joujoe kirjoitti:Jos englanti taittuu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Simca_Type_315Kyllä ulkomailla sai myös 1,6 litran konetta Talbotiin. Samansukuinen työntötankokone kuin 1,1-1,44 litraisetkin. Käytettiin varmaan automaattivaihteisissa malleissa ja myös Matra Murenassa. Tuskin se pyörimissuunnalta poikkeaa 1,3 ja 1,44 koneista, en sano silti varmaksi.
Aikanaan vaihdoin Solaraan 1,3 tilalle juuri tuon 1,6 koneen. Saksasta keulapala oli tullut.
Siinä oli viisilovinen kovalaatikko. Kummasti piristyi kun päivitti tuolle huimalle 90 hepalle.
Muistaakseni pyöri samaan suuntaan. Tosin aikaa on parikymmentä vuotta,mutta miesmuistihan on
tunnetusti pitkä.
Olisi tämä vaaleanvihreä metallinhohtoinen kaunotar,Mangelsin valkoisilla tykkivanteilla pitää omissa arkistoissa.Tuli siskolle myytyä ja siitähän ei hyvää seurannut...
Monta unohtumatonta reissua tuli sillä kolli-aikoina tehtyä.