Talbotin vaihdelaatikot?

Ongelmatilanteissa kannattaa kysyä apua muilta. Myös vinkkejä kannattaa lisätä tänne..

Valvoja: Admin2

Re: Talbotin vaihdelaatikot?

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 03.11.2009 08:47

joujoe kirjoitti:Vaihdekepin ulkonäöstä sen varmaan erottaisi. Luulisin pösön 4-v laatikoiden vaativan eri vivuston kuin Simcan.

EDIT:

Tarkistin parista Nettiauton 1,3-litraisesta 1983-vuotisesta, ja niissä on sama vaihdevipu kuin Simca-lootassa. Eli ei taidakaan sitä pösön nelivaihteista olla kaikissa senvuotisissa. Tietenkin nuo autot voi olla 1982-mallisia mutta rekisteröity seuraavana vuonna.


Ilmeisesti se vaihdevipukaan ei välttämättä kerro siitä, mikä laatikko on kyseessä. Jotenkin kun on siis jäänyt sellainen muistikuva, että siinä Pösön laatikolla varustetussa -83 1,3-litraisessa oli sennäköinen vipu kuin Simcan laatikonkin kanssa. On tosin 13 vuotta aikaa siitä, kun auto oli perheessä (oli vielä uutena ostettu ja myyjäliike oli kehunut Pösön laatikkoa).

Tietysti jos Pösön laatikon kanssa pakki on aina vasemmalla, niin sitten näkee vaihdekaaviosta sen heti. -83:sessa ja -85:sessahan on taas 5-vaihteisissa erilainen vipu, vaikka laatikko onkin sama (pituudessa eroa ja sitten vaihteenvalitsimen nuppi on ihan erinäköinen).
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Talbotin vaihdelaatikot?

ViestiKirjoittaja joujoe » 03.11.2009 11:51

Voihan se olla että myyjäliike on luullut laatikkoa Pösön valmisteeksi kun on kuullut 1,5-litraisten Peugeot-laatikoista. Tai mistäpä sen tietää, pitäisi nähdä kuva laatikosta niin sen tunnistaisi kyllä heti. Niitä Citroenin (CX) laatikoita taisi olla Ranskalaisissa 5-vaihteisissa ennen vuotta 1982, jonka jälkeen ne korvattiin siellä Peugeotin vaihteistolla. En tiedä minkänäköinen tuo CX:n laatikko on, ehkä vielä Citroenin omaa suunnittelua.

Lainausta

"In October 1982 a wide range of modifications were made to the Solara. The Simca and Citroen gearboxes were replaced by the new Peugeot BE1 gearbox, with 5 speed being standard across the range with the exception of a new base model, the 1.3 LE, designed for the fleet market."

Suomessa mallisto on ollut vähän erilainen, ehkä tuon mainitun 1,3 LE:n loota on se nelivaihteinen Peugeot-laatikko.
joujoe
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 66
Liittynyt: 18.05.2009 15:40

Edellinen

Paluu Tekniikkaongelmat ja vinkit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron