Sivu 1/1

Talbotin vetoakselien irrotus.

ViestiLähetetty: 09.10.2009 13:31
Kirjoittaja 1510-82
Elikkä joku näppärä vois tähän kertoa miten tuo tapahtuu.

Re: Talbotin vetoakselien irrotus.

ViestiLähetetty: 10.10.2009 15:53
Kirjoittaja JohnDoe
Korjausoppaan mukaan näin. Tuon Simcan laatikon kanssa ei välttämättä tarvitse tyhjentää vaihteistoöljyjä ennen vetoakselin irroitusta, kuten Pösön laatikon kanssa tehdään.

1. Nosta auton etupää ylös ja irroita pyörä.
2. Napauta esim. pienellä taltalla navan mutterin lukitsin taakse ja irroita navan mutteri vetoakselin päästä (on todennäköisesti hyvin kireällä).
3. Avaa alapallonivelen mutteri tukivarresta ja vapauta sitten pallonivelen kartio. (Voit myös kiertää mutterin kerteiden suojaksi ja lyödä sitten vasaralla teräviä iskuja tukivarren päähän, kunnes kartio irtoaa.)
4. Nosta napaa ylöspäin ja vedä samalla ulos, paina samalla vetoakselia autoon päin ja vedä se sitten irti navan takapuolelta.

Re: Talbotin vetoakselien irrotus.

ViestiLähetetty: 10.10.2009 18:55
Kirjoittaja joujoe
Ja alapallonivelen saa vielä helpommin auki n.10 euron arvoisella järeähköllä kierretoimisella pallonivelenaukaisijalla. Usein kartio on niin tiukassa ettei se lähde hakkaamalla. Jonkin verran öljyä valuu ehkä ulos kun vetoakseli vedetään pois. Eikös Simca-lootassa ollut erikseen vetopyörästön ja vaihteiston öljy?

Pitää varoa ettei vetonivelet missään vaiheessa väänny liian suureen kulmaan.