Sivu 1/2

kysymys Talbot moottorista

ViestiLähetetty: 08.10.2010 20:14
Kirjoittaja Tonde79
mulle tuli tuollainen talbotin moottori ja mies jolta se tuli kehui sen olevan 1590 kuutioinen, voiko pitää paikkansa?

eikös tää ole niitä väärinpäin pyöriviä?

Re: kysymys Talbot moottorista

ViestiLähetetty: 10.10.2010 23:37
Kirjoittaja joujoe
Jos englanti taittuu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Simca_Type_315

Kyllä ulkomailla sai myös 1,6 litran konetta Talbotiin. Samansukuinen työntötankokone kuin 1,1-1,44 litraisetkin. Käytettiin varmaan automaattivaihteisissa malleissa ja myös Matra Murenassa. Tuskin se pyörimissuunnalta poikkeaa 1,3 ja 1,44 koneista, en sano silti varmaksi.

Re: kysymys Talbot moottorista

ViestiLähetetty: 11.10.2010 19:06
Kirjoittaja Tonde79
joo pyörii juurikin väärinpäin... muuten näyttäis samalta kun pienemmät ns. suomiversiot mut ihmeellisen jalan päässä vesipumppu... ja läpiakselilla vielä? onko toisessa päässäkin ollu hihnapyörä tms. pyörittämässä jotain ilmastoinnin kompuraa, laturia tms.

Re: kysymys Talbot moottorista

ViestiLähetetty: 13.10.2010 15:19
Kirjoittaja joujoe
Ulkomaisissa luksusmalleissa on voinut olla ohjaustehostin kuten esim tässä

http://www.carandclassic.co.uk/car/C140195/

Ja imoituksessa mainitaan myös jostain parannuksesta tuon ikäluokan koneissa, eivät rallata niin paljon.

Re: kysymys Talbot moottorista

ViestiLähetetty: 13.10.2010 19:18
Kirjoittaja Tonde79
tuossa koneessa on kiinni lähes samannäköinen vesipumppu kuin 1000 simcassa. oisko silti alkuperäinen??

tarttis saada vesipumppu auki joten olisko tollasen räjäytyskuvaa?? oisko tuohon saatavilla uutta pumppua tai edes korjaussarjaa??

Kuva

Re: kysymys Talbot moottorista

ViestiLähetetty: 15.10.2010 12:55
Kirjoittaja joujoe
Tavallisiin talbotteihin saa kyllä vesipumpun..

http://www.motonet.fi/motonet/renderProductList.jsp?vehicleGroup=564&year=-1

.. mutta jos tuossa on erilainen niin en tiedä. 1000 Simcan konehan on jo samaa tyyppiä kuin nuo isommatkin mutta apulaitteiden sijoittelussa eroa. Motonetin listoilla ei ole Simcan vesipumppua joten ei ole ihan sama kuin talbotissa sitten.

Re: kysymys Talbot moottorista

ViestiLähetetty: 17.10.2010 20:14
Kirjoittaja Tonde79
joo näkyy listalla olevan vaan saatavuus 0 :(

Re: kysymys Talbot moottorista

ViestiLähetetty: 20.10.2010 22:41
Kirjoittaja S.K.
Katso lohkon kyljestä valunumero. Pitää olla merkintä 029, jos on todella tuo Murenan/automaatti-Solaran kone.
Alunperin se pyörii myötäpäivään ja on apulaitteiltaan sama kuin Horizon/Solara -koneet.
Ilmeisesti tehty Simca 1000:n takaluukkuun Simcan tai Fiat 850:n laatikolla, jos kerran pyörii vastapäivään ja on asennettu tuollainen 1000:n vesipumppu.

Tuossa kuva Murenan koneesta:
Kuva

Re: kysymys Talbot moottorista

ViestiLähetetty: 24.11.2010 13:13
Kirjoittaja tapani
joujoe kirjoitti:Jos englanti taittuu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Simca_Type_315

Kyllä ulkomailla sai myös 1,6 litran konetta Talbotiin. Samansukuinen työntötankokone kuin 1,1-1,44 litraisetkin. Käytettiin varmaan automaattivaihteisissa malleissa ja myös Matra Murenassa. Tuskin se pyörimissuunnalta poikkeaa 1,3 ja 1,44 koneista, en sano silti varmaksi.


Aikanaan vaihdoin Solaraan 1,3 tilalle juuri tuon 1,6 koneen. Saksasta keulapala oli tullut.
Siinä oli viisilovinen kovalaatikko. Kummasti piristyi kun päivitti tuolle huimalle 90 hepalle.
Muistaakseni pyöri samaan suuntaan. Tosin aikaa on parikymmentä vuotta,mutta miesmuistihan on
tunnetusti pitkä. 8-)
Olisi tämä vaaleanvihreä metallinhohtoinen kaunotar,Mangelsin valkoisilla tykkivanteilla pitää omissa arkistoissa.Tuli siskolle myytyä ja siitähän ei hyvää seurannut...
Monta unohtumatonta reissua tuli sillä kolli-aikoina tehtyä.

Re: kysymys Talbot moottorista

ViestiLähetetty: 03.04.2011 13:10
Kirjoittaja t.p.l
Vähän OT, mutta onko tuo talbotin 1,5/1,44 kone talbotin oma moottori? Eli onko samaa konetta käytetty muissa merkeissä/autoissa (esim. pösö 305)?