Simca 1000, Rallye 2 ja Rallye 3 autot

Yleistä keskustelua kerhon merkkeihin liittyen. juttuja, tarinoita, muistelmia ym..

Valvoja: Admin2

Simca 1000, Rallye 2 ja Rallye 3 autot

ViestiKirjoittaja Niko » 25.08.2011 00:43

Tuolla näytti olevan Suomen Simca coupeista tietoa ja keskustelua. Ajattelin avata keskustelun Suomen 1000 ja 1000 Rallye malleista. Sedälläni on Toivosen vanha Rallye 2. Rakenteilla lähes valmiina toinen Rallye 2.

Itsekkin haaveilen joko Rallye 2 tai 3 mallista tai sitten 1200S.

Kuva

Malli vaihtui siis -77 Rallye 3 malliksi, jossa neliskanttiset valot. Viimeiset Rallye 2 autot olivat myös neliskanttisilla valoilla.

Onko Suomessa yhtään neliskanttisilla valoilla olevaa Simca tonnia?
Simca Rallye 2 -77
Simca 1200S -67
Niko
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011 00:36

Re: Simca 1000, Rallye 2 ja Rallye 3 autot

ViestiKirjoittaja 1000 gls » 03.09.2011 20:01

Moi Niko minulla oli noin 24 vuotta sitten Ranskasta tuotu ralli 1 1300 satasella koneel käyttöön otto vuosi oli 1976. Se oli niillä neliskanttisilla valoilla.Eli ainakin yksi on ollut. Terveisin 1000 gls
1000 gls
Alokas
 
Viestit: 2
Liittynyt: 06.01.2010 10:33

Re: Simca 1000, Rallye 2 ja Rallye 3 autot

ViestiKirjoittaja Niko » 08.09.2011 00:02

Minnekköhän autosi päätyi?
Simca Rallye 2 -77
Simca 1200S -67
Niko
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011 00:36

Re: Simca 1000, Rallye 2 ja Rallye 3 autot

ViestiKirjoittaja 1000 gls » 08.09.2011 08:30

Ei ole tietoo mutta yritän selvitellä mikä auton kohtalo on.Joensuuhun sen yhdelle nuorelle neitokaiselle möin. Eikä auton entisillä rekisterinumeroilla ole enää mitään. Selvitellään
1000 gls
Alokas
 
Viestit: 2
Liittynyt: 06.01.2010 10:33

Re: Simca 1000, Rallye 2 ja Rallye 3 autot

ViestiKirjoittaja Naskali » 08.09.2011 17:58

Tarkoitetaankos noilla neliskulmaisilla lampuilla nyt tässä yhteydessä taka- vaiko etulamppuja?
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Simca 1000, Rallye 2 ja Rallye 3 autot

ViestiKirjoittaja joujoe » 08.09.2011 22:07

Varmaan etuvaloja, kun kerran rallye 3:ssa ne oli sellaisiksi vaihtuneet. Mutta eikö ihan perustonnikin ollut neliskanttisilla lampuilla viimeisissä malleissa? Luulisi muutama vielä Suomessakin olevan.
joujoe
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 66
Liittynyt: 18.05.2009 15:40

Re: Simca 1000, Rallye 2 ja Rallye 3 autot

ViestiKirjoittaja Niko » 15.09.2011 22:01

Juuri etuvaloja tarkoitin. Takavalot on Rallye 2:ssa ja 3:ssa samanlaiset. Viimeisimmät GLS mallit olivat myös neliskanttisilla etuvaloilla. Niitä ei ainakaan montaa ehditty Suomeen tuoda ennen kuin valmistus loppui.

Ostin juuri ulkomailta tuollaisen 1977 Rally 2:sen, jossa jo vakiona nuo Rallye 3 korkeammat etupenkit ja nuo neliskanttiset etuvalot. Eli ns välimalli. Kori samanlainen kuin R3. Tarkoitus tehdä 2 ryhmän museo rata-auto. Auto on tällä hetkellä ykkösryhmäläinen.
Simca Rallye 2 -77
Simca 1200S -67
Niko
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011 00:36

Re: Simca 1000, Rallye 2 ja Rallye 3 autot

ViestiKirjoittaja Niko » 15.09.2011 22:08

Tässä havainnollistava kuva Rallye kolmosesta:
Kuva

Takana siis myös tuo R3 spoileri ja tuuletusaukot:
Kuva
Simca Rallye 2 -77
Simca 1200S -67
Niko
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011 00:36

Re: Simca 1000, Rallye 2 ja Rallye 3 autot

ViestiKirjoittaja Nappe1 » 11.12.2011 22:22

Heip,
ulkopuolisena löysin tämän ketjun kun haeskelin tietoa Abarth Simca 1150 Corsasta. Näitä lienee yksi kappale ollut suomessakin, Netin tietojen valossa ainut yksilö jossa oli 6 lovinen laatikko (joka oli saatavilla lisävarusteena). Sittemmin tuo auto on päätynyt Belgialaisten Abarth museoon. (mitä historiikkia löysin niin kukaan ei tainnut aikanaan suomessa ymmärtää mitä oli kalliilla suomeen tuotu. Auton alkuhistoria ollut aika värikäs.)

muutaman hengen kansaivälisellä porukalla nakerrellaan näitä kisasimcoja GT Legends PC peliin ja nyt alkuun on tekeillä tämä 60-luvun nopein variaatio TC-65 luokkaan. Se jälkeen seuraavat kaikki Rallye versiot jotka luonnollisesti menee GTC-TC-76 luokkaan.

Perusfysiikka alkaa olla kuosissa, moottoria on kutkuteltu vähän todellisuutta enemmän (kiitos pelintekijät kun ette oo tehneet kuutiotilavuusluokkia.) mutta ei mitään älytöntä (~126 Nm @ 5500, ~115bhp @ 7000) vaan vieläkin uupuu vauhtia että ehdittäisiin muiden saman koneluokan autojen tahtiin. Suurin syy tähän on varmaan perävälitysten vähäisyys (6 kpl: 3.5, 3.7, 3.888, 4.111, 4.375, 5.428), joten tässä tiedustelen että onko noita lisää? Periaatteessahan noiden pitäis olla luokitettuja välityksiä, mutta koska Abarth Corsa versiota ei luokitettu koskaan (tai no ryhmä 5, mutta siihen nyt ei kummoista dokumentaatiota vaadittu) niin kaikki kelpaa.

Vaihdevälityksissäkin on pitänyt tinkiä hammasluvuista koska Abarthin 6-lovisen hammaslukuja ei vain ole missään. (ihme että löysin edes laskennalliset välitykset.) Jos nämä löytyisi niin olisi hienoa. Painojakauma on 35/65 ja se lienee oikein. Nyt auton painoksi (öljyt, vedet, ei bensaa.) on arvioitu 680 kg, joka on johdainnainen Abarth Corsalle löytyneestä arvioista (700 - 730 kg) mutta näissä on sisusta paikallaan. Vaan mitenkä kevyt oikeasti tonninen on jos se rakennetaan vaan ja ainoastaan radalle? :)

Keula on kevyt ja nostaa nätisti sisäkaarteen puolen etupyörää ilmaan. Auto tuntuu menevän kylkimyyryä kunnes takanurkka joustaa liikaa ja sitten noustaan kahdelle pyörälle. Vekotin on todella hauska ajaa, nyt vaan pitää puristaa jostakin lisää vauhtia. :)

Lasse 'Nappe1' Kärkkäinen
Nappe1
 

Re: Simca 1000, Rallye 2 ja Rallye 3 autot

ViestiKirjoittaja Niko » 02.01.2012 01:15

Olen myös tutkinut tuota Suomen Simca Abarth SS 1150 autoa netistä. Tosiaan on tosiaan päätynyt valitettavasti ulkomaille. Äärimmäisen harvinainen auto!

Siitä löytyy juttua täältä:
http://www.abarth-gmr.be/forum/index.php?board=44.0

Tehkääpäs peliin Simca Rallye 2 Henri Toivosen värityksellä. Ko alkuperäinen auto on sedälläni.
Kuva

Myös -69 vuonna oli valmistettiin kilpailukäyttöön erikoista Simca 1200 XS autoa. Auto oli alumiinikorinen coupe ja siinä oli Chrysler 1800 moottori. Autoja tehtiin ilmeisesti vain muutama. Kuljettaja oli Bernard Fiorentino.
http://www.simca-rallye.fr/SRT/SRT-1.htm

Kuvia 1200 XS:stä:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Simca Rallye 2 -77
Simca 1200S -67
Niko
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 22
Liittynyt: 25.08.2011 00:36

Seuraava

Paluu Yleistä keskustelua kerhon merkeistä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron