Uusi tulokas kyselee horiskosta.

Ongelmatilanteissa kannattaa kysyä apua muilta. Myös vinkkejä kannattaa lisätä tänne..

Valvoja: Admin2

Uusi tulokas kyselee horiskosta.

ViestiKirjoittaja kimmoa » 02.06.2011 22:40

Terveiset uudelta tulokkaalta.

Tallissa on maannut pidempään jo -84 Horizon diesel ja sen entisöinti alkaa nyt pikkuhiljaa pyörähtää käyntiin. POhja onkin jo hitsattu liki kuntoon ja moottori käydä raksuttaa. Hankin elimenluovuttajaksi 1.5 GLS:n ja nyt muutamia kysymyksiä.

Onko 5v vaihteisto molemmissa sama, samanlainen kuin Pösössä, ja onko välitykset samat? Sopiiko mittarinvaijerin pyörittäjä? Entä nostetaanko moottorivaihteistopaketti pois ylä- vaiko alakautta?
Miten vaijerin saa irti nopeusmittarin takaa?
Saako enää mistään uusia lämmityslaitteen kennoja?
Onko tuulilasi kiinni liimalla vai tiivisteellä?
Onko auto maalattu v. -84 keinohartsi- vaiko akryylimaaleilla tehtaalla?
Onko metallinsinistä autoa saanut vain sinisellä sisustuksella?
kimmoa
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 24
Liittynyt: 02.06.2011 21:56

Re: Uusi tulokas kyselee horiskosta.

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 06.06.2011 08:16

kimmoa kirjoitti:Terveiset uudelta tulokkaalta.


Tervetuloa foorumille!

Tallissa on maannut pidempään jo -84 Horizon diesel ja sen entisöinti alkaa nyt pikkuhiljaa pyörähtää käyntiin. POhja onkin jo hitsattu liki kuntoon ja moottori käydä raksuttaa. Hankin elimenluovuttajaksi 1.5 GLS:n ja nyt muutamia kysymyksiä.


Itselläni olisi tiedossa yksi Diesel Horizon, joka varmaankin joutaisi varaosiksi. Pääsisit todennäköisesti helpommalla, kun olisi toinen samanlainen osien luovuttajana. Tietämäni tapaus on jäänyt kuolemantapauksen vuoksi pois käytöstä ja seissyt liiterin nurkalla jo 5 vuotta. En ole vain omistajalta koskaan kysellyt, onko myynnissä / lahjoitettavissa, kun itse Horizonin sijaan harrastan suurempia Talboteja, tosin oli yksi bensa Horizon vuoden verran käyttöautona.

Onko 5v vaihteisto molemmissa sama, samanlainen kuin Pösössä, ja onko välitykset samat? Sopiiko mittarinvaijerin pyörittäjä?


Vaikka Pösön vaihteistosa on kyse, niin silti ei taida olla ihan samanlainen. Ainakin Talbotin koneella olevassa 309 Pösössä on erilainen laatikko kuin Horizonissa - autojen vetoakselitkin ovat täysin erilaiset. Toisaalta en ole itse koskaan diesel-Horizonia ja vastaavaa 309:siä tarkemmin tutkinut, niin en voi aivan 100% varmuudella sanoa.

Entä nostetaanko moottorivaihteistopaketti pois ylä- vaiko alakautta?


Alakautta nostetaan 1510/Solarassa, ja uskoisin samoin tapahtuvan myös Horizonissa. Varsinkin tuo diesel-konehan on sen verran suuri, etten usko yläkautta edes ulos mahtuvan.

Miten vaijerin saa irti nopeusmittarin takaa?


Suomenkielinen myös Horizonin käsittävä korjausopas sanoo ainoastaan "irroita vaijeri nopeusmittarin takaa, ks. kappale 39. Tässä kerrotaan seuraavaa:
- Irrota lukitustapit mittariston lasin alareunasta molemmin puolin.
- Vedä lasia alaspäin, jotta yläreunan pidikkeet vapautuvat. poista lasi.
- Avaa alaosan kaksi ruuvia. Irrota yläosan kaksi kiinnikettä.
- Käännä mittaristo yläreunaa poispäin tuulilasista ja irrota mittaristo kokonaan.
- Vedä mittaristoa eteenpäin, irrota johdinliittimet ja irrota mittaristo kokonaan."
Todennäköisesti vaijerissa on lukitusosa, jota sopivasti puristamalla tai pyöräyttämällä saat sen irti, kun pääset mittariston taakse tai saat sen vedettyä irto paikaltaan, niin näet tarkemmin. Minulla pitäisi jossain olla Horizonin englanninkielinen korjausopas, mutta en sitä nyt löytänyt. Voin muuten sen myydä, jos semmoiselle on tarvetta.

Saako enää mistään uusia lämmityslaitteen kennoja?


Ei taida varaosaliikkeistä löytyä, mutta Yläneellä on todella kattava määrä Horizonin osia kaupan, ks. palstan myynti-ilmoitukset. Itsekin olen sieltä ostamassa suurempiin Talboteihin sopivia osia, muistaakseni tarjolla oli myös noita lämmityslaitteen kennoja.

Onko tuulilasi kiinni liimalla vai tiivisteellä?


Tiivisteellä, mutta ei ole välttämättä ihan helppo irroitettava lasia rikkomatta.

Onko auto maalattu v. -84 keinohartsi- vaiko akryylimaaleilla tehtaalla?


Tästä en valitettavasti tiedä, mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä, mitä alkuperäinen maali on ollut. Uudelleen saat museokatsastettavankin auton maalata nykyisillä vesiohenteisillakin maaleilla, kunhan sävy pysyy samana - alkuperäismaaleja kun ei enää ole saatavilla.

Onko metallinsinistä autoa saanut vain sinisellä sisustuksella?


-84 vuonna käsittääkseni on. Vanhemmissa vuosimalleissa näkyi sisustuksessa vähän sekalaisempaa värien kirjoa. Jos autosi jokelauta on sininen, niin silloin on muunkin sisustuksen oltava. Aikaisempien vuosimallien vaalean kojelaudan parina olikin sitten useampaa sisustusvärivaihtoehtoa.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Uusi tulokas kyselee horiskosta.

ViestiKirjoittaja kimmoa » 06.06.2011 19:23

Kiitoksia vastauksista. En taida haalia enää dieseliä varaosiksi, eikä oikein ole syytäkään. Tuon alkuperäisen auton moottori ja vaihteisto toimivat täysin ongelmitta eikä siinä näytä olevan kovin paljoa mitään omia virityksiä, joten tuo on hyvin entisöitävissä. AInoat hajonneet osat liittyvät sisustukseen ja alustaan, ja ne löytyvät tuosta GLS:stäkin. Pelleissä ainoastaan oli sanomista tuossa dieselissä ja koetan nyt niitä saada parhaani mukaan kuntoon.

Koetin katsoa vuosimallia, mutten löytänyt rekisteriotetta tähän hätään. Auto on -83 tai 84. EIkös -84 ole uusin, mitä tehtiin? Sisusta on tosiaan sininen ja kojelaudan yläosa joko musta taikka hyvin tummansininen. Varaosa-autossa sisusta on beige ja kojelaudan yläosamuistaakseni vaalea. Varaosa-auton sisusta on siistimmässä kunnossa kuin tuon dieselin ja ennen kaikkea haisee huomattavasti vähemmän. Otsonoinnilla hajut saa pois mutta kyselin siksi että jos GLS:n sisustan siirtäisi kokonaisuudessaan dieseliin. Sitä ei vaan viitsi tehdä jos autoa ei ole saanut uutena ko. sisustalla. Eli siis, onko mahdollinen värikombinaatio: metallinsininen ulkoväri + beige sisusta?

Missä malleissa oli kyljessä kylkilistan alla raidallinen teippi ja teksti "Horizon"? Oliko sitä vain GLS:ssä vai onko myös dieselissä ollut tuo uutena? Minun autossani tuota teippiä ei ole, mutta koskaanhan ei tiedä onko auto maalattu jälkikäteen uudelleen.

Pitää tsekata nuo yläneen osat. Jostain ihmeen syystä näiden kaikki osat ovat keskittyneet turun seudulle. Manuaalia en tarvi kun mulla on suomenkielinen jo valmiina.

Sen varaosa-auton kilsoja en muista (siis mitä kyselit toisessa ketjussa). Postaan tänne kun saan sen auton haettua.
kimmoa
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 24
Liittynyt: 02.06.2011 21:56

Re: Uusi tulokas kyselee horiskosta.

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 07.06.2011 20:26

kimmoa kirjoitti: Koetin katsoa vuosimallia, mutten löytänyt rekisteriotetta tähän hätään. Auto on -83 tai 84. EIkös -84 ole uusin, mitä tehtiin?


Dieseleitä käsittääkseni tehtiin vasta mallisarjan loppuaikoina, isompia Talboteja itse asiassa vasta -85. Horizonia ehkä vähän aiemmin, olisikohan -84-85 vuosina.

kimmoa kirjoitti:Eli siis, onko mahdollinen värikombinaatio: metallinsininen ulkoväri + beige sisusta?


Nuo myöhäisemmän vuosimallin autot tuntuvat järjestäin olevan tuolla sinisellä sisustalla - kaikki mitä itse olen nähnyt. Kuitenkin muistan lukeneeni, että autoa tehtaalta tilattaessa olisi saanut itse valita maalin värin lisäksi myös sisustuksen värin. En usko, että museokatsastajallakaan on asiasta niin tarkkaa tietoa, että auton hylkäisi toisen värisellä sisustalla. Kommentoikoot toki vielä muut asiaa, mikäli olen väärässä.

kimmoa kirjoitti:Missä malleissa oli kyljessä kylkilistan alla raidallinen teippi ja teksti "Horizon"? Oliko sitä vain GLS:ssä vai onko myös dieselissä ollut tuo uutena? Minun autossani tuota teippiä ei ole, mutta koskaanhan ei tiedä onko auto maalattu jälkikäteen uudelleen.


Jossain juhlamalleissa lienee teippi ollut, ei läheskään kaikissa. On hyvinkin todennäköistä, että teippiä ei ole autossasi uutenakaan ollut.

kimmoa kirjoitti:Sen varaosa-auton kilsoja en muista (siis mitä kyselit toisessa ketjussa). Postaan tänne kun saan sen auton haettua.


Olisi tosiaan tarvetta ko. moottorin vähän ajetulle nokka-akselille. Voin toki koko moottorinkin hakea, ettei sitä tarvitse alkaa purkamaan. Mutta pitäisi tosiaan olla mieluiten 150 tkm tai alle ajettu.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Uusi tulokas kyselee horiskosta.

ViestiKirjoittaja kimmoa » 07.06.2011 23:55

Kokeillaampa, miten tuo vanhan tekstin lainaaminen onnistuu. Mikäli lopputulos näyttää pöljältä, pyydän anteeksi. Eka kerta tässä hommassa.

[/quote]

Dieseleitä käsittääkseni tehtiin vasta mallisarjan loppuaikoina, isompia Talboteja itse asiassa vasta -85. Horizonia ehkä vähän aiemmin, olisikohan -84-85 vuosina.


Näkeekö vuosimallin autosta mistään? Vehkeen paperit nimittäin joutu hakusalle, ei löytyneet sieltä missä muistelin olevan. Pitää vielä tonkia kaapit ja jos ei löydy niin sitten tuleekin tenkkapoo.

[/quote]

Nuo myöhäisemmän vuosimallin autot tuntuvat järjestäin olevan tuolla sinisellä sisustalla - kaikki mitä itse olen nähnyt. Kuitenkin muistan lukeneeni, että autoa tehtaalta tilattaessa olisi saanut itse valita maalin värin lisäksi myös sisustuksen värin. En usko, että museokatsastajallakaan on asiasta niin tarkkaa tietoa, että auton hylkäisi toisen värisellä sisustalla. Kommentoikoot toki vielä muut asiaa, mikäli olen väärässä.

Okei, jos kyseessä on valinnainen varuste niin kukaan ei voi valittaa vääränvärisestä sisustasta. Beige sisusta kun olisi paljon paremmassa kunnossa. Ehkäpä vaihdan koko roskan , kun lämppäri pitää ottaa kokonaisuutena siitä toisesta. DIeselin lämppärin kaikki vivut oli väännelty poikki ja remppa melkoinen , helpompi vaihtaa lämppäri blokkina.

Tähän toivon mukaan saadaan kohta ensi käden tietoa sillä sain yhytettyä kiinni yhden tehtaan työntekijän , joka on ollu horiskoja tekemässäkin.


[/quote]

Jossain juhlamalleissa lienee teippi ollut, ei läheskään kaikissa. On hyvinkin todennäköistä, että teippiä ei ole autossasi uutenakaan ollut.

