Solara vip

Voit esittellä oman harrasteautosi ja liittää kuvia autosta tai esitellä autoprojektin eri vaiheita.

Valvoja: Admin2

Re: Solara vip

ViestiKirjoittaja t.p.l » 12.07.2011 11:02

Kannatan tuota vipin korjaamista, tai ainakin säilyttämistä vaikka tollasenaan, jos edes jossain määrin pelastuskelpoinen.
Vaikka nämä ei sinällään mitään "oikeita" erikoisautoja olekkaan ja varmasti ei taloudellisesti / ajankäytöllisesti ole mitään järkeä näille mitään tehdäkkään, mutta toisaalta onpahan oikeasti harvinaisiakin?

Mutta tee vain oman mielesi mukaan, ei tuossa varmaan pahaa syntiä tehdä jos päädyt nuo vippi jutut toiseen autoon laittamaan?

Tuota omaani meinasin ainakin rakennella aina sillon jos/kun on aikaa, rahaa tai motivaatiota..
Talbot GLS VIP #47
t.p.l
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 53
Liittynyt: 04.02.2010 21:50

Re: Solara vip

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 12.07.2011 11:08

Naskali kirjoitti:Sieltä voisi ainakin selvitä miksi 00 on rakennettu GL-mallista.


Tuli mieleen vielä yksi aika järkevä selitys, kun asiaa mietin. Eli kun tuo prototyyppi on rakennettu -82 vuosimallista, niin tässä vuosimallissahan huonomaineinen Simcan 4-vaihteinen vaihteisto epämääräisine vaihteensiirtoineen oli käytössä niin GL- kuin GLS-mallissakin. Koska GL oli GLS:ää lähes 10 000 mk halvempi, eikä varustelutasossa ollut muuta merkittävää eroa kuin tehottomampi kone ja vähemmän ylellinen verhoilu ja sisusta sekä pelkistetty mittaristo, ei GL VIP-käsittelyn jälkeen olisi hävennyt GLS:lle kuin tehottomamman koneen ja mittariston suhteen. -83 vuosimallissa tuli kuitenkin GLS-malliin merkittävästi parempi Pösön 5-vaihteinen vaihteisto, mikä lienee sitten ollut yksi painava syy mallin vaihtamiseen, kun loput VIP:t tehtiin -83 vuosimallista. 5-vaihteinen vaihteisto tuli vakiovarusteeksi myös GL-malliin vasta -84.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Solara vip

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 12.07.2011 11:19

t.p.l kirjoitti:Kannatan tuota vipin korjaamista, tai ainakin säilyttämistä vaikka tollasenaan, jos edes jossain määrin pelastuskelpoinen.
Vaikka nämä ei sinällään mitään "oikeita" erikoisautoja olekkaan ja varmasti ei taloudellisesti / ajankäytöllisesti ole mitään järkeä näille mitään tehdäkkään, mutta toisaalta onpahan oikeasti harvinaisiakin?


Nyt tosiaan näyttäisi auton kohtalo paremmalta. Penkit eivät ole järkevään hintaan pelastettavissa, mutta eiköhän muu auto ole. Olisiko muuten suuri vaiva ottaa omasta autostasi tarkempia kuvia tuosta lämmityslaitteen säätövivustosta ja painokytkinpaneelista? Omastani on se rikottu ja hukattu, ja pitäisi itse rakennella vastaava tilalle.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Solara vip

ViestiKirjoittaja t.p.l » 12.07.2011 20:45

Joo, pitää yrittää muistaa kuvailla kun seuraavan kerran tallilla käyn! Se kytkinpaneeli näyttäs olevan tehtävissä kotikonsteinkin muovista tai lasikuidusta, nappulathan taitaakin olla suoraan horizontista..
Talbot GLS VIP #47
t.p.l
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 53
Liittynyt: 04.02.2010 21:50

Re: Solara vip

ViestiKirjoittaja t.p.l » 25.07.2011 16:23

JohnDoe sai s-postia..

Jotain osasia on tullut hankittua, muuten ei ole tämäkään edennyt
Talbot GLS VIP #47
t.p.l
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 53
Liittynyt: 04.02.2010 21:50

Re: Solara vip

ViestiKirjoittaja t.p.l » 27.07.2011 16:00

Mitäs arvon herrat on mieltä: Pitäisikö tuossa sytytyksen "mokkulassa" KUVA olla pohjalevy? vai onko tosiaan ihan avoin altapäin TOINEN KUVA

Huolestuttavaa kun tuolta on valunut tuota "suojavahaa" pitkin konehuonetta, lämpeneeköhän tuo liiaksi jostain syystä.. Auto on kuitenkin toiminut tuollaisenaan ihan hyvin!

Vai laitanko tämänkin osan jo loputtoman pitkäksi paisuneeseen ostoslistaan..
Talbot GLS VIP #47
t.p.l
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 53
Liittynyt: 04.02.2010 21:50

Re: Solara vip

ViestiKirjoittaja Naskali » 27.07.2011 20:29

Minulla taitaa olla pari tuon näköistä mokkulaa varastossa ja muistaisin että niissä on tuo vaha/massa näkyvissä. Eli ei taida kuulua minkäänlaista pohjaa. Oudolta kyllä tuntuu että tuo vaha on sulanut. Luulisi vaikuttavan jotenkin sytytykseenkin jos tuo ei toimi oikein/kuumenee liikaa.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Solara vip

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 27.07.2011 23:15

t.p.l kirjoitti:Mitäs arvon herrat on mieltä: Pitäisikö tuossa sytytyksen "mokkulassa" olla pohjalevy? vai onko tosiaan ihan avoin altapäin


Useita varaosamokkuloita löytyy täältä, ja kaikki ovat avoimia alta, samoin autoissa kiinni olevat. Eli ihan normaalilta näyttää tuo omasi vahan sulamista lukuun ottamatta. Liikaan kuumenemiseen sulaminen viittaisi, eli kannattaa seurata tilannetta - siinä vaiheessa viimeistään tulee ongelmia, jos vaha sulaa pois kokonaan, ja pääsee kosteutta kontakteihin. Motonetistä taisi saada vielä uutenakin mokkuloita 30-50 euron hintaluokassa.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Solara vip

ViestiKirjoittaja TeroPee » 01.08.2011 19:06

Karin käyntikortti tuli eilen vastaan, laitoin JohnDoelle, t.p.l:lle ja Naskalille sähköpostilla yhteystiedot. En pidä korrektina laittaa tietoja julkiseen jakoon.

Ja koska #00 on #00 niin ehdottomasti mun mielestä sen pitää pysyä tuossa runkonumerossa vaikka se sitten tulisikin maksamaan vasemman munuaisen suhteessa auton arvoon. Se auton arvo on muuten vähän vaikea määritellä kun ei noita hyväkuntoisia VIP-malleja ole ollut tarjolla sitten vuoden 198x. :)
Avatar
TeroPee
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 127
Liittynyt: 18.02.2009 13:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Solara vip

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 01.08.2011 20:34

TeroPee kirjoitti:Karin käyntikortti tuli eilen vastaan, laitoin JohnDoelle, t.p.l:lle ja Naskalille sähköpostilla yhteystiedot. En pidä korrektina laittaa tietoja julkiseen jakoon.


Kiitos, laitoin Juvoselle äsken sähköpostia. Ainakin viime kesältä löysin lehtiartikkelin, missä Juvonen oli mukana MCC Action piireissä, niin eiköhän osoite vielä toimi - ei ainakaan tullut viesti vielä bumerangina takaisin.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

EdellinenSeuraava

Paluu Omien autojen esittelyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron