Kirjoittaja horttoni » 04.03.2009 21:38
Moi taasen
Matra Bagheeran osalta (miten lie Murena?) osien saanti kotimaastakin on helpompaa kuin yleensä
muilla harrasteautomerkeillä, koska autossa on Talbot/Chryhsrer/Horizon/Solara- yhteensopiva alusta.
Olen itse alan liikkeessä töissä, katselin tänään viimeksi Koivusen ohjelmaa, koska tarvitsen tuon
kytkinsylinterin. Semmoinen löytyykin, Pääsylinteri (poljinsylinteri), hinta hurjat 24 euroa -alennukset!
Sitä en tiedä, hajoaako autoissa työsylinteri vaiko tuo pääsylinteri? Vanhalla palstalla oli muistaakseni
mainintoja kytkinsylinterivioista, nimenomaan Talbottien. Jos joku vinkkaa, niin kiva homma.
Tuo pääsylinterin vaihto voisi olla helppokin, koska edessä ei ole konetta ja laatikkoa.
Myös koneeseen pääse Bagheerassa hyvin käsiksi alakautta, tuo yläluukku on kovin ahdas.
Työsylinteriä listoilta ei löytynyt. Toinen vaihtoehto olisi viimeistään nyt ostaa horizonin, raato,
joka löytyisi kyliltä. Hintakaan ei ollut mieletön, voi olla että roudaan sen pihaan.
Jännä havainto, tuo kys. sylinteri käy mm. Simca 1307, Chrysler 1510, Horizoniin ja Solaraan. vm -75---86.
Eli melko yhteensopivia on jotkut tekniikan palikat. Jarruissa on eroja, etenkin rumpujarruissa/sylintereissä yms.
Matrassahan on levyjarrut joka nurkassa, nuo takimmaiset levyt...mistä rasseista lieneevätkään?
Joo, näin palattiin myös Evosimcan aluperäiseen asiaan, eli Talbottiin. Hyvä niin.
Voin jeesailla uusien osien hankinnassa, niissä rajoissa kun niitä saa, ja firmassa on jonkun verran vanhaakin tavaraa,
mutta pari kk. sitten muutossa hävisi runsaasti vanhaa kamaa, mm. 70-80 luvun japsiosaa, mitkä ny ei enää liiku.
Tarkkaan selattiin lähtevät kamat läpi...ettei vaan omien autojen palikoita henkilökunnalta hävinnyt.
Jouni alias Horttoni.