Sivu 1/1

kytkimen toiminta

ViestiLähetetty: 08.10.2013 18:20
Kirjoittaja torkku makkonen
mulos ulosinulla kytkin ei kunnolla iroittanut, paineasetelma ,pitäis olla ok . luulen että vika on poljinsylinterissä.Kaksi tiivistettä , ei vuoda ulos ,mutta ammattimies sanoi jotta aivan yleistä on jotta polkimen sylinteri vuotaa edestakaisin.Käyttösylinteri siinähän on vain yksi tiiviste joka jos valskaa vuotaa ulospäin.(ilmeisesti mun auton vika)....Kyselin kytkin sylinteriä pienestä vara- osaliikkeestä.(kirja eituntenut).Mutta käyhän näihin moneen muunkin auton osat,ehkä piennellä sovittellulla. Kun olen tämän tietok.kans umpelo. en osaa poistaa, 2: ensim. sanaa.

Re: kytkimen toiminta

ViestiLähetetty: 09.10.2013 17:16
Kirjoittaja Naskali
Ei löytynyt minun varastosta kumisarjaa tuohon työsylinteriin, vaikka muistelin sellaisia olevan.
Kannattaa ottaa vanha malliksi ja käydä varaosaliikkeessä kaivelemassa jarru(kytkin)kumeja mallin kanssa.

kytkin

ViestiLähetetty: 09.10.2013 18:44
Kirjoittaja torkku makkonen
jos nyt ei löydy helpolla kumeja, siirrän paineasetelman toimimaan mekaanisesesti,vaierilla. Mitä mieltä on kerhon ammattilaiset? ,tällaisesta ratkaisusta. ( onko järkee vai ei).

kytkimen poljinsylinteri

ViestiLähetetty: 21.10.2013 19:57
Kirjoittaja torkku makkonen
vika löytyi poljinsylinteristä, aivan pientä "rosoa" sylinterissä ja kumi hieman huono. Nämä kytkin ja jarrusylinterit on tosiaan oltava Tip top kunnossa jotta toimii. Huomasin sen jarrupääsynteristä.(silmällä katsoen riittää uusi kumi, mutta eihän se auttanut, ostin uuden sylinterin ja kaikki vaivat oli heti ohi..

paljinsylinteri

ViestiLähetetty: 29.10.2013 21:03
Kirjoittaja torkku makkonen
u niin nytkin kävi samoin kun muulloinkin minun tekimisissä rempoissa ( kahdesti) Uusitiiviste oli 3mm pidempi laitoin paikalle ei neste tule järjestelmään. Seurasi männän " sorvaus tahkon kiven sivusyrjällä. Eli lyhennin alumiinistä tehtyä mäntää , molemmista päistä n.1.5 mm. Jonka jälkeen sylinteri sai säiliöstä kaipaamaansa nestettä.

Re: kytkimen toiminta

ViestiLähetetty: 29.10.2013 22:01
Kirjoittaja Naskali
Usein nämä tekniset muutokset vaativat useamman kokeilun ja hieman pientä sovitusta toimiakseen kunnolla. Toivottavasti kytkin tulee nyt kuntoon ja ensi kesänä Simca näkee taas pitkän matkan Suomalaista maisemaa.

kolmas kerta

ViestiLähetetty: 08.11.2013 18:35
Kirjoittaja torkku makkonen
voi vitalis ajelin pari viikkoa, kytkin toimi hyvin ,mutta kun avasin koneppellin 5.11 2013 katkaistakseni päävirran huomasin jotta säiliö tyhjä. Huomenna pajalle. PS. Ostin talviautoksi Toyota corollan vm-84,ajettu 143000 km,katsastettu elok.(sisältä uuden veroinen ,ulkoa aika siisti,pitääköhän paikkansa 88 vuotiaan mummelin puhe paikkansa tuotu vain 3 kpl Suomeen , LTJ- mallimerkintä: 4 D COROLLA 1.6DX-LIFTBACK-AE82L-ELMDSW/2430,REK. ATX-830) Anteeksi että kirjoitin tälle sivulle japsiautosta.

.kytkimen poljinsyl.

ViestiLähetetty: 10.11.2013 14:58
Kirjoittaja torkku makkonen
niinhän siinä kävi, että vanha takimmainen tiiviste ei pitänyt, kevyestä sylinterin hoonauksesta vaan vuoti lattiatilaan. Nyt sitten vain ens lauantaiksi aika katsastukseen säiliö täyteen ennen sinne menoa.Haluaisin päästä oikeaan katsastus "rytmiin". Jonka jälkeen auto talvisäilöön, sylinteri ja vaidelaatikko irti ja vuodot kuriin.

Re: kytkimen toiminta

ViestiLähetetty: 12.11.2013 23:48
Kirjoittaja JohnDoe
S. Sieväsen autoliikkeestä Jämsästä sain ainakin itse hankittua uuden poljin sylinterin, Simollakaan ei ollut loputtamassa varastossaan niitä, mutta sai tilattua jostain. Tuolta voisit kysyä, jos saisi tilattua noita lisääkin.

Tyyppivikana näissä autoissa on yleensä ollut työsylinterin vuotaminen, uusia sylinterejä ei ole saanut, mutta sopivia kumeja kylläkin. Poljinsylinterit on sitten myyty kokonaisina, toki kumejakin jossain vaiheessa myytiin.