vesipumppu

Ongelmatilanteissa kannattaa kysyä apua muilta. Myös vinkkejä kannattaa lisätä tänne..

Valvoja: Admin2

vesipumppu

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 20.01.2013 18:04

nyt kone rempan jäljeltä kasassa. lohko1500:sta, vm-65. lohko muuten samanlainen , mutta mun simcan valmistusvuosi-71 1301, vesipumppu ei käy tähän lohkoon . onneksi tonin lähettämän tiivistesarjan tiiviste oli tähän oikea ja varaosa auton vesipumppu näytti hyvältä.milloinkahan öljyntäyttö korkki on vaihtanut paikkaa? - 65:ssa lohkossa,mulla venttiilikopassa. tonilla näyttäis kuvan peruusteella olevan molemmat . Tonilla on samanlainen v koppa kun mullakin . toivon et remppa onnistui ja kerkeää lisätä öljyä yhdestä korkista.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: vesipumppu

ViestiKirjoittaja Naskali » 20.01.2013 19:42

Vesipumpussa on tapahtunut joku muutos vuonna 1969, mutta oletin että pumppu olisi erilainen vain jos autossa on ns. visko kytkin flektissä. Onko pumppu todella niin paljon erilainen että ei sovi. Joissain malleissa pumpun ja lohkon väliin kuuluu peltinen tai alumiininen sovituspala. Öljykorkki on ollut venttiilikopassa ainakin vuodesta 1967->
Minulla on vain yksi öljykorkki. Tuosta lohkon kyljessä pystyssä olevasta huohottimesta ei voi lisätä oljyä. 1500 malleissahan tuon huohottimen kohdalla on samannäköinen mutta vaakatasossa oleva osa.

Kuva
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: vesipumppu

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 21.01.2013 21:10

1 ykkösen vesipumppu ei todellakaan käy tähän lohkoon aivan eri muotoinen vaikka lohkossa samanlainen aukko , myös -71 vesipumppu oli mulla lyhyempi ,sovituspala oli normaalia rautaa ,nyt heitetään sovituspala pois niin hihna kulkee linjassa . vanhemmassa vesipumpussa on myös rasvanippa jota ei ole uudemmassa. -65:ssa ei ollut venttiilikopassa öljyntäyttökorkkia (siis umpinainen, kir.1500) Mutta onhan näitä autoja kasattu mitä on varastosta löytynyt kun ei simcan tehdaskaan ole se menestyjä ollut. Ja varmasti omistajatkin on sotkenut eri vuosimallin osia remoidessaan autojaan. Ps oisko Jaakolla jotain tietoa ? ( oletko päässyt alkuun projektissa ?)
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: vesipumppu

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 21.01.2013 21:12

tämä on hieno homma ,kun kun keskustellaan sivuilla ,joku voi saada tietoa tai sitten antaa omia tiveloittaaetoja .olepas Toni kotona huuhtikuun alussa kun käyn siskon tytön luona korsossa.otan vesipumpun/öljyntäyttökorkin ,jossa huohotin letkuineen, vertaillaan ja viisastutaan tai sitten ei.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: vesipumppu

ViestiKirjoittaja Naskali » 21.01.2013 21:19

Vertaillaan vaan. Minulla on juuri sopivasti tallissa vierekkäin Simca 1500 vm.1965 ja Simca 1301 vm.1970.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: vesipumppu

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 23.01.2013 12:46

kyllä toni oli nyt oikeassa kun katsoin uutta kuvaa ( optikko tiimarin laseilla) mulla oli tosiaan korkki lohkossa vaaka tasossa . näin ne asiat selviää kun ei olla tuppisuita.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02


Paluu Tekniikkaongelmat ja vinkit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron