Kirjoittaja JohnDoe » 29.10.2009 22:35
Miten kävi Horizonin öljynpaineiden kanssa, selvisikö ongelman syy?
Itse ostin täälläkin keskusteluissa esiintyneen 1510 GLS:n, jossa on samanlainen ongelma. Öljynpaineet ovat mittarillakin katsottuna hieman lämminneen koneen kanssa enemmän kuin hyvät, ja nousevat kierroksien myötä normaalisti. Kuitenkin kun autolla on ajettu vähän pidempään, ja moottori on lämmennyt lisää, laskevat paineet tyhjäkäynnillä niin paljon, että varoitusvalo alkaa palaa ja kojelauden öljynpainemittari on miltei alarajassa.
Auton myyjä oli sitä mieltä, että kannattaa vaihtaa tähän jäykemmät öljyt, mutta toisaalta 5W-50:sillä olen muillakin Talboteilla ajellut ilman tällaisia ongelmia. Autolla on ajettu 209 000 km, joten voisiko tässä sitten vain olla jo laakeriliuskat vaihtokunnossa? Öljynpaineen lisäksi mitattiin myös puristukset, ja nekin olivat jokaisessa pytyssä 10-12 välillä. Pitää kuitenkin taas verrata tätä toiseen GLS:ääni, jolla on ajettu lähes 250 000 km, eikä vastaavia ongelmia ole.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81