Sivu 2/2

Re: Moottoreista ja sopivuuksista

ViestiLähetetty: 30.09.2009 20:31
Kirjoittaja JohnDoe
jheikkinen kirjoitti:Sain sen horizonin öljynmittatikunkin sovitettua tuohon peugeotin koneeseen. (kun se valo vilkkui sinnikkäästi, vaikka liittimen napojen välillä kokeilin johtoa.)


Yleensä tuossa järjestelmässä on ollut paljonkin ongelmia, lähinnä noissa mittatikuissa - hyvä jos omasi toimii oikein. Tuo johtojen oikosulkeminen ei tosiaan auta välkkymiseen. En ole oikein varma, mihin järjestelmän toiminta perustuu (mittaako öljyn resistanssia?), mutta 1510:ssä ja Solarassa kuitenkin sitä ohjaava "musta laatikko" löytyy hanskalokeron alta. Kun siitä irroittaa liittimen, niin välkkyminen lakkaa. Öljynpaineen tunnistus toimii tuonkin jälkeen vielä normaalisti. Horizonissa laatikko taisi löyty toisaalta.

Re: Moottoreista ja sopivuuksista

ViestiLähetetty: 04.07.2011 16:34
Kirjoittaja tapani
Asiasta aidantolppaan. Kävisiköhän joku PSAn moottorilaatikkopaketti Horizoniin ns.heittämällä
(lähinnä vetariden osalta)?
Auto ei tule tieliikenteeseen, vaan lasten päristelyyn, eli 1,6+ litran konetta ajateltu.

Tietenkin voisi heittää Audin turbokoneen takapenkin paikalle. :mrgreen:

Re: Moottoreista ja sopivuuksista

ViestiLähetetty: 08.07.2011 23:10
Kirjoittaja JohnDoe
tapani kirjoitti:Asiasta aidantolppaan. Kävisiköhän joku PSAn moottorilaatikkopaketti Horizoniin ns.heittämällä
(lähinnä vetariden osalta)?
Auto ei tule tieliikenteeseen, vaan lasten päristelyyn, eli 1,6+ litran konetta ajateltu.


Raidevälit autoissa ovat ainakin eri... Oma käsitykseni on, ettei mikään paketti noin vaan käy - tosin kyllähän jokkispiireissäkin pistetään autoihin käymään vaikka mitä osia, että ei kai tuo ylitse pääsemätön ongelma ole, kun vaivaa näkee. Pösön 1,6 litraisen koneen saa helpoiten käymään, jos sovittaa sen kiinni Talbotissa olleeseen vaihteistoon - tämä vain silloin siis, jos Talbotissa on ollut jo Pösön vaihteisto Simcan vaihteiston sijaan.