Sivu 4/4

Re: Kolme Talbotia

ViestiLähetetty: 14.07.2012 09:11
Kirjoittaja JohnDoe
t.p.l kirjoitti:Mitä öljyä muuten laitoit ohjaustehostimeen?


Ihan punaista Mersun luokituksella olevaa automaattiöljyä, mitä oli ohjaustehostimen asennuspaikassa hyllyssä. Käsittääkseni ei ole niin suurta väliä tuossa öljyn laadulla toisin kuin VAG-konsernin nykyautoissa pitäää olla sitä keltaista erikoisöljyään. Varalla takakontissa on sitten Kendallin Versatransia, kun hammastanko todennäköisesti hieman vuotaa ja lisäämiselle saattaa olla joskus tarvetta.

Re: Kolme Talbotia

ViestiLähetetty: 13.07.2013 10:27
Kirjoittaja JohnDoe
Remonttien ja autopuolella Ladojen kanssa tässä mennyt aika. Sinisen GLS:n hain säilytyspaikasta omaan pihaan (kun tuo säilytyspaikka vaihtoi omistajaa) ja peruutin pressutallin viereen. Hyvin toimii, katsastettu ei ole nyt kahteen vuoteen - jäänee tältäkin kesältä vielä väliin.

1510GL ja orsanssi 1510GLS olisi hyvä käydä katsastamassa jossain välissä, vuosi sitten katsastin viimeksi. GL varmaankin ei tarvitse sen kummempaa työtä läpi menoon, ellei sitten ole jotain yllätyksiä talvisäilytyksen aikana tapahtunut. Pitäisi peruuttaa pihalle tallista ja tutkia. GLS:n jo pari kuukautta sitten käynnistin ja lähti ensimmäisellä yrityksellä käyntiin. Bensansaantiongelmiahan tuossa on hieman ollut, tankki ilmeisesti sisäpuolelta ruosteessa ja ruoste pääsee tukkimaan bensaputken, ohjaustehostimen öljyt ovat myös seisonnan aikana hukkuneet. Tosi harmillinen tuo bensaongelma, yritetään keksiä nyt jokin ratkaisu - jos saisi jostain uuden muovisen bensatankin niin olisi hyvä.

Solara GLS -asiakin edistynee, kun kaveri keväällä soitteli, että olisi taas siinä terveydentilassa, että tuon maalaus ja laittelu onnistuisikin. Jäädään odottelemaan mitä tapahtuu.

Re: Kolme Talbotia

ViestiLähetetty: 28.08.2013 21:41
Kirjoittaja JohnDoe
Kesä mennyt taloremontissa yms. eikä ole Talboteja ehtinyt ottamaan edes ajoon. Tänään 1510GLS -82 otettu liikennekäyttöön ja herkistelty ja hieman ajettu, katsastus menee kuun lopussa vanhaksi, eli hieman kiire on leimalle. Katsotaan, miten käy... Bensan saannin kanssa oli silloin vuosi sitten ongelmia, epäilen tankista irtoavan ruostetta tms, joka tukkii bensaputken. Nyt seisonnan jälkeen toimi kyllä erinomaisesti eikä koeajollakaan nykinyt. Menee kuitenkin tarkastettavaksi ennen katsastusta tutulle asentajalle. Katsastusmies vuosi sitten laittoi suositukseksi tuulilasin vaihdon, ja vuoden on ollut tuulilasi tilauksessa. Nyt pitäisi vihdoin se saada, mutten ehdi katsastukseen vaihtaa. Onneksi oli vain suositus, eli läpi menee ilman vaihtoakin.

1510GL -85 olisi seuraavaksi katsastusvuorossa, ajoaikaa syyskuun loppuun. Tässä autossa ei vuosi sitten ongelmia ollut, luulisi menevän läpi varmemmin ihan heittämällä, kunhan jarruja herkistelee ensin.

151GLS -85 ollut viime kauden katsastamatta, enkä katsasta sitä vielä nytkään. Tarvitsisi kori hieman laittoa ja moottori olisi myös tarkoitus tästä kunnostaa tai vaihtaa vähemmän ajettuun.

Re: Kolme Talbotia

ViestiLähetetty: 12.11.2013 23:58
Kirjoittaja JohnDoe
1510 GL -85 ja 1510 GLS -82 katsastettu ja siirretty talliin talvisäilöön. 1510 GLS -85 seissyt taivasalla koko kesän, seuraavaksi vielä pitää yrittää saada sekin mahtumaan jonnekin katon alle. Aika tosiaan ei meinaa näiden kanssa nyt riittää mitenkään. :(

Re: Kolme Talbotia

ViestiLähetetty: 06.04.2015 08:59
Kirjoittaja JohnDoe
Jospa tässä vielä näiden Talbotienkin kanssa taas ehtisi. Viime kesänä ei yksikään ole ollut ajossa eikä katsastettu, tarkoitus olisi vähitellen talleista herätellä liikkeelle ja tutkia seisonnassa mahdollisesti syntyneet vauriot (jumittuneet jarrut yms.) ja kokeilla katsastusta. Museorekisteröinti voisi olla myös ajankhtainen asia, kun kaikki Talbotini ovat nyt vähintään 30-vuotiaita.

Re: Kolme Talbotia

ViestiLähetetty: 10.06.2015 09:14
Kirjoittaja JohnDoe
Ajoin tässä kesän alussa -85 GLS:n ja -82 GLS:n ulos tallista ja pesin. Voisi täksi kesäksi taas katsastuttaa, 1510GL jäi vielä talliin, kun kytkinsylinteri on jumissa. Kauan ehti edellisen korjauksen jäljiltä toimiakin, vaihdoin tilalle köytetyn osan kymmnisen vuotta sitten, tämän jälkeenhän auto oli pois liikenteestä lähes 7 vuotta ennen kuin kesällä 2012 taas katsastutin, nyt vain 3 vuoden seisonta on näemmä ollut liikaa.

Ladojen kanssa tullut peilailtua, niin olleet Talbotit vähemmällä huomiolla. Varaosathan ovat niin kiven alla, että vaikeuttaa harrastusta, 2000-luvun alun etuvetoisiin Ladoihin taas osien saanti on erittäin hyvä, mutta onhan kyse puolta nuoremmista autoistakin.

Museoimista olen hieman miettinyt Talbotien osalta, mutta ongelmana voivvat olla liian korkeat vaatimukset, täydellisessä kunnossa autoistani ei ole mikään. Yleisellä tasollahan vielä nöin nuorien museoautojen vaatimustaso on paljon korkeammalla kun vanhoilla, sitä ei oteta huomioon, ettei esim. Talbotin alkuperäisiä pölykapseleita, peilejä ja kumimattoja saa enää mistään.