Ainakin näissä on teippi, eikä listaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Talbo ... Lahti5.JPG
http://www.allpar.com/world/talbot.html

Lista taas näyttää olevan ranskalaisissa, ja niissä ei taas ole tuota teippiä. Aivan ihme homma: mun auto näyttää noilta + puskureiltaan olevan ranskalainen vaikka siellä on saabin tyyliset penkit ja saabin kanssa samannäköiset maalitarrat tms. Onkohan joku entisistä omistajista nähnyt valtavan vaivan ja muuttanut auton ulkonäöltään ranskalaiseksi? Noissa Ukin horiskoissa kun ei näytä yhdessäkään olevan kylkilistaa, joka taas minun autostani löytyy.

[/quote]

Olisi tosiaan tarvetta ko. moottorin vähän ajetulle nokka-akselille. Voin toki koko moottorinkin hakea, ettei sitä tarvitse alkaa purkamaan. Mutta pitäisi tosiaan olla mieluiten 150 tkm tai alle ajettu.[/quote]

Epäily on että olisi ajettu n. 200, mutta tarkastan. Auton haku menee ensi viikkoon. Myyjä, joka on aika tuttu mies, väittää moottorin olevan käyntikuntoinen. Osta koko jäljelle jäävä auto pois satasella. Vasemman takatukivarren korjaamalla siitä saisi periaatteessa ajokuntoisen auton. Voin luopua sen teurastussuunnitelmistakin mikäli hinta tarkastetaan sellaiseksi,että saan jostain muualta käyttökelpoiset takaluukun, konepellin, etusäleikön ja molemmat puskurit
kimmoa
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 24
Liittynyt: 02.06.2011 21:56

Re: Uusi tulokas kyselee horiskosta.

ViestiKirjoittaja JohnDoe » 09.06.2011 20:27

kimmoa kirjoitti:Näkeekö vuosimallin autosta mistään? Vehkeen paperit nimittäin joutu hakusalle, ei löytyneet sieltä missä muistelin olevan. Pitää vielä tonkia kaapit ja jos ei löydy niin sitten tuleekin tenkkapoo.


Valmistenumerosta varmasti näkisi, mutta en tiedä, miten. Horizonin -84 ja -85 mallin periaatteessa erottaa toisistaan sellaisesta pienestä yksityiskohdasta kuin vaihdekepin nupista. -84:sessa on sellainen kulmikas, ja -85:sess Pösömäinen pyöreämpi, missä vaihteiden numerot on vahvistettu valkoisella.

kimmoa kirjoitti:Okei, jos kyseessä on valinnainen varuste niin kukaan ei voi valittaa vääränvärisestä sisustasta. Beige sisusta kun olisi paljon paremmassa kunnossa. Ehkäpä vaihdan koko roskan , kun lämppäri pitää ottaa kokonaisuutena siitä toisesta. DIeselin lämppärin kaikki vivut oli väännelty poikki ja remppa melkoinen , helpompi vaihtaa lämppäri blokkina.


Ja pitää sitten vaihtaa myös tuo kojelaudan muoviosat. Käsittääkseni sellaista yhdistelmää ei ole, että olisi tummansininen koelauta ja vaalempi sisusta. Mutta sitä ilmeisesti olet juuri tekemässäkin.


kimmoa kirjoitti:Tähän toivon muk aan saadaan kohta ensi käden tietoa sillä sain yhytettyä kiinni yhden tehtaan työntekijän , joka on ollu horiskoja tekemässäkin.


Ilmoittelepa, miten käy. Ja kysy samalla, onko työntekijällä ensikäden tietoja 1510- ja Solara-malleista. Varmaankin meillä muillakin harrastajilla olisi jotain kysyttävää.

kimmoa kirjoitti:Lista taas näyttää olevan ranskalaisissa, ja niissä ei taas ole tuota teippiä. Aivan ihme homma: mun auto näyttää noilta + puskureiltaan olevan ranskalainen vaikka siellä on saabin tyyliset penkit ja saabin kanssa samannäköiset maalitarrat tms. Onkohan joku entisistä omistajista nähnyt valtavan vaivan ja muuttanut auton ulkonäöltään ranskalaiseksi? Noissa Ukin horiskoissa kun ei näytä yhdessäkään olevan kylkilistaa, joka taas minun autostani löytyy.


Suomalaisissa autoissa on tosiaan erikoisuutena suomalaiset puskurit. Epäilisin, että autoosi olisi ranskalaisia versioita vaihdettu. Itsellä käyttöautona ollut bensa Horizon oli -84, ja ostin sen itse asiassa alkuperäiseltä omistajalta. Siinä oli ihan uudesta asti ollut listat eikä teippejä. Mutta mutta... lukeehan autosi tyyppikilvessä kuitenkin, että auto on Suomessa tehty?

kimmoa kirjoitti:Epäily on että olisi ajettu n. 200, mutta tarkastan. Auton haku menee ensi viikkoon. Myyjä, joka on aika tuttu mies, väittää moottorin olevan käyntikuntoinen. Osta koko jäljelle jäävä auto pois satasella.


Koko autolle ei valitettavasti ole tilaa, ja tosiaan olen keskittynyt vain näihin suurempiin Talbot-malleihin, joita on nytkin pihassa ja talleissa kauniimman puoliskon mukaan liikaa. :D Jos koneella on ajettu tuo 200tkm, niin todennäköisesti nokka-akseli on jo liian kulunut. Vetoakselit tuosta toki myös kiinnostaisivat, jos niissä ei ole paljoa välystä, eivätkä siis täristä. Niiden toimitushan onnistuisi vaikka Matkahuollollakin. Keski-Suomesta on aika pitkä matka lähteä sinne asti ajelemaan, joten moottorin kelpuuttaisin vain tarpeeksi vähän ajettuna.
Talbot 1510 GLS -82 & -85
Talbot 1510 GL -85
Talbot Solara GLS -81
Avatar
JohnDoe
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 239
Liittynyt: 30.09.2009 20:21

Re: Uusi tulokas kyselee horiskosta.

ViestiKirjoittaja kimmoa » 10.06.2011 11:29

Kun ei tuo lainaaminen viimeksi onnistunut niin empä suotta yritä... Mutta auton paperit löytyi ja on ensirekisteröity -85. Nupissa on saattanut joskus olla valkoista mutta ei nyt kyllä enää rippeitäkään. Nupin kulmikkuutta en tähän hätään muista. Pyöreä se ei missään tapauksessa ole, mutta nurkistaan pyöristetty, ja vaihdekaavio on tehty siihen "painamalla" niin että kirjaimet on siellä urien keskellä kohollaan. Ei tullut niin kiinnitettyä huomiota eilen kun viimeksi auton kimpussa olin.

Ja kyllä, ottaisin sitten kojelaudankin jos otan. Tuo beige on silmälle huomattavasti miellyttävämpi ja tuo autoon jopa hieman luksuksen tuntua, mitä horiskosta muuten ei kyllä löydy suurennuslasillakaan. :D No, onhan siinä sähköllä käynnistys ja valot...

Tehtaan työntekijä oli ollut töissä maalaamossa, eikä osannut sanoa näihin sitä eikä tätä. Sanoi että siellä oli töissä ennen oikea talbot-ekspertti mutta oli jo vanha mies ja kuoli jokin aika takaperin. Suositteli kääntymään uudenkaupungin automuseon puoleen, siellä kuulemma on vahvaa asiantuntemusta.

Hullulta tuntuisi että joku olisi vaihtanut puskurit ilman mitään syytä, mutta ehkä autoa on vaikka kolaroitu aikanaan ja romikselta on saanut vain ranskalaisia puskureita. Tjtn. Ukin puskureita autossa ei todellakaan ole. Samoin kylkilista epäilyttää kun ei yhdessäkään Ukin autossa, mitä kuvia olen nähnyt, ole ollut sellaista. Miksihän se sitten olisi tuohon laitettu? Täytyy tarkastaa tyyppikilpi.

Vetareista en tiedä, koska autolla ei voi ajaa vasemman takatukivarren pettämisen takia. Oikea on ehjä ja tarvinkin sen omaan autooni. Ilmeisesti tuo nyt menee tarvittavilta osin osiksi ja sitten romikselle, ellei kukaan siitä kiinnostu. Aika vähällä siitä saisi tekohengitettyä ajokuntoisenkin mutta tuo diesel riittää mulle toistaiseksi enkä oikein pidä bensahoriskosta, se äänikin on niin viheliäinen.

Jos vaikutat Jkl:n alueella niin siitä on tänne matkaa pari sataa kilsaa, joten helpointa on että tulet hakemaan vetarit. Tunnen auton vanhan omistajan hyvin ja ei se ainakaan puhunut mitään siitä että vetarit ois täristäneet. Onko vetarit tuossa erilaiset kuin pösössä tai sitikassa? Mulla on myös yksi irtovetari, joka tuli horiskon osaläjän mukana ja se ei ainakaan sitikkaan passaa millään. Voisko se olla talbotista vai onko tullut joku ihan muun auton vetari vahingossa mukana? Jos otat vetarit niin myyn sulle moottorin tuosta sitten tosi erikoishintaan, joka varmasti motivoi hakemaan. ;) Voihan siitä muita osia käyttää.

Joensuun Vauhtipyörä muuten hioo nokka-akseleita eikä homma maksanut mahdottomia kun piti yhden jenkin nokasta hioa, koska oli niin pahasti kulunut eikä varaosaa saanut mistään.
kimmoa
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 24
Liittynyt: 02.06.2011 21:56

Re: Uusi tulokas kyselee horiskosta.

ViestiKirjoittaja Naskali » 13.06.2011 22:08

Noita Horizon papereita ja esitteitä kun selailin niin en löytänyt mistään tietoa että sisustan / kojelaudan värin olisi saanut vapaasti valita. Ainakin mallivuosien 83, 84, ja 85 esitteissä on ilmoitettu nuo saatavana olevat väri kombinaatiot ja niissä ei missään ole ollut saatavana beigeä sisustaa siniseen koriin. Vuonna 85 beigeä ei ole ollut saatavana enää lainkaan.
Kunhan kerkeän niin voin skannata tänne näkyville nuo saatavana olleet väriyhdistelmät eri vuosilta. Sisustan väriin on vaikuttanut myös varustelutaso esim vuoden 83 valkoiseen Horizoniin on saanut GL/Petro malleissa vain sinisen sisustan ja GLS malleissa vain beigen värisen.

Löytyipä arkistoita kaivellessa Horizon Diesel esitekin.

Voisiko tuo helman Horizon teippi olla sidonnainen mallivuoteen. Onko kukaan nähnyt tuollaista teippiä vm. 84 tai uudemmissa?? 83-mallisissa se taitaa suurimmassa osassa olla.

Onko ne puskurit kromiset? Eikös ne Ranskanmallin puskurit ole pääsääntöisesti ollut kromisia.. Suomalaisissa mallivuoden 84 ja 85 Horizoneissahan on ainakin etupuskurin alla/etupuskurissa muovinen lisäosa jota ei vanhemmissa ole.
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi tulokas kyselee horiskosta.

ViestiKirjoittaja joujoe » 13.06.2011 22:30

Kysy JohnDoe tuosta linkit-osioonkin postatusta Solarasta, onko oikeasti alle 100 tkm ajettu koneella

http://www.nettiauto.com/talbot/solara/4028436
joujoe
Aktiivinen kävijä
 
Viestit: 66
Liittynyt: 18.05.2009 15:40

Re: Uusi tulokas kyselee horiskosta.

ViestiKirjoittaja kimmoa » 14.06.2011 23:31

Okei, alkaa selvitä. Varaosa-auto on GLS, ja siinä on beige sisusta. ONkohan suuri tyylivirhe ottaa siitä ratti GLD:hen? Tuo orkkisauton ratti homehtui...

Nyt pitää pistää hakuun sinisiä osia. Pitää liki kaikki sisustan osat vaihtaa koska noissa on kolhuja eikä niitä oikein saa korjattua.

Jos auto on rekisteröity -85 alkupuolella niin voisiko se olla vielä -84 mallia? Minua kiinnostaa tämä nyt siksi että voisiko tuon beigen sisustan käyttäminen silti olla vielä "sallittua"? Voisin maalata auton punaiseksi, kuten varaosa-auto on, olisi helpompi maalatakin ei-metalliväriä, ja eikös värin saa vaihtaa kunhan sen vaihtaa sellaiseksi, millä autoa on saanut uutena? Värin voisi vaihtaa kauttaaltaan koska moottorikin on nostettava pois, jotta ruostepaikat konetilasta saa kunnostettua.

Tuossa autossa on tosiaan kylkilista, ei teippiä, mutta nyt näin jossain kuvan Ukin autosta, jossa olikin kylkilista, joten kai noita on tehty silläkin.

Auton puskurit ovat muoviset, mutta semmoiset, joissa rekisterikilpi tulee sinne melkein maahan asti. Minusta uudenkaupungin puskurit ovat olleet sellaisia, joissa kilpi tulee puskurin kanssa samalle korkeudelle.
kimmoa
Satunnainen kävijä
 
Viestit: 24
Liittynyt: 02.06.2011 21:56

Seuraava

Paluu Tekniikkaongelmat ja vinkit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron