evosimca

Yleistä keskustelua kerhon merkkeihin liittyen. juttuja, tarinoita, muistelmia ym..

Valvoja: Admin2

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja Naskali » 28.02.2009 15:15

Juuri näin kun tuossa edellisessä viestissä neuvottiin. Kun vanhan sivuston sulkeutumisesta tuli ilmoitus niin aloin kiireesti puuhata tätä foorumia valmiiksi ja olen näemmä kaiken kiireen keskellä unohtanut laittaa yhteystiedot näkyville tänne. Yritän lisätä ne etusivulle lähiaikoina.

Toni Naskali
Club Simca&Vedette Finland
Sinilatvantie 10
01350 Vantaa
040-5930398 (ilt.)
toni.naskali @ luukku.com
-------------------- www.laikat.com/simca --------------------
Avatar
Naskali
Tää jätkä asuu täällä Foorumilla!
 
Viestit: 527
Liittynyt: 16.11.2008 19:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.03.2009 11:13

On Suomessa yksi Matra Murenakin, se on mulla Orimattilassa. Kyseessä on vm -81 2,2 l vihreä kaunotar jonka ostin etelä-Saksasta syksyllä 2002.
Tapsa
Vieras
 

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.03.2009 11:24

Tässä linkissä muutama kuva Murenasta: http://www.espace-murena.com/recensemen ... 32CX651970
Vieras
 

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja horttoni » 01.03.2009 18:53

Moikka

Tosiaan, on komia Murena! Nuo autosi kuvat ovat tulleet joskus katseltavaksi Googlen kuvahaulla,
myös tuo auton ympäristö on jäänyt mieleen. Murena on linjakkampi kuin Bagheera, mielestäni,
onhan se tietty uudempaa mallisarjaa.

Mitenkä tarkkaan AKEN virkailijat hakuja tekee, olisihan tämän Murenankin pitänyt sieltä löytyä?

Nähtävästi autoja on putoillut pois kilvistä. Oma Matra on seisonnassa, joten senkään ei
pitäisi vaikuttaa hakutuloksiin. Ranchoakin vain yksi suomessa...Murenasta ei sanaakaan!

Mitään näitä kolmea mallia ei tuon ajovalo.netin mukaan olisi tuotu suomeen, mutta "toisen"
eli sen oranssin Bagheeran myynti-ilmoituksessa oli maininta muistaakseni 15 kpl:n tuontierästä.
Vanhan sivuston kuvia ei vissiin löydy, pitäisi kai etsiskellä niitä, löytäisi ne vanhat ilmoitukset.
Niistä voisi saada lisätietoa.

Muistelen, että 70-luvun lopulla Ranchosta olisi ollut isompi testi, mutta onhan se voitu tehdä
muuallakin kun suomessa, niinkuin Murenan Ja Bagheerankin "TM testaa" tms. artikkelit.

Saa nähdä, montako Matraa vielä löytyy näitten sivujan avustuksella?

Horttoni
horttoni
Alokas
 
Viestit: 9
Liittynyt: 15.02.2009 17:07

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja horttoni » 01.03.2009 20:53

Moi taas

Murenan kuvien innostamana sain luotua kuvapankin, jossa muutama kuva Bagheerasta:

http://www.fotopankki.fi/Horttoni/kuvat

Horttoni alias Jouni
horttoni
Alokas
 
Viestit: 9
Liittynyt: 15.02.2009 17:07

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.03.2009 20:56

Morjens,
kyllä toi Murena on Suomen rekisterissä ihan "Matra Murena" nimellä, ei mitään lisämainintaa Talbotista tai Simcasta, pitäisi löytyä AKEn tilastoista. Rekisteritunnus vaihtui muutama vuosi sitten, kun perheeni hommasi 50 v-lahjaksi uudet tunnukset.
Virallista maahantuontia on tietääkseni ollut ainakin muutama Murena (mm Henri Toivoselle tuotiin kullanvärinen Murena joka viimeksi nähtiin Turun suunnalla, sittemmin vissiin romutettu) ja varmaa pitää paikkansa toi 15 kpl Bagheeraa. Vantaalla Tikkurilassa on pyörinyt valkoinen Bagheera jonka omistajan kanssa olen vaihtanut muutaman sanan. Hänen sanoi autonsa olevan "suomi-auto", tuotu jollekin inva-autoksi!! Isot ovet ja kolmipaikkaisuus kuulemma helpottaa pyörätuolin käyttöä.
Mulla oli aikanaan kanariankeltainen Bagheera joka oli tullut ammattijääkiekkoilijan muuttoautona Kölnistä, se oli muuten mukava auto mutta moottori oli alitehoinen ja kori oli tosi herkkä ruostumaan. Siitä jäi kuitenkin vähän "hampaankoloon" ja kun Murena esiteltiin 1980 Pariisin autonäyttelyssä, ajattelin: "jospa joskus....".
Murena on ensimmäinen galvanoitu sarjatuotantoauto eli ruostumisongelma ei ole niin paha kuin Bagheerassa. 2,2 litrainen kone on 118 hv eli ei mikään varsinainen tykki mutta kuljettaa autoa aivan riittävän ripeästi. Ja ajo-ominaisuudet ovat keskimoottoriautolla vallan mainot.
Murenassa on kolme istuinta rinnakkain mutta suomalainen katsastusmies ei hyväksynyt keskipaikkaa eli autoni on virallisesti kaksipaikkainen, saksalaisen rekisteriotteen mukaan kuljettajan lisäksi saa olla kaksi matkustajaa.
Autoni on ollut muutaman vuoden jarruvikojen takia katsastamatta mutta tänä keväänä olis vakaa aikomus laittaa paikat kuntoon ja ajella vaikkapa ranskalaiselle visiitille toukokuussa. Toivottavasti siellä nähdään muitakin Matra-harrastajia.

Tapsa
Vieras
 

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.03.2009 21:53

Tässä vielä muutama tarpeellinen linkki Matra-harrastajille:

maailmanlaajuinen Murena-rekisteri:
http://www.espace-murena.com/

eri Matrojen foorumi:
http://www.matrasport.dk/forum/index.php

Tapsa
Vieras
 

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja horttoni » 01.03.2009 22:04

Moron

Siinä tulikin tietoa mukavasti, eli kaikkiin "virallisiin" nettisivuihin ei kannata perustaa...
Tuo valkoinen Bagheera...onko tapahtumasta paljon aikaa? Missä lie auto nyt?
Kuuluu varmaasti niihin 15:ta maahantuotuun. Toivottavasti kaikki eivät ole paalattuna!

Joo, Bagheera on oikeasti hieman vajaa suortituskyvyltään, tuo isolohko olisi ihan hyvä
piristys, mutta auto itsessään on niin persoonallinen, että päätin sen silloin ottaa kun
tuo tilanne tuli kohdalle. Auto on muuten lähellä originaalia, joskin kunnostuksen tarpeessa.

Ihmetyttikin nuo eri rekkarit, ihan jännä yksityiskohta. Tuo henkilöluku on aivan kotimainen
tulkinta, kuulostaa omitiuselta "hylätä" 1 paikka, jos maahantuotuna on ollut normaalisti
kolmipaikkaisia. Omani on otteessa kolmipaikkainen.

Kevätajoon omakin auto tarttis saada, leimassa se on, mutta jos meinaa osallistua miitinkeihin,
pitäisi ajokuntoa ihan aluksi petrata. Kytkinsylinteri vuotaa, pitää pumpata kytkimellä liikkeellelähtiessä
joskus, eikä saa seisottaa vaihde päällä, rupeaa ryömimään. Alipainevuoto, nähtävästi etuvaloissa,
letkut pitäis uusia edestä taakse, ja etuvalojen nostimet kattoo. Kuskin oven (rungossa) oleva lukon
vastakappale on rikki, ovea ei meinaa saada kunnolla kiinni. Lattia sisältä pitäis käydä läpi, pohja on
hitsattu syksyllä katastukseen, joten raaputus-pohjamaalaus-massaus (tms. käsittely) ensihätään.
Tuulilasin tiiviste menee vaihtoon, niitä onneksi saa kuulemma kumialan erikoisliikkeistä.

Tekniikka on huollettu syksyllä pitkälti, (katsastukseen / kulutusosaa), on asiallisessa kunnossa, niillä päjää alkuun.
Auto on ollut vuosittain käytössä ja leimassa, joskaan ei viimeisinä käyttövuosinaan niin vimpan päälle pidettynä.

Kohta pitäis alottaa, mutta kun on vaikka mitä muutakin...

Horttoni
horttoni
Alokas
 
Viestit: 9
Liittynyt: 15.02.2009 17:07

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.03.2009 22:26

Morjens,
viimeksi näin tuon valkoisen Bagheeran kesällä Hiekkaharjun golfkentän parkkipaikalla, omistaja on ilmeisesti golfin harrastaja.

Vielä yksi linkki Matran varaosia varten:

http://www.simon-auto.de/

Tilasin Murenaan jarruosia tuolta, pitäis vaan saada nyt kevään aikana inspiraatio ja laitella osat paikalleen ja katsastus toimitettua.

Tapsa
Vieras
 

Re: evosimca

ViestiKirjoittaja TeroPee » 02.03.2009 01:23

Komeita pelejä nuo Baghera ja Murena! Noita olisi mielenkiintoista tutkiskella livenäkin.. Pikkupoikana etenkin tuo Murena oli "tosi kova juttu", varmaan sen takia että se oli menevä ja samaa merkkiä kuin isäukolla. Mulla on vakaa aikomus tulla Solaralla 16.5. tapaamiseen Helsingistä, tulkaahan tekin omillanne niin pääsen näkemään nuo harvinaiset laitteet luonnossa.

Edit: Tapsa, käyhän www.kilvet.com -sivuilla lähettämässä kuva ja tiedot autostasi.
Avatar
TeroPee
Jokapäiväinen vierailija
 
Viestit: 128
Liittynyt: 18.02.2009 13:00
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua kerhon merkeistä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron