Kolme Talbotia

Voit esittellä oman harrasteautosi ja liittää kuvia autosta tai esitellä autoprojektin eri vaiheita.

Valvoja: Admin2

Kolme Talbotia

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 03.10.2009 22:35

Kuvia ei näemmä saanut foorumille suoraan liitettyä, joten ne jäivät nyt pois, kun en halunnut kolmannen osapuolen kuvapalveluita käyttää. Kuitenkin, kun Talbot-harrastajia tuntuu olevan melko vähän Klassikot-artikkelinkin perusteella, niin ajattelin tuoda omatkin autonikin tänne esille.

Eli seuraavat autot löytyvät täältä:
Talbot 1510 GL -85 (rekisterissä, mutta pois liikennekäytöstä)
Talbot 1510 GLS -85 (ajossa)
Talbot Solara GLS -81 (ei rekisterissä, menee talveksi täysmaalaukseen ja parin vuoden päästä museorekisteriin)

Lisäksi olen pari autoa ostellut ja purkanut varaosiksi, tällä hetkellä -81 1510GL löytyy myös pihasta, ja tarkoitus olisi vähitellen purkaa se varaosakäyttöön.

Koriltaan rekisterissä olevat autot ovat hyvässä kunnossa, liikenteessä olevassa yksilössä tosin on hieman korjailemista, kun katsastusmies eilen katsoi asiakseen hakata autoa niin kauan, että reikiä syntyy. En voi kyllä tämän jälkeen K1-katsastajia suositella.

Solaran ostin kevättalvella, 1510:t ovat olleet omistuksessani jo pidempään, GL:n ostin muistaakseni jo 6 vuotta sitten, GLS:n pari vuotta myöhemmin. Tavoitteenahan olisi aikanaan saada museoautoiksi kaikki, mutta joutuu vielä näiden vuosimallien kanssa odottelemaan useamman vuoden.

Onko kellään muuten tietoa, päätyikö tässä hiljattain Nettiautossa ollut -79 1510 jollekin harrastajalle? Hintapyyntö oli sen verran kova ja auto kaukana, joten itse en tuosta innostunut. Museorekisteriinhän sen toki olisi omia autoja pikemmin saanut, ja erioisuutena tuossa oli, että oli vielä Chrystler-Simca -mimellä valmistettu.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Kolme Talbotia

ViestiKirjoittaja joujoe » 06.10.2009 12:47

Luultavasti se Chrysler oli omatekoinen sekasikiö, eihän sellainen uudempi keula kuulunut Chrysler-merkkisiin, vaan niissä pitäisi olla eri suuntaan viisto keula. Etulokasuojat ja keula ehkä vaihdettu kolarin tms. takia, tosin uskomattoman siististi, jollei sitten ole jo tehtaalla kasattu sekalaisilla vanhan ja facelift-mallin osilla.
joujoe
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 66
Liittynyt: 18.05.2009 15:40

Re: Kolme Talbotia

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 06.10.2009 18:16

joujoe kirjoitti:Luultavasti se Chrysler oli omatekoinen sekasikiö, eihän sellainen uudempi keula kuulunut Chrysler-merkkisiin, vaan niissä pitäisi olla eri suuntaan viisto keula. Etulokasuojat ja keula ehkä vaihdettu kolarin tms. takia, tosin uskomattoman siististi, jollei sitten ole jo tehtaalla kasattu sekalaisilla vanhan ja facelift-mallin osilla.


Sitten oli myös -83:sena myynnissä aiemmin nettiautossa yksilö, jossa oli taas Chyrstelerin logo nokalla Talbtin logon sijasta, mutta etuvalot olivat kyllä nuo uudemman malliset ei-viitsot. Mitenhän nuo nyt sitten menivätkään... Joissain -81:sissä ja -82:sissahan oli taas niin, ettei nokalla ollut T-kirjainta, vaan säleikössä luki oikealla tikkukirjaimin TALBOT.

Aika tehokkaasti ovat vain hukkuneet Suomesta Chyrstler- ja Simca-merkeillä myydyt 1307:t. Tuon nettiauton sekayksilön lisäksi ei ole yhtään myynti-imoitusta osunut aiemmin silmiin.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Kolme Talbotia

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 29.10.2009 22:54

Niin nyt on täällä vielä yksi Talbot pelastettuna lisää, kun nimimerkki 1510 -82 omastaan luopui.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Kolme Talbotia

ViestiKirjoittaja Karvanoppa » 31.01.2010 02:19

Tarkoitatko sitä 1307 -79 tais olla oranssin värinen?
Karvanoppa
Alokas
 
Viestit: 7
Liittynyt: 31.01.2010 02:14

Re: Kolme Talbotia

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 31.01.2010 22:33

Karvanoppa kirjoitti:Tarkoitatko sitä 1307 -79 tais olla oranssin värinen?


En ole sitä ostanut, oma oranssi on -82.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Kolme Talbotia

ViestiKirjoittaja TeroPee » 02.02.2010 09:30

Se oranssi -79 muuten taisi olla uusimmassa Moblassa myynnissä maininnalla "helppo MR". Yeah right, tosi helppo. :)
Avatar
TeroPee
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 127
Liittynyt: 18.02.2009 13:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolme Talbotia

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 26.07.2010 20:20

-82 1510 GLS katsastettu kerralla läpi vailla huomautuksia.

Olikin tuossa hieman tekemistä, edellinen korjaaja oli ollut varsinainen Ihmemies MacGyver, mutta eipä kaikkia virityksiä ole tarpeen purkaa. Ihme kyllä kaasuttimen säädöt olivat päästöjen suhteen kohdillaan, vaikken päässyt mittarin kanssa säätämään. Toisen takajarrusylinterin jouduin vaihtamaan, kaikki jarrukengät asnnussarjoineen, käsijarrunvaijerin, hammastangon suojakumin, toisen raidetangon pään sekä lämmityslaitteen puhaltimen moottorin. Nyt onkin vielä vaihdettavana flekti, kun osoittautui vialliseksi auton keittäessä katsastuksessa.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Kolme Talbotia

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 26.05.2011 23:09

Joukkoon liittyy heinäkuussa myös täällä myyntiosastolla ollut Talbot Solara VIP #00. Mitä ilmeisemmin prototyyppi, kun perustuu Solara GLS:n sijaan GL:ään.

1510 GLS -82 on saanut päälleen uuden maalin (tosin kalliiksi tuli :Z). Vastaava -85 auto taas odottelee kytkinpääsylinterin vaihtoa, kun nykyinen jumissa ja vuotanut neisteitä pihalle -> kytkin ei toimi. Jos tässä lomalla ehtisi... -81 GL 1510 menee purkuun, kun kaikelle ei ole tilaa. Taidan nyt olla jo eniten Talboteja omistama foorumilla, kun kohta niitä on yhteensä 6...

Kuviakin voisi joskus tänne laittaa, jos foorumille tulisi mahdollisuus, että kuvia voi laittaa suoraan tänne niin, ettei tarvitsisi olla millään toisella palvelimella.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Kolme Talbotia

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 08.07.2011 23:30

Nyt on pihassa ja tallissa isoja Talboteja yhteensä kuusi. Mainostinkin, että yksi ainakin menossa purkuun. Harmi, kun ko. merkille löytyy pelastajia näin vähän.

-82 1510GLS edistyy, kesän aikana siihen tulee remontoitu kone ja sisustuksen puolesta pitäisi penkkien vaihtua täysin ehjiin... Ei ole ollut halpaa huvia, kun ei itse maalaushommia osaa. Auton hankintahinta oli 400 euroa, mutta lähes 1800 euroa mennyt uudelleen maalaukseen, päälle tulevat vielä koneremontin kustannukset, varaosakoneita sai kyllä "edullisesti" satasella 2 kpl.

-85 1510GL seisoo nyt jo ties kuinka monennetta vuotta, mikäli aika riittää, otan sen tallista ulos ja tutkin, saisiko pitkästä aikaa katsastettua. Kori ja alkuperäismaali ovat hyväkuntoiset, mutta sisustus on hieman tummunut alkuperäisomistajan tupakoinnista johtuen - penkit ovat harvinaista kyllä täysin ehjät muutamaa tupakan tuhkan polttamaa pikkureikää lukuunottamatta.

-85 1510GLS sai uuden kytkinpääsylinterin, mutta pää- ja työsylinterin välinen nylonputki on vauroitunut, odottelee, että saisi ehjän putken tuohon väliin - konekin taas oikuttelee käyden vain kahdella pytyllä.

-81 Solara GLS siirtynee kaverin pajalle hitsaukseen ja paikkamaalaukseen, mikäli päästää asiasta sopimukseen.

-83 Solara GL VIP on kysymysmerkki, siirtyykö pelastettavissa oleva VIP-varstelu toiseen autoon, vai tuleeko vielä tämäkin kunnostettavaksi.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Seuraava

Paluu Omien autojen esittelyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa