisi ilmansa ilman sisärengasta. Saa nähdä miten pysyvät ajossa paikoillaan - ja jos tuntuu etteivät istu tyyliin voi ottaa pois. Sekalaisen läjän pikkuosia puhaltelin ja vien huomenna sinkitykseen.
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

Re: Simca 1100 GLX, De Luxe ?

ViestiKirjoittaja mexin » 04.07.2016 10:14

Niinhän se tahtoo mennä, juuri kun hommasta pääsee vähän jyvälle, se tulee tehtyä. Viimeisissä maalauksissa lakkaus jo onnistui säällisesti..
Kuva
Lounais-suomen putki toimi ripeästi, sinkitys tapahtui viikossa. Jälki ihan hyvää, kokeilin hommaa itsekin, pienet osat onnistuivat ihan hyvin. Etujarrusatuloissa onnistui vai yksi ,ensimmäinen, puolikas - ja eipä tuo onnistunut ammatti mieheltäkään, valu on sen laatuista. Sanoivat valuissa olevan vaihtelua, toisissa homma onnistuu ja toisissa ei vaan "tartu"
Kuva
mexin
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

EdellinenSeuraava

Paluu Omien autojen esittelyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron