kytkimen toiminta

Ongelmatilanteissa kannattaa kysyä apua muilta. Myös vinkkejä kannattaa lisätä tänne..

Valvoja: Admin2

kytkimen toiminta

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 08.10.2013 18:20

mulos ulosinulla kytkin ei kunnolla iroittanut, paineasetelma ,pitäis olla ok . luulen että vika on poljinsylinterissä.Kaksi tiivistettä , ei vuoda ulos ,mutta ammattimies sanoi jotta aivan yleistä on jotta polkimen sylinteri vuotaa edestakaisin.Käyttösylinteri siinähän on vain yksi tiiviste joka jos valskaa vuotaa ulospäin.(ilmeisesti mun auton vika)....Kyselin kytkin sylinteriä pienestä vara- osaliikkeestä.(kirja eituntenut).Mutta käyhän näihin moneen muunkin auton osat,ehkä piennellä sovittellulla. Kun olen tämän tietok.kans umpelo. en osaa poistaa, 2: ensim. sanaa.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: kytkimen toiminta

ViestiKirjoittaja Naskali » 09.10.2013 17:16

Ei löytynyt minun varastosta kumisarjaa tuohon työsylinteriin, vaikka muistelin sellaisia olevan.
Kannattaa ottaa vanha malliksi ja käydä varaosaliikkeessä kaivelemassa jarru(kytkin)kumeja mallin kanssa.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

kytkin

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 09.10.2013 18:44

jos nyt ei löydy helpolla kumeja, siirrän paineasetelman toimimaan mekaanisesesti,vaierilla. Mitä mieltä on kerhon ammattilaiset? ,tällaisesta ratkaisusta. ( onko järkee vai ei).
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

kytkimen poljinsylinteri

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 21.10.2013 19:57

vika löytyi poljinsylinteristä, aivan pientä "rosoa" sylinterissä ja kumi hieman huono. Nämä kytkin ja jarrusylinterit on tosiaan oltava Tip top kunnossa jotta toimii. Huomasin sen jarrupääsynteristä.(silmällä katsoen riittää uusi kumi, mutta eihän se auttanut, ostin uuden sylinterin ja kaikki vaivat oli heti ohi..
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

paljinsylinteri

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 29.10.2013 21:03

u niin nytkin kävi samoin kun muulloinkin minun tekimisissä rempoissa ( kahdesti) Uusitiiviste oli 3mm pidempi laitoin paikalle ei neste tule järjestelmään. Seurasi männän " sorvaus tahkon kiven sivusyrjällä. Eli lyhennin alumiinistä tehtyä mäntää , molemmista päistä n.1.5 mm. Jonka jälkeen sylinteri sai säiliöstä kaipaamaansa nestettä.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: kytkimen toiminta

ViestiKirjoittaja Naskali » 29.10.2013 22:01

Usein nämä tekniset muutokset vaativat useamman kokeilun ja hieman pientä sovitusta toimiakseen kunnolla. Toivottavasti kytkin tulee nyt kuntoon ja ensi kesänä Simca näkee taas pitkän matkan Suomalaista maisemaa.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

kolmas kerta

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 08.11.2013 18:35

voi vitalis ajelin pari viikkoa, kytkin toimi hyvin ,mutta kun avasin koneppellin 5.11 2013 katkaistakseni päävirran huomasin jotta säiliö tyhjä. Huomenna pajalle. PS. Ostin talviautoksi Toyota corollan vm-84,ajettu 143000 km,katsastettu elok.(sisältä uuden veroinen ,ulkoa aika siisti,pitääköhän paikkansa 88 vuotiaan mummelin puhe paikkansa tuotu vain 3 kpl Suomeen , LTJ- mallimerkintä: 4 D COROLLA 1.6DX-LIFTBACK-AE82L-ELMDSW/2430,REK. ATX-830) Anteeksi että kirjoitin tälle sivulle japsiautosta.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

.kytkimen poljinsyl.

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 10.11.2013 14:58

niinhän siinä kävi, että vanha takimmainen tiiviste ei pitänyt, kevyestä sylinterin hoonauksesta vaan vuoti lattiatilaan. Nyt sitten vain ens lauantaiksi aika katsastukseen säiliö täyteen ennen sinne menoa.Haluaisin päästä oikeaan katsastus "rytmiin". Jonka jälkeen auto talvisäilöön, sylinteri ja vaidelaatikko irti ja vuodot kuriin.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: kytkimen toiminta

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 12.11.2013 23:48

S. Sieväsen autoliikkeestä Jämsästä sain ainakin itse hankittua uuden poljin sylinterin, Simollakaan ei ollut loputtamassa varastossaan niitä, mutta sai tilattua jostain. Tuolta voisit kysyä, jos saisi tilattua noita lisääkin.

Tyyppivikana näissä autoissa on yleensä ollut työsylinterin vuotaminen, uusia sylinterejä ei ole saanut, mutta sopivia kumeja kylläkin. Poljinsylinterit on sitten myyty kokonaisina, toki kumejakin jossain vaiheessa myytiin.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21


Paluu Tekniikkaongelmat ja vinkit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron