Ostin Talbot Horizonin projektiksi :)

Voit esittellä oman harrasteautosi ja liittää kuvia autosta tai esitellä autoprojektin eri vaiheita.

Valvoja: Admin2

Re: Ostin Talbot Horizonin projektiksi :)

ViestiKirjoittaja antti--91 » 20.03.2014 22:48

Edit: Poistettu
antti--91
Alokas
 
Viestit: 14
Liittynyt: 03.01.2014 17:32

Re: Ostin Talbot Horizonin projektiksi :)

ViestiKirjoittaja Fouga Magister » 24.03.2014 22:33

Fiksun näköistä jälkeä tulee.

Itsellä oli samanmoista hommaa viime kesänä omalle autolle. Itse hioin pohjamaalia/alkuperäistä pintaa 400 paperilla ja viimeisen pohjamaali kerroksen jälkeen 600-800 paperilla, minkä tarkoituksena oli siloittaa pinta ja tartunnan parantaminen. Tällä ainakin itse sain hyvät pohjat aikaiseksi, eikä hiontajäljet näkynyt varsinaisen maalipinnan jälkeen. Huomattavasti nopeampi hioa vähän karkeammalla paperilla vain.

Itse suoritin koko autolle maalauksen jälkeen (myös alkuperäisille pinnoille) vesihionnan 4000-6000 paperilla jonka jälkeen puleerasin koko auton. Tällä sain tasaisen sävyn vanhan ja uuden maalin välille sekä maalatun pinnan täysin tasaiseksi.

Tosin joudun vielä viimeistelemään pinnan uudestaan hiontatahnalla+kiilloituksella ennen museointia, tämä homma oman tarkkuuden takia :D

Kuintenkin sinun tapauksessa maalaat/maalautat koko auton yli? Värit muuten löytyy saabin värikartasta, mikäli tulee alkuperäisellä sävyllä. Maaliliikkeistä siis löytyy koneelta paremmin nuo kartat, tuli huomattu se itse viimekesänä...

Niin joo ja näissähän on käytetty alkuperäiseltään 2-komponentti maaleja, saa kerralla hyvän pinnan ilman lakkakerroksia.
Avatar
Fouga Magister
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 25
Liittynyt: 05.04.2013 19:33

Re: Ostin Talbot Horizonin projektiksi :)

ViestiKirjoittaja Naskali » 24.03.2014 23:47

Fouga Magister kirjoitti:
Itse suoritin koko autolle maalauksen jälkeen (myös alkuperäisille pinnoille) vesihionnan 4000-6000 paperilla jonka jälkeen puleerasin koko auton. Tällä sain tasaisen sävyn vanhan ja uuden maalin välille sekä maalatun pinnan täysin tasaiseksi.


Mistä onnistuit löytämään yli 2000 karkeata paperia? En ole etsinnöistä huolimatta sellaista löytänyt mistään.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Edellinen

Paluu Omien autojen esittelyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron