startti

Ongelmatilanteissa kannattaa kysyä apua muilta. Myös vinkkejä kannattaa lisätä tänne..

Valvoja: Admin2

startti

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 01.05.2014 16:35

NYT EI TUU MITÄÄN, olen Simcan startin iroittanut jo satakertaa ja maksanut Hämeen autosähköön "korjauskuluja" 121,50E , eikä startti toimi . APUA!
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: startti

ViestiKirjoittaja mexin » 02.05.2014 08:36

Ekana tulee mieleen: Saako herätevirran, jos ei, virtalukko tai virtalukon pohja voipi olla viallinen. Onko moottorin ja korin/akun välinen maadoitus kunnossa. Nämä tietysti oletuksella, että startti irrallaan kokeillen toimii..
Mexin
mexin
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 124
Liittynyt: 14.10.2012 19:58

startti

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 03.05.2014 07:10

nyt starttaa, olivat auto sähkössä lisänneet helan, joten pentiksen hammasratas ei yltänyt kunnolla v auhtipyörän hampaille ( en ymmärrä että mennään tekemään tälläisiä muutostöitä)
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

startti

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 06.05.2014 19:41

kerkesinkin kehua jotta , starttaa. Mutta , eihänse seuraavana-aamuna sanonut mitään. Uusittu kaikki johdot. Plus laitettu lisää maajohtoja, kautta lisävirtaa. , ei apua .Soitin Kangasalalle löytyiskö starttimoottoria(kaveri oli automobiili lehdessä edustamassa valokuvan kera keräämiään latureita ja starttim., totesi ettei ole , mutta ehkä soneloideja vois löytyä jos tulet mallin kanssa.,ja lopuksi , minun on nyt lähdettävä lääkärinvastaanotolle. sunnuntaina kaveri ajelee ohi ja ottaa startin mukaan ja laittaa uuden solenoidin uudella istutuksella . "onnistuuko ", jatkuu seur. numerossa.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: startti

ViestiKirjoittaja S.K. » 11.05.2014 12:23

Sitten kun lopullisesti palaa käämit noihin tonnisen startteihin...

http://s33.photobucket.com/user/Kleemol ... t=3&page=1

1kpl VW kuplan Boschilainen startti
1kpl Simca 1000 startin pääty
sorvaus
pari M10 prikkaa
4kpl M10 mutteria
pari M8 pitkää pulttia kiinnitykseen

ja jo jaksaa startata
S.K.
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 20
Liittynyt: 17.11.2008 06:39
Paikkakunta: Wähänkyrön pitäjä

tikka

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 15.05.2014 20:42

minua on kahtena aamuna häirinnyt tikka (palokärki), tulee aamulla viiden aikaan ( olen kyllä jo lukemassa kirjaa ja kahvit juonut. ) Mutta jotenkin sen säännöllinen vesirännin naputus , n.11 min, häiritsee. Varmaan kuuluu koko rivarin kaikiin asuntoihin. Saisimpa kesytettyä tämän tikan (eilen olin kahden metrin päässä). Olis apua kun käynnistän autoani, kun sen soledointi , välillä vaatii pientä naputusta, herätäkseen henkiin.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

startti

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 20.05.2014 18:49

nut varmaan kerhonjäsenet, antaa mulle lisänimen startti Tokkonen, kun olen laittanut rahaa ja aikaa startinkuntoon saamiseen noin 300euroa ja edelleen epäkunnossa. ( ostin ehkä turhaan 75 AH akun., 99.90 eur.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Re: startti

ViestiKirjoittaja Admin » 20.05.2014 21:44

torkku makkonen kirjoitti:nut varmaan kerhonjäsenet, antaa mulle lisänimen startti Tokkonen

Ylläpito päivitti ansaitun arvonimen käyttäjätietoihin :D
Admin
Ylläpitäjä
 
Viestit: 23
Liittynyt: 16.11.2008 19:06

startti

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 21.05.2014 18:18

Ostin akun autotavaratalosta kun koko ja napasuus sopi mulle hyvin. Kysyin kassalla onko nämä starttivalmiita? Joo kyllä on ja niissä on neljän vuoden takuu. Kun auto ei startannut, kaupasta oston jälkeen, laitoin akun kotilaturiin ja kun se oli ollut 17 h latauksessa,auto( jatketaan huomenna , jotta "sarjakuvaa" seuranneet voivat miettiä, mitä tapahtui.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

startti (viimeisen kerran)

ViestiKirjoittaja torkku makkonen » 22.05.2014 17:32

Kyllähän tokkopojan suu tuli messigille kun auto lähti kajuutasta hipaisemalla käyntiin samoin tänään, kun mittasin latauksen. Lataa hyvin. Ensin startissa/ solenoidi jotain häikkää sitten kun ne kunnossa akku kaput. Soitin tutulle akkuja ym varaosaamyyvälle . Akut tulevat liikkeeseen täydessä varauksessa ja ne pitää n. 6 kk täyden virran jonka jälkeen purkautuvat pikku hiljaa . Sanoi ostit vanhan akun (seissyt varastossa tai liikkeessä) Mutta eihän se ole huonoksi mennyt, lataa täyteen , kotilaturilla 2ap/ tunti , eli pyöreästi 1.5 vrk. Ajelin takapihan nurmikon ( 30 n2).työnettävällä ruohonleikkurilla kun tuli mieleeni vanha vitsi. Isäntä ja Emäntä oli ollut päivän elonkorjuussa puimakoneen kanssa. Illalla Isäntä taputti Emännän takapuolta ja kysyi milloinka tämä puimuri laitetaan käyntiin? Johon Emäntä vastasi ei kait sitä kannata yhden korren takia käynnistää.
torkku makkonen
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 162
Liittynyt: 24.05.2012 22:02

Seuraava

Paluu Tekniikkaongelmat ja vinkit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron