Sivu 3/4

Re: Solara vip

ViestiLähetetty: 05.08.2011 21:22
Kirjoittaja t.p.l
Jotain pientä edistystä tapahtunut tässäkin rojektissa!

Nyt näyttää konehuone melko TYHJÄLTÄ

Tekniikkapuoli kaipaa vähän tiivistelyä , siihen pitänee paneutua sitten joskus..

Jännä juttu, "suomessa suomalaisille tehty" eikä ole tankin kohdalta pohjaa ruostesuojattu ollenkaan, eipä ole yllätys että täältäkin on pohja ruosteessa

Tuota ruostetta kyllä tuntuu nyt löytyvän enemmän kuin päällepäin näytti olevan :evil: , mm.takakynkkä paljastui jo vähän pehmeäksi

Onkos kukaan muuten irrotellut edestä noita alapalloja ilman talbot erik. työkaluja? Eikös nuo ole ihan kierteillä kiinni?
Jos nuille antaisi lämpöä + riittävän isot pihdit ja/tai taltta ja leka, vaikka kaikki ohjeet kieltää niin tekemästä..

Re: Solara vip

ViestiLähetetty: 05.08.2011 22:54
Kirjoittaja JohnDoe
t.p.l kirjoitti:Onkos kukaan muuten irrotellut edestä noita alapalloja ilman talbot erik. työkaluja? Eikös nuo ole ihan kierteillä kiinni?
Jos nuille antaisi lämpöä + riittävän isot pihdit ja/tai taltta ja leka, vaikka kaikki ohjeet kieltää niin tekemästä..


Eläkkeellä oleva ammattimies on minun autoistani irroitellut. On tekniikkalaji, kahdella lekalla pamautetaan yhtaikaa, ja ihmeen helposti irtoaa. Itse en kyllä ko. tekniikkaa ainakaan vielä hallitse, mutta mitään lämmittelyä ei tosiaan tarvita. Tarkoitukseen myytävät ulosvetäjät eivät myöskään ole oikein hyvä, mitä olet voinut täältä foorumiltakin lukea, eivät vain oikein kestä. Se Talbotin erikoistyökalu kestäisi, mutta niitä tuskin enää mistään saa.

Re: Solara vip

ViestiLähetetty: 05.08.2011 22:56
Kirjoittaja JohnDoe
t.p.l kirjoitti:Tuota ruostetta kyllä tuntuu nyt löytyvän enemmän kuin päällepäin näytti olevan :evil: , mm.takakynkkä paljastui jo vähän pehmeäksi


Talbotien kaikkein yleisin vika, kerää tuonne kuraa ja maantiesuolaa, ja tuossa tulos. Omistakin autoista lähes kaikista jouduttu tuolta hitsailemaan.

Re: Solara vip

ViestiLähetetty: 27.10.2011 19:33
Kirjoittaja t.p.l
Eipä ole oikein ollut aikaa tällekkään mitään tehdä, kojelaudan + penkit sain sentään irrotettua.

Tulikin tuota lämppäriä purkaessa mieleen että puhaltimen moottori vetelee viimeisiään. Onko joku löytänyt paikan mistä löytäisi uuden, tai käyköhän tuohon suoraan jostain muusta autosta tuo lämmityslaitteen puhaltimen moottori?

Re: Solara vip

ViestiLähetetty: 10.11.2011 22:46
Kirjoittaja t.p.l
Nyt on muutamana iltana saanut itsensä tallille raahattua ja jotain edistystä tähänkin projektiin!

Laitetaan jotain kuvia näytille, jos joku haluaa katsella:

Talpotti alkaa olla melkolailla osina http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... G_3887.jpg

Rapsutin bitumit lattioista pois ja ruostettahan sieltäkin löytyy, yllättävän pahasti ruostuneet on myös takasivuikkunoiden karmit
http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... G_3883.jpg
http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... G_3880.jpg
http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... G_3890.jpg

Auton alta ja konehuoneesta puhaltelin enimmät ruosteet pois, hitsausta vaativat kohdat jätin vielä rauhaan
http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... G_3884.jpg
http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... G_3877.jpg

Seuraavaksi pitäis aloittaa korin hitsaus hommat, siinäpä se taitaa talvi mennäkkin :D Helmat,kynnykset, pohjalevyn reunat ja kuskin puolen etuaisa jalkatilan kohdalta ovat isoimmat työmaat, muutenhan tuo vielä jotakuinkin kovaa peltiä on?

Osiakin on tullut osteltua lisää, vaikka talbotin osat onkin puoli-ilmaisia niin kyllä tuohon kotteroon on jo ihan oikeaa rahaa saanut upottaa monin kertaisesti auton arvon...

Re: Solara vip

ViestiLähetetty: 22.11.2011 21:30
Kirjoittaja t.p.l
VIP varusteluun kuuluvat Bosch sumuvalot on hävinnyt aikojen saatossa, ja uudet sumarithan tuohon pitäisi jostain etsiä.

Kysymys kuuluukin: Tietääkö kukaan sumuvalojen tarkkaa mallia, tai löytyykö jostain kuva jossa nuo sumuvalot näkyisi selvästi?

Re: Solara vip

ViestiLähetetty: 23.11.2011 08:37
Kirjoittaja JohnDoe
t.p.l kirjoitti:Kysymys kuuluukin: Tietääkö kukaan sumuvalojen tarkkaa mallia, tai löytyykö jostain kuva jossa nuo sumuvalot näkyisi selvästi?


Puskurissa on siis jäljet, että autossasi on sumuvalot alun perin olleet? Juvonen kertoi, ettei niitä kaikkiin autoihin asennettu. Voisi tietysti Juvoseltakin kysyä suoraan, hän ehkä muistaisi valojen tarkan mallin.

Re: Solara vip

ViestiLähetetty: 20.01.2012 12:46
Kirjoittaja t.p.l
Mitenkäs, kuuluuko tässä olla oikeasti näin eriparin vetoakselit?
Kuva

Re: Solara vip

ViestiLähetetty: 22.01.2012 18:48
Kirjoittaja S.K.
t.p.l kirjoitti:VIP varusteluun kuuluvat Bosch sumuvalot on hävinnyt aikojen saatossa, ja uudet sumarithan tuohon pitäisi jostain etsiä.

Kysymys kuuluukin: Tietääkö kukaan sumuvalojen tarkkaa mallia, tai löytyykö jostain kuva jossa nuo sumuvalot näkyisi selvästi?

TM:n jutussa heikohko kuva, mutta saattaisivat olla nämä: Bosch 63 12 1 468 224 , näkyvät olevan ainakin 80-luvun BMW:ssä...

http://www.ebay.com/itm/FOG-LIGHT-BMW-6 ... 54&vxp=mtr

http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Fo ... 02269.aspx

Re: Solara vip

ViestiLähetetty: 22.01.2012 19:14
Kirjoittaja t.p.l
Olin yhteydessä Kari Juvoseen tuon sumuvalo asian tiimoilta ja sain VIP- esitekuvan, jonka mukaan sumarit näyttäisi olevan enemmänkin alla olevan linkin mukaiset
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/4248/nel ... ng-170_-h3

Tuon mallisia valoja on näköjään käytetty myös aika yleisesti 80-luvulla.


Talbotin hitsailukin on edennyt jossain määrin, hitsattuna on jo kuskinpuolen jalkatilat + helma + kynnys, kuskinpuolen runkoaisaa jouduin myös uusimaan pitkän pätkän (noin kuskin jalkatilan puolestavälistä konehuoneeseen asti) Konehuoneesta on vaihdettuna myös poikkipalkin kiinnityskohdat.

Taka-akselin kiinnityskohdat koriin on myös uusittu kokonaan, se olikin työlästä hommaa että mitat ei heitä ja taka-akseli tulee jatkossakin oikeaan asentoon auton alle.

Muutama (huono) kuva:
http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... va0059.jpg
http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... _39781.jpg