evosimca

Yleistä keskustelua kerhon merkkeihin liittyen. juttuja, tarinoita, muistelmia ym..

Valvoja: Admin2

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja horttoni » 03.03.2009 20:27

Morgan

Kiitti linkeistä, Tapsa!

Kokoontumiseen on ollu ajatuksia tulla, matkaa tosin on, mutta voisi tietysti ajaa Lahden
kautta ja käydä morjestamassa velipoikaa, hoituisi nuo sukuloinnit ja yöpymiset samalla.

Auton saisi kyllä teknisesti kuntoon niiltä osin, kun edellä mainitsin, mutta tietysti Matran lievä
keskeneräisyys, sisustuksen puutteet ja viat jurpii, kaikkea kun ei saa heti kuntoon vaikka haluaisikin!

Mutta,,,se ei kai nyt olekkaan pääasia, vaan je ajaminen ja tapaaminen. Ei ne kaikki autot siellä virheettömiä ole!

Ranskalainen visiittikin kiinnostaa, sinnekin on n. 400 km, eli saisi vanhus liikuntaa
jos molemmat kävisi låpi.

Onneksi aikaa on vielä....

Horttoni
horttoni
Alokas
 
Viestit: 9
Liittynyt: 15.02.2009 17:07

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.03.2009 22:09

Ehtoota,

eipä kestä Horttoni, noi linkit on osoittautunu ainakin mulle ihan tarpeellisiksi, innokkaita Matra-harrastajia on Euroopassa paljon ja joukossa tosi osaajia. Varsinkin Tanskassa ja Englannissa tuntuu olevan tietämystä yllin kyllin.

Kyllähän kokoontumiseen on mentävä, kun kerran oikein erikseen kutsutaan. Eipä toi Murenakaan mitenkään virheetön ole, maalaus pitäis uusia, kytkin luistaa, jarrut pitäis käydä läpi, sisustuksessa olis yhtä ja toista tekemistä, jne... lista on pitkä, kyseessähän on 28 vuotias auto.

Tosiaan, onneksi toukokuuhun on aikaa.

Tapsa
Vieras
 

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja horttoni » 04.03.2009 21:38

Moi taasen

Matra Bagheeran osalta (miten lie Murena?) osien saanti kotimaastakin on helpompaa kuin yleensä
muilla harrasteautomerkeillä, koska autossa on Talbot/Chryhsrer/Horizon/Solara- yhteensopiva alusta.

Olen itse alan liikkeessä töissä, katselin tänään viimeksi Koivusen ohjelmaa, koska tarvitsen tuon
kytkinsylinterin. Semmoinen löytyykin, Pääsylinteri (poljinsylinteri), hinta hurjat 24 euroa -alennukset!

Sitä en tiedä, hajoaako autoissa työsylinteri vaiko tuo pääsylinteri? Vanhalla palstalla oli muistaakseni
mainintoja kytkinsylinterivioista, nimenomaan Talbottien. Jos joku vinkkaa, niin kiva homma.

Tuo pääsylinterin vaihto voisi olla helppokin, koska edessä ei ole konetta ja laatikkoa.
Myös koneeseen pääse Bagheerassa hyvin käsiksi alakautta, tuo yläluukku on kovin ahdas.

Työsylinteriä listoilta ei löytynyt. Toinen vaihtoehto olisi viimeistään nyt ostaa horizonin, raato,
joka löytyisi kyliltä. Hintakaan ei ollut mieletön, voi olla että roudaan sen pihaan.

Jännä havainto, tuo kys. sylinteri käy mm. Simca 1307, Chrysler 1510, Horizoniin ja Solaraan. vm -75---86.
Eli melko yhteensopivia on jotkut tekniikan palikat. Jarruissa on eroja, etenkin rumpujarruissa/sylintereissä yms.
Matrassahan on levyjarrut joka nurkassa, nuo takimmaiset levyt...mistä rasseista lieneevätkään?

Joo, näin palattiin myös Evosimcan aluperäiseen asiaan, eli Talbottiin. Hyvä niin.

Voin jeesailla uusien osien hankinnassa, niissä rajoissa kun niitä saa, ja firmassa on jonkun verran vanhaakin tavaraa,
mutta pari kk. sitten muutossa hävisi runsaasti vanhaa kamaa, mm. 70-80 luvun japsiosaa, mitkä ny ei enää liiku.
Tarkkaan selattiin lähtevät kamat läpi...ettei vaan omien autojen palikoita henkilökunnalta hävinnyt.

Jouni alias Horttoni.
horttoni
Alokas
 
Viestit: 9
Liittynyt: 15.02.2009 17:07

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja TeroPee » 05.03.2009 09:20

horttoni kirjoitti:Voin jeesailla uusien osien hankinnassa, niissä rajoissa kun niitä saa, ja firmassa on jonkun verran vanhaakin tavaraa,
mutta pari kk. sitten muutossa hävisi runsaasti vanhaa kamaa, mm. 70-80 luvun japsiosaa, mitkä ny ei enää liiku.
Tarkkaan selattiin lähtevät kamat läpi...ettei vaan omien autojen palikoita henkilökunnalta hävinnyt.

Jouni alias Horttoni.


Tämä on hyvä tieto että osia löytyy vielä ja ainakin yksi näitä harvinaisempia merkkejä harrastavia on varaosapuolella hommissa niin ei osat ainakaan ihan tietämättä katoa ja ymmärrystä osista löytyy omakohtaisen kokemuksenkin kautta. Varmaan pitäisi ostaa itselle sellainen tuhti setti yleisimpiä huolto-osia kuten jarruosia, sytkää, tiivisteitä yms. joita on kohtuullisen helppo säilyttää.

Typerää olla jälkiviisastelija mutta tarjosittehan noita japsien osia eri japsiharrastajien merkkikerhojen keskustelupalstojen kautta ostettavaksi ennen pois viskaamista?
Avatar
TeroPee
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 128
Liittynyt: 18.02.2009 13:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja horttoni » 05.03.2009 11:06

Moi

Jep, osia voin hommata, aina kun niitä vaan löytyy.

Japsiosat...ei tarjottu julkisesti harrastajille, eikä menneet onneksi tunkiolle.
Paikallinen remppamies ne osti, ehkä niitä eteinpäin kauppaakin.

Paikalliset käyttäjät kyllä ostivat mitä löysivät kasasta.

Tarvittaessa löytyy myös osien ostajan puhelinnumero.

Vanhojen autojen osia löytyy myös:

Tarviketori / Oulu. On kuulemma Talbotinkin osia.

Pitäis kysyä sieltä sitä työsylinteriä, Koivuselta löytyi
vaan se poljinsylinteri. Eikä maksa paljoa! Hyvä niin!

Jouni / Horttoni
horttoni
Alokas
 
Viestit: 9
Liittynyt: 15.02.2009 17:07

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja TeroPee » 21.03.2009 13:10

Kukas kissan hännän nostaa ellei kissa itse.. Tuulilasin numerossa 4/2009 on juttu mun "evosimcasta".
Avatar
TeroPee
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 128
Liittynyt: 18.02.2009 13:00
Paikkakunta: Helsinki

Edellinen

Paluu Yleistä keskustelua kerhon merkeistä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron