Talbotin vetoakselien irrotus.

Ongelmatilanteissa kannattaa kysyä apua muilta. Myös vinkkejä kannattaa lisätä tänne..

Valvoja: Admin2

Talbotin vetoakselien irrotus.

ViestiKirjoittaja 1510-82 » 09.10.2009 13:31

Elikkä joku näppärä vois tähän kertoa miten tuo tapahtuu.
1510-82
Alokas
 
Viestit: 4
Liittynyt: 05.10.2009 12:15
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Talbotin vetoakselien irrotus.

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 10.10.2009 15:53

Korjausoppaan mukaan näin. Tuon Simcan laatikon kanssa ei välttämättä tarvitse tyhjentää vaihteistoöljyjä ennen vetoakselin irroitusta, kuten Pösön laatikon kanssa tehdään.

1. Nosta auton etupää ylös ja irroita pyörä.
2. Napauta esim. pienellä taltalla navan mutterin lukitsin taakse ja irroita navan mutteri vetoakselin päästä (on todennäköisesti hyvin kireällä).
3. Avaa alapallonivelen mutteri tukivarresta ja vapauta sitten pallonivelen kartio. (Voit myös kiertää mutterin kerteiden suojaksi ja lyödä sitten vasaralla teräviä iskuja tukivarren päähän, kunnes kartio irtoaa.)
4. Nosta napaa ylöspäin ja vedä samalla ulos, paina samalla vetoakselia autoon päin ja vedä se sitten irti navan takapuolelta.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Talbotin vetoakselien irrotus.

ViestiKirjoittaja joujoe » 10.10.2009 18:55

Ja alapallonivelen saa vielä helpommin auki n.10 euron arvoisella järeähköllä kierretoimisella pallonivelenaukaisijalla. Usein kartio on niin tiukassa ettei se lähde hakkaamalla. Jonkin verran öljyä valuu ehkä ulos kun vetoakseli vedetään pois. Eikös Simca-lootassa ollut erikseen vetopyörästön ja vaihteiston öljy?

Pitää varoa ettei vetonivelet missään vaiheessa väänny liian suureen kulmaan.
joujoe
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 66
Liittynyt: 18.05.2009 15:40


Paluu Tekniikkaongelmat ja vinkit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron