Kerhon kehittämisajatuksia 2014

Kerhon jäsenten keskustelua kerhon toiminnasta ja ehdotuksia toiminnan kehittämiseksi.

Valvoja: Admin2

Kerhon kehittämisajatuksia 2014

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 04.01.2014 23:18

Odotin sivuille meidän kerhon Pressan Tonin Uuden vuoden sanomaa enemmän , kuin Niinistön puhetta, menneestä vuodesta ja tulevasta uodesta. Kyllä meidän pitäis jotenkin Toni palkita ensi Jouluna ilmaisesta työstä kerhon hyväksi!

Ylläpito siirsi tämän viestin toisesta ketjusta. Alkuperäinen viesti jaettu kahteen eri aiheeseen.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: Vuosi 2014

ViestiKirjoittaja Naskali » 05.01.2014 00:56

Noniin! Kiitoksia Markku. Unohdetaan tuo sana Pressa, särähtää korvaan pahasti. Kerhon entinen vetäjä sitä käytti mielellään ja annettakoon hänelle tuo arvonimi. Itse koen että jos jotain nimitystä pitää käyttää niin Kerhonvetäjä kuulostaa oikeammalta. Uudenvuodenpuheet siis jääköön Niinistön hoidettavaksi. Hyvän puheen muuten pitikin. Siinä oli paljon totuuksia joita jokaisen Suomalaisen pitäisi sisäistää jotta tämä maa saadaan pyörimään paremmin ja tullaan jatkossakin toimeen muiden Eu / Euro maiden kanssa. Itsellä joulut ja uudetvuodet kului remonttihommissa. Tulevaisuuden varalle pitää tehdä hieman järjestelyitä ja tästä johtuen Simca varaosavarasto on taas kerran muuttanut. Osat siirtyi Hakunilasta Simonkylään. Eli Vantaan sisäinen muutto ja osat on nyt alle kilometrin päässä kotoani. Ennen matkaa varastolle oli n.7km. Jos nyt lähdetään kulunutta vuotta käymään läpi niin kerhon toiminta on ollut saman kaltaista kun pari aiempaakin vuotta. Keväällä 2013 jätimme Classic Motorshow näyttelyn väliin. Helpotti ainakin minua paljon kun ei tarvinnut huolehtia järjestelyistä ja kerrankin pääsi käymään näyttelyssä ilman että oli itse `töissä`. Koko päivä siellä kului ja paljon tuli juteltua muiden harrastajien ja näytteilleasettajien kanssa. Kerhollamme on ollut osasto siellä vuosina 2009-2012 ja nyt keväällä 2014 olemme taas menossa mukana 6m x 12m kokoisella osastolla. Autoja on osastollamme esitelty tähän mennessä yhteensä 13. Tulevana keväänä tuomme näytille taas 3-4 autoa joita suuri yleisö pääsee ihailemaan ja verestämään muistojaan menneiltä vuosikymmeniltä. Kuluneen vuoden aikana saimme hankittua vinyylilaattalattian messuosastollemme tuleville vuosille. Tästä lattiasta kiitos kuuluu kaikille sen hankintaan osallistuneille. Kiitos vielä kaikille jotka oman kortensa kekoon kantoi. Lattian hankinnassa oli hieman vaikeuksia ja vastoinkäymisiä mutta lopputulos oli toivotunlainen. Kokoontuminen oli kesällä Janakalassa. Se sujui oikein mallikkaasti vaikka sää oli taas vähän epävakaa mutta pääasiassa poutainen. Kokoontumispaikka oli taas kerran yhtä hieno ympäristöineen kun aiempinakin vuosina. Nyt on kokoontumiset ollut jo viisi kertaa ja aina eri paikassa, 2008 Punkalaitumella (Naskali), 2009 Janakkalan Leppäkoskella (Oikarinen), 2010 Vesivehmaalla (Niemelät/Vähälä), 2011 Mellilässä (Niemelä), 2012 Orimattilassa (Niemelät/Vähälä/Päijäthämeen mobilistit) ja 2013 Janakkalan Jokimaalla (Tokkonen/Ylöstalo).
Tämän vuoden kokoontumisesta ei ole vielä ollut mitään puhetta kenenkään kanssa mutta eiköhän me jotain keksitä.

Tässä yhteydessä on nyt myös hyvä tuoda esille asia joka minua vaivaa aina välillä. Eli pidän itseäni kerhon vetäjänä, mutta vain olosuhteiden pakosta. Eli koen etten pysty antamaan Club Simca&Vedette Finland kerholle niin paljon kun pitäisi. Alunperin kaikki lähti liikkeelle siitä että olin hankkimassa itselle paria harrasteautoa lisää. Niin kun monet tietävät niin homma ajautui useiden sattumusten kautta siihen pisteeseen että oltiinkin tilanteessa jossa tulin hankkineeksi 16 autoa ja samalla runsaan määrän varaosia. Myös omaa taloutta tämä hankinta hieman horjutti ja sen kanssa tasapainoillaan edelleen. En siis halua olla minkäänlaisena jarruna jos jollain riittää intoa puuhata nykyistä enemmän kerhon nimissä. Ja jos innokkaita puuhamiehiä löytyy niin olen milloin tahansa valmis luopumaan ´omistamastani´ nimestä eli tuosta Club Simca&Vedette Finland nimestä ja siitä voidaan tehdä oikea rekisteröity yhdistys. Kerho on toiminut enemmän tai vähemmän aktiivisesti vuodesta 1980 mutta se ei ole koskaan ollut virallisesti rekisteröity yhdistykseksi. (Tällähetkellä nimi on rekisteröity kaupparekisteriin henkilökohtaisen yritykseni aputoiminimenä.)
Eli jos on ideoita niin olisi hienoa saada kerho toimimaan hieman aktiivisemmin tulevaisuudessa... ehkä jo tänävuonna?
Kerholehden tekemiseen minulla ei tunnu aika riittävän vieläkään. Viime syksynä oli hieman innostusta ja jonkun verran aikaakin niin aloittelin lehden tekoa monen vuoden tauon jälkeen. Sitten tuli taas kiireitä ja se jäi kesken heti alun jälkeen. Tuo lehti olisi mielestäni tärkein tekijä siinä että kerho saataisiin toimimaan paremmin. Nykyaikaisempi vaihtoehto olisi kerhon jäsenten suljettu Facebook ryhmä johon pääsee vain jäsenet ja sen rinnalla ilmestyvä nettilehti mutta tämä rajaisi yli puolet jäsenistämme näiden sähköisten palveluiden ulkopuolelle.

Ja Markun kommenttiin tekemästäni ilmaisesta työstä kerhon hyväksi täytyy todeta että todella hienoa jos joku kokee asian noin, että teen asioita kerhon hyväksi. Kuten yllä mainitsin niin koen itse etten tee tarpeeksi. En myöskään halua olla esteenä jos joku haluaa tehdä vielä enemmän.. Olen miettinyt itse asian niin että minulle tämä kerhon ylläpitäminen on osa harrastusta ja yritän pitää kerhon perustoiminnot (yksi kokoontuminen vuodessa, ainakin yhteen näyttelyyn osallistuminen kerhon osastolla ja jäsenrekisteri) sellaisella tasolla että jos aktiivisuutta löytyy niin siitä on sitten helppo jatkaa kerhon kehittämistä. Minulle suurin palkinto tästä "työstä kerhon hyväksi" on se kun saan olla mukana auttamassa kanssaharrastajia mahdollisuuksieni mukaan heidän varaosatarpeissaan ja aina joskus joku etsii autolleen uutta kotia niin sen vinkin antaminen mahdollisille ostajille ja sen uuden kodin löytyminen lämmittää mieltä oikein erityisen paljon.
Kiitos kuluneesta vuodesta kaikille harrastajille ja tehdään tästä vuodesta vieläkin parempi jotta Simcoja, Talboteja, Matroja, Ranskan Chryslereitä ja Vedettejä näkyisi tapahtumissa entistä enemmän.

Toni Naskali
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

kiitos kerhonVetäjä

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 05.01.2014 20:41

Kerhon tulevaisutta, miettiessäni pääni menee sekaisin, ollakko nykyinen pieni kerho.Vai laajenekoo niin kuinEU olaan samassa kerhossa simcat, talbotit,vedetet, rans. craislerit,citikat, pösöt,panhardit. Panhart kerhon Kivelä on kosiskellut yhdistymisen merkeissä.(Itse olen vanha kääkkä uudistuksille ,joten mielipiteeni on tällä hetkellä, pieni on KAUNISTA. (ps. jos löytyis nuorista harrastajistamme todella asialle kaikkensa "antaminen". en ole uuditamien vastustaja.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: Vuosi 2014

ViestiKirjoittaja rautakansleri » 06.01.2014 21:09

Markun mainitsema mahdollinen kerhoyhteistyö on mietityttänyt minuakin. Olen keskustelun aiheesta Toninkin kanssa, mutta olen jäänyt käsitykseen, että mahdollisia liittolaisia ei ole jonoksi asti. Jos Panhardkerho olisi valmis yhteistyöhön, pidän sitä mielenkiintoisena avauksena. Ranskalaisten merkkikerhoja on suomessakin melkein joka merkille. Se on paljon, huolimatta siitä, että kerhot taitavat toimia varsin mallikkaasti. Jos voimia yhdistettäisiin, ei hallinnollisia kuvioita tarvitsisi pyörittää nykyisessä laajuudessa ja voimat riittäisivät monenlaiseen ponnistukseen paremmin kuin nykyisin.
Pelkän Simcakerhon laajentaminen nykyisestä vaatisi niiltä muutamalta nykyiseltä aktiivihenkilöltä lisäpanoksia uusiin avauksiin. Simcoja on kuitenkin varsin rajallinen määrä harrastettavaksi eikä harrastajiakaan laumoittain ole, joten epäilen vahvasti järjestäytymisen mahdollisuutta. Mutta, liittolaisten kanssa asia on mielestäni kannatettava ja toivottavaa.
Kiitokset Tonille vuodesta 2013
Avatar
rautakansleri
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 33
Liittynyt: 12.06.2012 12:43

Re: Vuosi 2014

ViestiKirjoittaja Naskali » 07.01.2014 20:02

Panhard kerhon Kivi kävi viimeksi kesäkokoontumisessamme Janakkalassa ja otti puheeksi mahdollisen yhteistyön kerhojen kesken. Alustavasti puhui tästä jo aiemmin kesällä Ranskalaisessa Visiitissä jossa Markku taisi olla ainoa kerhomme jäsen joka paikalla oli Simcalla. Aiemminkin Kivi on vastaavanlaisia ajatuksia ilmoille heittänyt mm. Classic Motorshowssa kun osastomme on usein ollut vierekkäin. Tämän asian eteenpäin vieminen on kyllä työlistalla ollut ja tarkoitus on olla Kiveen yhteydessä kevään aikana (ainakin ennen Classic Motorshowta).
Kuten Kivellekin sanoin, niin mielestäni Panhard kerho on todella hyvä esimerkki pienestä mutta toimivasta kerhosta. En tiedä yhtään toista merkkikerhoa joka vastaavanlaisella jäsenmäärällä saa pidettyä toiminnan niin aktiivisena kun Panhard kerholla on.
-Pystyvät ottamaan vetovastuun Ranskalaisesta visiitistä aina kun heidän vuoro tulee.
-Tekevät kerholehteä.
-Omat nettisivut http://www.panhard.fi/
-Järjestivät kansainvälisen kokoontumisen muutama vuosi sitten.
-Tekevät yhteistyötä Ranskalaisten ja muiden pohjoismaalaisten Panhard kerhojen kanssa.
-Isot kerhotilat Viialassa jossa useita jäsenten autoja rakenteilla/säilytyksessä.
-Kerhon esitteet ym paperimateriaali todella laadukasta jossa ammattilaisen kädenjälki näkyy.
-Osallistuvat vuosittain Classic Motorshow näyttelyyn.
Eli erittäin hyvin toimiva kerho. Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin jäsenmäärä on pienempi kun meillä.
Tosin heilläkin toiminta keskittyy muutamaan aktiivihenkilöön mutta heissä näyttää virtaa riittävän todella paljon.

Minkälaista se yhteistyö sitten voisi olla?

Kerhojen yhdistäminen ei kai oikein tule kyseeseen kun Simcalla ja Panhardilla ei juuri muuta yhteistä ole kun valmistusmaa. Panhard kerhokaan ei ole rekisteröity yhdistys mutta pitävät silti vuosittaiset kokoukset. Meillä hallinnolliset toimet ei rasita tällähetkellä käytännössä lainkaan. Yhteistyö kokoontumisten järjestämisessä voisi olla enemmän kun toivottua. Puolin ja toisin. Enemmän autoja paikalla=enemmän nähtävää ja järjestelystä aiheutuva vaiva puolittuu..

Mitä annettavaa heillä voisi olla meille ja olisiko meillä mitään annettavaa heille?

Mitä asioita kerhomme jäsenet haluavat kerholtamme tulevaisuudessa?
Tällä hetkellä meillä on
-Omistajarekisteri jossa noin 100 auton tiedot omistajatietoineen.
-Kokoontuminen kerran kesässä, aina eri paikassa.
-Osallistuminen kerhon osastolla Classic Motorshow näyttelyyn Toukokuussa.
-Naskalin kirjasto jota jokainen kerhon jäsen pääsee kaivelemaan sopimuksen mukaan Vantaalla.
-Keskustelufoorumi.


Yksi asia jonka tiimoilta yhteistyön jonkun kerhon kanssa voisi ottaa puheeksi olisi kerholehti. Olisiko ihan hirveä ajatus että jos kerholehti olisi ns. kaksisuuntainen? Eli toisesta päästä puoleenväliin asti meidän kerhon lehti ja toisesta päästä puoleenväliin asti jonkun muun (mielellään Ranskalaisen) merkkikerhon lehti. Sivumäärän lisääminen ei painotyön hintaa ihan hirveästi nosta. Minä kyllä mielelläni teen lehteä jos sen vaan jossain saa painettua järkevään hintaan. Meillä ilmestyisi nytkin Club Simca&Vedette Magazine jos vaan olisi sopivan hintainen paikka jossa painattaa tuollainen alle 100kpl lehteä.

Lehden tekemiseen ei paljoa aikaa mene ja itseltä ehkä vielä sen verran aikaa löytyisi että saisin sen sähköisesti valmiiksi tehtyä noin 4 kertaa vuodessa. Nuo aiemmat lehdet jotka tein (ennen kun perhe alkoi kasvamaan ja viemään aikaa) on tehty ihan kotona tulostimella. Ensimmäinen lehti vieläpä melko pienellä tulostimella. Kolme viimeisintä on sitten jo ihan kunnon kopiokoneella mutta on siinä työtä käsipelissä koota 100kpl lehtiä = 800 arkkia paperia jotka sitten taitetaan keskeltä ja nidotaan käsin. Sitten lehdet kuoriin ja maksulappu mukaan jolla saa postikulut ja paperit katettua. Eli suurin syy tuon kerholehtemme pois jäämiseen oli tuo valmistusprosessin vaikeus. Jos tähän on jollain jotain hyviä ideoita niin ne voisi tuoda meille jälleen useammin ilmestyvän kerholehden.

NYT KAIKKI KOMMENTOIMAAN! Mikään asia ei etene jos ei niistä puhu/kirjoita.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

keskustelua

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 08.01.2014 21:08

Kiitokset jäsenille jotka osallistuvat kirjoituksillaan sivuille. On puhuttu kerhon kehittämisestäkin. Kyllähän mielestäni Kerhonvetäjä tarvitsee ladun auki pitämiseen meidän jäsenten apua. Joskus kun ei kuutamoyönä nukuta mietin , voisko kadonnut automerkki Panhdart kuulua joukkoomme.Itse en osaa ratkaista asiaa.(ps. onhan meidät kutsuttu heidän kesäpaikkaan kyläänkin, mutta jotenkin tuntuu että haluaisin miellummin käydä kesäloma reissulla Tonin miljoonavarastolla, vaikka kuokka vieraana.Klassikkolehden Laine sanoi mulle Ranskalaisessa Visiitissä ," hiljainen kerho", enpä osannut , vasta kuin että olen uudeko jäsen, enkä tunne muita , kuin Tonin ja hän on minua auttanut ilman että hänellä olisi rahan kiilto silmissä.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: Vuosi 2014

ViestiKirjoittaja Naskali » 08.01.2014 22:21

Tänään oli tullut sähköpostia tähän keskusteluun liittyen. Varsin mukavaa luettavaa jossa tarjottiin apua lehden teon kanssa. Samassa viestissä oli muitakin hyviä ideoita. En ehtinyt lähettäjälle vielä vastaamaan mutta olen yhteydessä loppuviikon aikana.

Lisää mietteitä..
-Jos meillä olisi jäsenmaksu joka sisältäisi neljä kerholehteä vuodessa.. niin mikä olisi sellainen summa joka ei olisi liian korkea mutta jolla saisimme lehtien kulut+postitukset katettua?

-Onko esim tuollainen 16-sivuinen, A5 kokoinen lehti sitä mitä kaivataan ja onko huono asia jos vain kannet ovat väreissä ja muuten mustavalkoinen. Hyvä esimerkki tuollaisesta 16-sivuisesta on esim Päijät-Hämeen mobilistien kerholehti Vellamobiili. http://www.phnet.fi/public/phmobili/
Koko lehti löytyy väreissä kerhon sivuilta ja tipahtaa postilaatikosta 3-kertaa vuodessa A5 kokoisena mustavalkoisena ja 1-kerran vuodessa A4 kokoisena täysin väreissä.

Pitäisi saada vähän suuntaa että millaisia tarjouksia kyselemme painoista.

Nyt on sana vapaa ja asioihin voi vaikuttaa.

Ja J-E Laine on ihan oikeassa, Hiljainen kerho. Laine pyysi ja minä tein pienen jutun kerhostamme Klassikot lehteen mutta siitä on aikaa jo noin 4 vuotta. Näytetään yhdessä että hiljaisuus loppuu! Kerho on juuri sellainen millaisen jäsenet siitä tekevät.

Minä ainakin sain paljon uutta virtaa heti kun lehden teossa lupailtiin apua. Olisiko joku halukas tekemään vaikka yhden pienen jutun joka lehteen. Minulla on kyllä ideoita ja valmista materiaalia paljon. Jos yhtään kiinnostaa niin kerron kyllä lisää. Ja jos joka lehteen saisimme vaikka yhden autoesittelyn niin esiteltävää riittäisi neljän lehden vuosivauhdilla yli 40-vuodeksi..

Toni
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

vuosi 2o14

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 09.01.2014 20:58

Jos sulla Toni on kaveri jonka kans osaisitte (jota en epäile) tehdä hienon jutun kerhostamme valokuvien kera . Esimerkiksi Retro tai johonkiin vielä enemmän myytäviin lehtiin. Mutta ei Klassikko L:lle, koska ei tunnu sinun mielestä olevan " sanoijensa mittainen mies". Laitetaan ensi vuonna kerhoa esille " mitä ihmeellisimmillä tempuilla, ajetaan Punaiselle Torille tai Kyyditää Sini saarelaa, takuu maksua viemään Putinille. Eiköhän oltas iltalehtien otsikoissa. Ja kun L L kysymään juttua lehteensä , sanoisimme , kerran tarjottu , et julkaissut. Joten heippa , " Kyllä jokin jäsenmaksu mitäis järkätä , aktiivisesti toimivien ,kulujen korvaamiseksi. (kun nykyään korvauksia ei muka sais laittaa, ruskeassa kirjekuoressa, )
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: vuosi 2o14

ViestiKirjoittaja Naskali » 09.01.2014 22:03

torkku makkonen kirjoitti:Jos sulla Toni on kaveri jonka kans osaisitte (jota en epäile) tehdä hienon jutun kerhostamme valokuvien kera . Esimerkiksi Retro tai johonkiin vielä enemmän myytäviin lehtiin. Mutta ei Klassikko L:lle, koska ei tunnu sinun mielestä olevan " sanoijensa mittainen mies". Laitetaan ensi vuonna kerhoa esille " mitä ihmeellisimmillä tempuilla, ajetaan Punaiselle Torille tai Kyyditää Sini saarelaa, takuu maksua viemään Putinille. Eiköhän oltas iltalehtien otsikoissa. Ja kun L L kysymään juttua lehteensä , sanoisimme , kerran tarjottu , et julkaissut. Joten heippa , " Kyllä jokin jäsenmaksu mitäis järkätä , aktiivisesti toimivien ,kulujen korvaamiseksi. (kun nykyään korvauksia ei muka sais laittaa, ruskeassa kirjekuoressa, )


Markku nyt ymmärsit väärin. Taisin ilmaista itseäni hieman epäselvästi. Laineen kanssa kaikki meni juuri niin kun pitikin. Julkaisi jutun sovitusti silloin 2009. Sen jälkeen on tehnyt muutamia juttuja jäsentemme autoista. Viimeisimpänä pyysi omistajan yhteystietoja Arondesta joka oli messuosastollamme vuonna 2011. Välitin hänelle yhteystiedot joten eiköhän siitäkin autosta juttu lehteen joskus tule. Uskon että lähes kaikille lehdille kelpaa valmiiksi tehdyt jutut kokoontumisistamme. Niitä kirjoittamalla saamme ainakin näkyvyyttä.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

anteeksi

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 12.01.2014 17:04

Olen itsekin miettinnyt , mistä päähäni tuli " tieto" ,ettei Klas. L julkaissut Tonin juttua. Ainoa teoria mulla on tulin töistä kävin sivuilla söin itseni kipeäksi.( kun nukun öisin vainkesk. 4.5 h) nukahdin telkan ääreen , heräsin ja unessa varmasti ja niin selvästi näin Tonin kirjoittaman jutun eri vinkkelissä. Ärsytti. ja halusin puol. kerhoa. Jotta kyllä minun kannattaa puistella päätä kaksi kertaa, ja vähän aikaa miettiä kun herään, ettei tule " töpeksittyä". ( nään unet yleensä niin selvinä)Ps. otankohan nämä kerhon asiat liian vakavasti kun ne usein on unissani?
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Seuraava

Paluu Club Simca & Vedette Finland jäsenyys

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron