Laturin irroitus

Ongelmatilanteissa kannattaa kysyä apua muilta. Myös vinkkejä kannattaa lisätä tänne..

Valvoja: Admin2

Laturin irroitus

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 19.11.2011 17:53

Laitetaan tännekin vinkiksi, miten laturin saa kaikkein kätevimmin irroitettua. Kuten omien autojen kohdalla kirjoitinkin, on säädinhiilipaketti sen verran ikävässä paikassa vesiletkujen takana, ettei välttämättä kannata alkaa vaihtamaan laturin ollessa autossa kiinni. Työläin vaihtoehtojahn on virranjakalan alipainesäätimen ja parin vesiletkun irroittaminen ja laturin nostaminen pios yläkautta.

Ongelmia laturin irroituksessa aiheuttaa lokasuojan puolella oleva suojapelti, vesiletkut ja virranjakaja. Itse laturi on vain kahdella pultilla kiinni jalassaan. Pultit on suht helppo irroittaa, mutta ongelmaksi muodostuu, ettei laturia mahdu nostamaan pois myöskäään alakautta, koska mm. laturin jalka on tiellä. Itse totesin parhaaksi ratkaisuksi irroittaa myös laturin jalan, joka on kolmella pultilla koneessa kiinni. Tämän jälkeen laturin mahtuu ujuttamaan jalkoineen (tai sitten jalan ja laturin erikseen) alakautta pois. Takaisinasennus onnistuu helpoten niin, että laturi kiinnitetään ylemmästä kiinnityskohdasta höllästi jalkaan, jolloin sen mahtuu jalan kanssu ujuttamaan alakautta paikoilleen. Tämän jälkeen hihnan asennus ja jalan pulttien kiinnitys. Virranjakajan kannen joutuu irroittamaan, että pääsee kaikkiin jalan pultteihin käsiksi.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Paluu Tekniikkaongelmat ja vinkit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron