TeroPeen CSVF-kulkupelit

Voit esittellä oman harrasteautosi ja liittää kuvia autosta tai esitellä autoprojektin eri vaiheita.

Valvoja: Admin2

TeroPeen CSVF-kulkupelit

ViestiKirjoittaja TeroPee » 05.06.2011 13:29

Huomasin etten ole aiemmin vissiin omasta autosta kirjoitellutkaan tänne ketjuun mitään. Mulla on syksyllä 2007 hankittu Solara GLS vuodelta 1984. MIttarissa oli silloin noin 219.000 km ja auto oli ollut ennen minua vain yhdellä omistajalla. Auton kunto on kohtuulisen siisti. Ekana kesänä ajoin 4.000 km, toisena 2.000 km ja viime kesänä 1.000 km. Tän kesän ajot on vielä aloittamatta. Auton on voinut bongata Tuulilasi- ja Klassikot -lehdistä.

Kuvia kulkupelistä: http://teropee.kuvat.fi/kuvat/Kulukupelit/Solara/

Toisena CSVF-autona on vuotta vanhempi 1510 GLS jonka hain samana syksynä Kajaanista varaosa-autoksi. Ajoin sen yhtenä viikonloppuna Kajaanista Joensuuhun ja seuraavana sitten Joensuusta Espooseen halliin seisomaan. Siellä se on ollut siitä lähtien. Nyt kun varaosia on harrastajilla niin tuosta autosta voisi luopuakin tilaa viemästä. Ei mikään ruusu mutta kukkiihan se perunakin. ;)
Avatar
TeroPee
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 127
Liittynyt: 18.02.2009 13:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: TeroPeen CSVF-kulkupelit

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 05.06.2011 21:54

TeroPee kirjoitti:Toisena CSVF-autona on vuotta vanhempi 1510 GLS jonka hain samana syksynä Kajaanista varaosa-autoksi. Ajoin sen yhtenä viikonloppuna Kajaanista Joensuuhun ja seuraavana sitten Joensuusta Espooseen halliin seisomaan. Siellä se on ollut siitä lähtien. Nyt kun varaosia on harrastajilla niin tuosta autosta voisi luopuakin tilaa viemästä. Ei mikään ruusu mutta kukkiihan se perunakin. ;)


Paljonkos tällä "perunalla" on ajettu? Lähinnä joitain osia itse tarvitsisin, kokonaiselle autolle ei enää ole tilaa. Myös tarvetta noilla alkuperäisille pölykapseleille sekä sisustasta kumimatoille. Ja edelleen tuon 1,44 moottorin nokka-akseli tai sitten reilusti alle 200 tkm ajettu moottori hakusessa.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: TeroPeen CSVF-kulkupelit

ViestiKirjoittaja TeroPee » 07.08.2012 11:31

Kyllä on vähiin jäänyt tänne kirjoittelu ja Solaralla ajaminen.

- kesä 2008: 4000 km
- kesä 2009: 2000 km
- kesä 2010: 1000 km
- kesä 2011: 500 km
- kesä 2012: toistaiseksi 0 km

Joutaisi noista molemmista luopuakin jos vaan jollekin kelpaisi. Kiinnostuksen voi esittää vaikka privalla. Ihan ilmaiseksi en viitsisi luopua kuitenkaan joten nelinumeroiseen summaan olisi syytä varautua.
Avatar
TeroPee
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 127
Liittynyt: 18.02.2009 13:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: TeroPeen CSVF-kulkupelit

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 09.08.2012 17:00

TeroPee kirjoitti:Joutaisi noista molemmista luopuakin jos vaan jollekin kelpaisi. Kiinnostuksen voi esittää vaikka privalla. Ihan ilmaiseksi en viitsisi luopua kuitenkaan joten nelinumeroiseen summaan olisi syytä varautua.


Ei taida ostajaa hevillä löytyä, näiden hintaluokka on jotain aivan muuta kuin nelinumeroinen luku. Solarallasi oli ajettu päälle 200tkm, ostin muutama vuosi sitten 200 eurolla vuotta uudemman samanvärisen ja saman verran ajetun 1510GLS:n. Kuvia omien autojeni osalla, kovin hinta, mitä olen isosta Talbotista saanut maksaa, on 800 euroa. Muuten hintaluokka on ollut 50-500 euroa - jopa ihan hyväkuntoisillakin autoilla. Itse en ole ostamassa lisää, voisin jopa yhdestä tai kahdesta luopuakin, mutta tosiasia on se, ettei ole kysyntää. Ilmaiseksikin on hankala saada näitä autoja kelpaamaan muuta kuin metalliromunkerääjillä. Ehkä tilanne muuttuu, kun odotellaan muutama vuosi, mutta toistaiseksi tilanne on tämä.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: TeroPeen CSVF-kulkupelit

ViestiKirjoittaja Naskali » 10.08.2012 12:04

Auton ihan livenäkin nähneenä minä taas väittäisin että tuo auto on hyvinkin sen arvoinen että summa jolla sen joku ostaa on nelinumeroinen. Ei tuon kuntoisia ole kovin usein ollut myynnissä, ei ainakaan yleisesti nettiautossa. Maalipinta on senverran siisti että se vaikuttaa hintaan melko paljon. Museoikäkin alkaa lähestymään.

Monissa myynnissä olevissa autoissa on aina senverran korjailtavaa maalissa että nämä virheet laskee niiden arvon reilusti kolmenumeroisien summien puolelle. Pienikin maalaustyö teetettynä maksaa helposti satoja euroja hyvin tehtynä.

Itseänikin tuo kiinnostaisi mutta kun ei talliin mahdu niin ei mahdu.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: TeroPeen CSVF-kulkupelit

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 10.08.2012 20:37

Naskali kirjoitti:Auton ihan livenäkin nähneenä minä taas väittäisin että tuo auto on hyvinkin sen arvoinen että summa jolla sen joku ostaa on nelinumeroinen. Ei tuon kuntoisia ole kovin usein ollut myynnissä, ei ainakaan yleisesti nettiautossa. Maalipinta on senverran siisti että se vaikuttaa hintaan melko paljon. Museoikäkin alkaa lähestymään.


Tosiaan se 800 eurollani ostama 1510 GL oli aikanaan maalipinnaltaan täysin virheetön, alkuperäinen pinta peräti. Omassa käytössä vuosien varrella sitten kärsinyt, ja oli osittaisessa uudelleenmaalauksessa keväällä, ei kuitenkaan vielä suuri projekti, hintaa 400 euroa. Toisaalta tietysti puolet auton hankintahinnasta ja säästösyistä uudelleenmaalattujen osien sävy ei ole täysin alkuperäinen.

Naskali kirjoitti:Monissa myynnissä olevissa autoissa on aina senverran korjailtavaa maalissa että nämä virheet laskee niiden arvon reilusti kolmenumeroisien summien puolelle. Pienikin maalaustyö teetettynä maksaa helposti satoja euroja hyvin tehtynä.


Itselle tuli maksamaan 1800 euroa kokonaisen Talbotin uudelleenmaalaus, eli kallista tosiaan on - autosta maksoin muistaakseni 350 euroa. Ja suuri epäilys on, että jos tätä alkaisi myymään, niin vain kolminumeroinen todennäköisesti olisi hinta, millä joku ostaisi - täydellinen koneremonttikin tehty yms., joten ei missään nimessä kannata nykytilanteessa myydä. Se tietysti on tosiasia, että jos autossa on alkuperäinen maalipinta, joka on pysynyt virheettömänä, niin vaikuttaa kyllä aina aika paljon arvoon. Omassa 200 euron 1510:ssäkään tosin ei ollut suurta sanomista takalokasuojia lukuun ottamatta, vaurioitua tuli sitten omassa käytössä, kun pressutalli sortui aikanaan päälle.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: TeroPeen CSVF-kulkupelit

ViestiKirjoittaja TeroPee » 28.08.2012 22:32

Tiedossa on oikein hyvin se, että hinnat on mitä on joten nelinumeroisesta summasta saa vain haaveilla. Yhtään metriä en vaan ole vieläkään ehtinyt ajaa. Täytyy varmaan syyskuun puolella ottaa auto ainakin sen verran ajoon että käyttää sen leimalla. Harmittaa vaan kun ei nämä autot seisottamalla parane. :(
Avatar
TeroPee
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 127
Liittynyt: 18.02.2009 13:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: TeroPeen CSVF-kulkupelit

ViestiKirjoittaja TeroPee » 08.07.2013 16:36

Tyrkkäsin tuon varaosa 1510 GLS:n myyntipalstalle hintaan nolla euroa. Toivottavasti joku tulisi hakemaan sen pikapuoliin.

Kesän 2012 ajelut Solaralla oli enemmän kuin mainittu 0 km. Kilsoja tuli 60 km kahdesta reissusta Helsingin keskustasta Kehä III:n tasalle. Tämän vuoden kilsat on edelleen olla. Tänään tosin kävin käynnistämässä auton ja käytin sen lämpimäksi. Josko sitä Janakkaalaan tulisi elokuussa...
Avatar
TeroPee
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 127
Liittynyt: 18.02.2009 13:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: TeroPeen CSVF-kulkupelit

ViestiKirjoittaja TeroPee » 11.08.2014 21:10

Eipä ole paljon raportoitavaa tältä saralta mutta kirjoitellaan silti. :) Talbotilla on tullut ajettua kesäkuussa jonkin verran, kävin mm. kerhon tapaamisessa Lempäälässä. Sieltä tulon jälkeen ajelin nurkka-ajoa jonkin verran ja laitoin auton takaisin talliin. Ensi kuun alussa sen voi taas viedä leimalle joten yksi ajokerta ainakin on tiedossa vielä. Ensi vuoden alussa tulee 30 vuotta valmistusvuoden päättymisestä ja yritän saada Solaraan hyväksytyn museotarkastuksen. Mustia kilpiä en ota ellei ole pakko, niitäkin kun näkyy joissain 1970- ja 1980-luvun museoautoissa.
Avatar
TeroPee
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 127
Liittynyt: 18.02.2009 13:00
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Omien autojen esittelyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa