Kirjoittaja mexin » 07.01.2014 08:40
Jarrulevyn irroitus on tosiaan hieman hankalampi kuin yleensä. Levy on pyörännavan "sisäpuolella" eli napa on irroitettava, käytännössä samalla myös pyöränlaakeri ( 2rivinen paketti-laakeri) halkeaa. Navan mukana tulee ulompi laakerin "sisäkooli". Itse olen irroittanut olka-akselin kokonaan autosta (napamutteri, ala- ja yläpallo ja raidepää irti). Hommassa kunnollinen viilapenkki olisi tarpeen, prässikin helpottais kokoomista. Irrallisen olka-akselin kanssa voi tietty mennä verstaaseen, josta löytyy työkalut ja tarvittaessa apua työhön. Kun olka-akseli on irti olen kiinnittänyt sen viilapenkkiin ja naputellut napa / levy yhdistelmän takapuolelta sopivalla tuurnalla ja vasaralla irti. Nyt levyn voi irroittaa navasta, kokoomisessa olen käyttänyt prässiä. Paras vaihtoehto on jos levyjen vaihdon yhteydessä vaihtaa myös pyöränlaakerit, mutta kyllä on myös kasattu vanhoilla laakereilla. Kasatessa on vaan varmistettava, että laakerin tiiviste on kuosissaan ja ettei laakerissa ole likaa/hiekkaa, uutta vaseliinia tietty.
Toivottavasti saat tuosta tolkkua, vaikka homman on monesti tehnyt sen kuvaaminen selkokielellä on aika haastavaa !
Mexin