Tälläviikolla olen aloitellut Horizon projektia. Ostin auton vuonna 2010. Tiemme kohtasivat Classic Motorshown parkkipaikalla. Siellä kaunotar oli myytävänä lappu ikkunassa. Olin jo jonkun aikaa Horizonia etsinyt ja hieman aikaisemmin yhden hopeanharmaan Horizonin hankinnasta hieman myöhästyin. Kaupat Horizonista sovin kotimatkalla puhelimitse ja auto käytiin noutamassa muutaman päivän päästä Lahdesta. Kesällä 2010 ajelin sillä muutamia pieniä reisuja ja sitten se pääsi Myrskylään latoon odottelemaan museoiän täyttymistä. Vajaat pari viikkoa sitten kävin autoa herättelemässä ladosta. Käynnistyi ekalla todella pitkällä starttauksella. Tosin startti jäi pyörimään koneen käynnistyttyäkin. Tuolla reisulla en saanut autoa kotiin tuotua. Seuraavana päivänä otin uuden startin mukaan ja lähdin taas kohti Myrskylää. Tälläkertaa tulin takaisin Horizonilla. Jarrut jumittivat sen verran paljon että etujarrupalat piti heti alkumatkasta tienlaidassa kammeta irti levyistä ja loput 95km tultiinkin pelkkää käsijarrua käyttäen.
Nyt aloin tutkimaan autoa tarkemin ja tarkoitus olisi saada se museorekisteröityä tämän kesän aikana. Hieman on kunnostettavaa ja jonkunverran osapuutteitakin ennen kun auton voi museotarkastukseen viedä. Ensin käydään läpi alusta ja konehuone ja sitten sisusta ja kori.
2010 irroitin vaihteiston ja puhdistin sen ulkopuolelta. Samalla vaihdettiin uusi kytkinasetelma ja levy sekä painelaakeri. Myös molemmat vetoakselit ovat uudet. Konehuoneessa on hieman pintaruostetta jotka pitää hoitaa pois. Pyyhkijänmoottori on irroitettuna hiekkapuhallusta ja maalausta varten. Paisuntasäiliön lasipurkki on tiskikoneessa.
Uudet ajovalonumpiot odottaa tallissa.
Pakoputken uusi takaosa vaihdettiin jo neljä vuotta sitten mutta muu alusta kaipaa vielä siistimistä.
Alusta on hyvässä massassa ja korissa ei juurikaan ruostetta ole mutta taka- ja eturipustukset ovat melko ruosteiset. Eivät sovi museoautoon tälläiset.
Tyhjää tuli.
Takaripustukset ovat melko heikossa kunnossa.
Hieman pitää rakentaa uusiksi, muuten ei katsastusmies tykkää.
Hiekkapuhallusta, hitsausta ja uutta maalia niin kyllä siitä vielä hyvä tulee.