Niko kirjoitti:Olen myös tutkinut tuota Suomen Simca Abarth SS 1150 autoa netistä. Tosiaan on tosiaan päätynyt valitettavasti ulkomaille. Äärimmäisen harvinainen auto!
Siitä löytyy juttua täältä:
http://www.abarth-gmr.be/forum/index.php?board=44.0
Tehkääpäs peliin Simca Rallye 2 Henri Toivosen värityksellä. Ko alkuperäinen auto on sedälläni.
Myös -69 vuonna oli valmistettiin kilpailukäyttöön erikoista Simca 1200 XS autoa. Auto oli alumiinikorinen coupe ja siinä oli Chrysler 1800 moottori. Autoja tehtiin ilmeisesti vain muutama. Kuljettaja oli Bernard Fiorentino.
http://www.simca-rallye.fr/SRT/SRT-1.htm
Kuvia 1200 XS:stä:
Pistän Toivosen Simcan kuvan eteenpäin maalauksesta vastaaville. Sopiikin hyvin, sillä Konsta Kärhän Isuzu Bellett GT-R on sekin tekeillä. (japanin vakioautosarjan GT-R:ien ohella.) pelihän kuvastaa rata-autoilua, mutta suomesta tunnetaan paremmin kyllä ralliversioiden värityksiä.
Tiedätkö, minkä vuoden variaatio tuo Toivosen auto on ja mitkä ovat moottorin "strategiset mitat"? (kuutiotilavuus, max teho ja max vääntö.)
Löysin aika hurjia vääntölukemia 1296cc gr2 luokitetulle ratakäyttöön viritetylle moottorille ( maks vääntö ~175 Nm, teho vauhtipyörältä ~170 hp @ 7500, vetopyöräteho 142 hp.) ja olen tässä koettanut hakea muita verokkeja. rallivireessä tehoa tuskin on noin paljon, koska alavääntö on paljon merkityksellisempi. (tuo ko. moottori oli täysin eloton alle 2500 rpm:n.) Luokitustodistusten kopiotkin löysin, osa on aika kehnoja, mutta minun käyttötarkoituksiini riittää.
Tuota Coupe koria ei ole toistakseksi mallinnettu joten XS jäännee toistaiseksi uupumaan. alumiinikorisena ja tuolla koneella varmaan nopeakin, tosin noista kilpailuista päätellen kyseessä on ryhmä 5 luokitettu auto, joten vastassa oli jos jonkinmoista prototyyppiä.