Välystä raidetangon päässä vai ei

Ongelmatilanteissa kannattaa kysyä apua muilta. Myös vinkkejä kannattaa lisätä tänne..

Valvoja: Admin2

Re: Välystä raidetangon päässä vai ei

ViestiKirjoittaja Tessulandia » 18.03.2012 16:19

Kyllä voi näköjään inssi tehdä uudenkin vian jälkitarkastuksessa,kaverini hitsautti Mazda pakun helmat jotka inssi raakkaas( ja tämä tapahtu vuosi sitten) kun hän vei autoa tarkastukseen laittoi inssi korjauskehotuksen reijästä helmanyläosassa liukuoven kohdilla!
No nyt pariviikkoa sitten jäi tuosta reijästä leimalla kiinni ja joutui hitsauttamaan!
Että kummalta tuntuu tuokin tapaus?
Eli jos vika on samassa paikassa ruoste,ohjaus,jarrut aivan hyvin inssi voi keksiä uutta näköään!
Tessulandia
Alokas
 
Viestit: 4
Liittynyt: 27.01.2012 00:48

Re: Välystä raidetangon päässä vai ei

ViestiKirjoittaja 1510 » 10.09.2013 21:14

Alkuperäisen aiheen ohi, mutta kun liittyy kuitenkin raidetankoon niin lisäillään tähän perään.

Onkohan kukaan muu koskaan kaipaillut uusia säätömuttereita raidetankoihin? Tarkoitan siis sitä mutteria joka tulee raidetangon ulomman pään kierteisiin ja lukitsee pituussäädön raidetankoa vastaan. Mutteri on tyypiltään M12x1.0mm vasenkätisellä kierteellä (mielenkiintoista miksi molemmilla puolilla on vasenkätinen kierre...?) ja erityisesti tuo kierteen vasenkätisyys tekee mutterin löytämisestä haastavaa. Olen erinäisistä ruuviliikkeistä näitä kysellyt ja katalogeja selannut mutta ei tunnu löytyvän. Eli onko joku ollut jo aiemmin saman kysymyksen ääressä ja ratkaissut sen jotenkin?

Tämähän tuli vastaan kun olin vaihtamassa raidetangon suojakumeja ja toinen mutteri meni avatessa rikki ja toisessa puolestaan on kierteet niin syödyt että senkin voisi vaihtaa.


(ps. mitä muuten tulee topicin alkuperäiseen aiheeseen... nyt kun olen pari vuotta enemmän ja vähemmän rassaillut talbottia omin käsin niin en ymmärrä mistä ihmeen muoviholkista olen puhunut... :?)
1510
Alokas
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.09.2011 09:54

Re: Välystä raidetangon päässä vai ei

ViestiKirjoittaja 1510 » 23.09.2013 20:52

Kun en muttereita mistään erikoisliikkeestäkään löytänyt, ratkesi tämä lopulta niin, että hommasin uudet raidetangon päät, joissa nuo mutterit tulivat mukana.
1510
Alokas
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.09.2011 09:54

Edellinen

Paluu Tekniikkaongelmat ja vinkit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron