Kirjoittaja JohnDoe » 10.06.2015 09:14
Ajoin tässä kesän alussa -85 GLS:n ja -82 GLS:n ulos tallista ja pesin. Voisi täksi kesäksi taas katsastuttaa, 1510GL jäi vielä talliin, kun kytkinsylinteri on jumissa. Kauan ehti edellisen korjauksen jäljiltä toimiakin, vaihdoin tilalle köytetyn osan kymmnisen vuotta sitten, tämän jälkeenhän auto oli pois liikenteestä lähes 7 vuotta ennen kuin kesällä 2012 taas katsastutin, nyt vain 3 vuoden seisonta on näemmä ollut liikaa.
Ladojen kanssa tullut peilailtua, niin olleet Talbotit vähemmällä huomiolla. Varaosathan ovat niin kiven alla, että vaikeuttaa harrastusta, 2000-luvun alun etuvetoisiin Ladoihin taas osien saanti on erittäin hyvä, mutta onhan kyse puolta nuoremmista autoistakin.
Museoimista olen hieman miettinyt Talbotien osalta, mutta ongelmana voivvat olla liian korkeat vaatimukset, täydellisessä kunnossa autoistani ei ole mikään. Yleisellä tasollahan vielä nöin nuorien museoautojen vaatimustaso on paljon korkeammalla kun vanhoilla, sitä ei oteta huomioon, ettei esim. Talbotin alkuperäisiä pölykapseleita, peilejä ja kumimattoja saa enää mistään.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81